Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Seis craves da ximnasia prenatal

A ximnasia prenatal inclúe exercicios que axudan a embarázaa muller gestante a manterse áxil e diminuír as molestias da xestación

img_delgadez embarazo 1

A ximnasia prenatal forma parte do adestramento físico que se inclúe nos programas de preparación ao parto. Estes exercicios, que se poden iniciar a partir do segundo trimestre do embarazo, non só axudan á muller gestante a que se manteña áxil e a que diminúan as molestias propias do seu estado. Tamén son unha práctica eficaz para preparar o corpo para o momento do parto; e para facilitar a súa recuperación despois do mesmo. Aquí exponse as claves para coñecer en que consiste a ximnasia prenatal e que tipo de exercicios comprende, así como consellos acerca de cando practicala e outras recomendacións importantes.

Imaxe: mahalie stackpole

1. En que consiste a ximnasia para embarazadas?

A ximnasia é un programa de adestramento que inclúe exercicios e actividades físicas deseñadas para a muller embarazada. Tal con recolle guíaa ‘Exercicios Ximnásticos Maternais’, elaborada pola Asociación Nacional de Matronas, a súa práctica durante a xestación está orientada a proporcionar un embarazo saudable, un parto satisfactorio e unha pronta recuperación despois do nacemento do bebé. Os obxectivos dun programa de ximnasia prenatal son mellorar o benestar físico, aumentar a elasticidade muscular, estimular a circulación sanguínea e flexibilizar as articulacións que interveñen no parto.

2. Tipos de exercicios da ximnasia prenatal

  • Circulatorios. Están dirixidos a estimular a circulación sanguínea e reforzar o ton muscular das pernas da gestante, que deben soportar o exceso de peso durante o embarazo.

  • Perineales. Teñen unha dobre función: por unha banda, fortalecen e tonifican os músculos e as articulacións que interveñen no parto para facilitar a expulsión; e por outra, reforzan o chan pélvico para evitar as posibles disfuncións que se poden producir tras o alumeamento.

  • Pectorales. O obxectivo é fortalecer os músculos pectorales durante o embarazo, co fin de previr a caída dos seos despois do período de xestación.

  • Posturales e dorsais. Serven para aliviar as molestias que o exceso de peso ao longo do embarazo produce nas costas das gestantes.

  • De relaxación. Proponse para ensinar á muller embarazada as técnicas de respiración e relaxación máis eficaces co fin de que poida afrontar o momento do parto con tranquilidade e seguridade.

3. Onde se realiza o adestramento para o parto

A ximnasia prenatal inclúese, normalmente, no programa dos cursos de preparación ao parto que distintas institucións públicas ou privadas ofrecen ás mulleres gestantes. En moitos casos, con todo, tamén se ofrecen clases específicas de ximnasia para embarazadas como cursos independentes. Unha vez aprendidos os tipos de exercicios e a forma adecuada de realizalos, a embarazada pode practicalos, ademais, na súa propia casa.

4. Cando se debe empezar a ximnasia prenatal

Aínda que os exercicios que forman parte dos programas de ximnasia prenatal son necesariamente moderados e non implican un sobreesfuerzo para a gestante, os especialistas recomendan non empezar ata o segundo trimestre do embarazo, para así favorecer o repouso durante a primeira fase da xestación. A partir dese momento, a futura nai pode comezar a realizar os seus exercicios físicos e incrementar a frecuencia de forma progresiva, ata a última etapa da xestación.

5. Recomendacións para practicar os exercicios previos ao parto

Se a ximnasia prenatal practícase nun curso específico, os monitores especializados encárganse de dirixir os exercicios e marcar as pautas para a súa correcta execución. Con todo, tal como sinálase en guíaa ‘Consellos para a saúde da embarazada’, editada polo Goberno de Castela-A Mancha, cando a embarazada queira practicar no seu fogar, debe ter en conta distintas consideracións xerais:

  • realizar a ximnasia de forma lenta e suave e non forzar; o límite está na aparición de calquera dor ou molestia.

  • os novos exercicios débense incluír de forma progresiva. Recoméndase incorporar entre un ou dous en cada sesión.

  • débese comezar con sesións curtas, de poucos minutos ao día, e incrementar de forma gradual ata chegar aos 15 ou 20 minutos por sesión.

  • finalizar a ximnasia con dez minutos de relaxación.

6. Situacións de risco durante a ximnasia prenatal

O requisito principal que debe ter en conta calquera muller embarazada antes de realizar un exercicio físico é que debe contar coa aprobación do especialista que realiza o seguimento do seu embarazo. El será quen mellor coñeza se existen, ou non, contraindicaciones que poden supor algún risco para a nai ou para o bebé.

En xeral, a ximnasia prenatal é desaconsejable para gestantes que padecen algún tipo de enfermidade cardíaca ou pulmonar, para as que sofren de hipertensión así como para aquelas que durante o embarazo presentan complicacións como o síntoma da placenta previa, infeccións agudas, hemorraxias ou rotura precoz de membranas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións