Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tres trucos para recuperar o abdome tras do parto

As nais recentes deben reforzar e tonificar os músculos abdominais para que o ventre poida volver ao seu estado orixinal

Ter un ventre liso e firme despois do parto é o obxectivo de moitas nais despois de dar a luz ao seu fillo. Con todo, ás veces parece que isto só está ao alcance das supermodelos. Neste artigo explícanse tres trucos e técnicas eficaces que axudan a recuperar a figura tras o embarazo: o fortalecemento abdominal co bebé, a ximnasia abdominal hipopresiva e a técnica Tupler. Detállanse, tamén, algúns sitios web para comprobar como se fan estes exercicios en liña.

Imaxe: Patryk AKA Costa

Ventre liso e firme despois do parto

Elle MacPherson, Giselle Bundchen, Alessandra Ambrosio e Miranda Kerr teñen en común algo máis á parte de ser supermodelos. Todas elas son tamén nais e recuperaron a súa espléndida figura ás poucas semanas de dar a luz aos seus bebés. O segredo? Ademais dunha boa xenética e un control exhaustivo do peso no embarazo, estas mulleres iniciaron despois do parto un completo programa de preparación física para volver lucir sobre todo un abdome liso e firme, sen apenas pegadas do nove meses de xestación.

A zona abdominal é a que máis sofre durante o embarazo: os seus músculos disténdense aos poucos ao longo do seu desenvolvemento

E é que a zona abdominal é a que máis sofre durante o embarazo. Os músculos abdominais disténdense aos poucos ao longo da xestación, de modo que, tras o parto, o máis frecuente é que ata catro semanas despois aínda pareza que o embarazo non terminou.

Para que o ventre volva de novo ao seu estado orixinal, e redúzase a barriga, é preciso reforzar e tonificar os músculos, pero sempre ao seu debido momento e coa técnica adecuada. Neste sentido, a Asociación Española de Fisioterapeutas aconsella non realizar abdominais tradicionais no posparto inmediato (primeira semana), e si optar, tanto neste período como no posterior (a partir da sexta semana), polos chamados exercicios para o abdome hipopresivos.

1. Fortalecemento abdominal co bebé

Para comezar a traballar o abdome despois do parto, a Asociación Española de Matronas propón un sinxelo exercicio no que a muller poderá iniciar o seu adestramento mentres xoga co seu fillo. Ademais de fortalecer a zona abdominal, o pequeno gozará dun agradable momento íntimo coa súa nai.

A execución é sinxela. Hai que tombarse no chan, boca arriba, e se é posible, sobre unha superficie firme pero á vez cómoda. Nesta postura, se flexionan as pernas sobre o peito, cos pés no alto, e colócase ao bebé encima das pernas, á vez que se lle suxeita coas mans. Trátase entón de iniciar un movemento de abalo lento, achegando e afastando de forma intermitente as pernas ao abdome, de modo que se contraia o chan pélvico e os abdominais á vez.

2. Técnica Tupler tras o parto

A técnica Tupler é unha alternativa á ximnasia abdominal tradicional especialmente deseñada para corrixir a separación muscular (diastasis) do abdome. Esta separación permanente dos músculos rectos abdominais produce un exceso de tripa flácida, que colga do abdome despois de dar a luz e que parece manterse inamovible co paso dos meses. Segundo as investigacións, este problema afecta a entre un 50% e un 60% das mulleres no posparto inmediato, e pode permanecer, ata nun 27% das nais recentes, catro meses despois do nacemento.

A obra 'Lose your Mummy tummy' (Perseus Book, 2005), de Julie Tupler, creadora desta técnica, explica sinxelos exercicios deseñados para reeducar os músculos abdominais dunha forma rápida e segura. Tupler recomenda comezar coa técnica a partir das 24 horas do parto. O método básico consiste en combinar as respiracións profundas con distintos movementos elevadores e de contracción dos músculos transversais do abdome.

3. Ximnasia abdominal hipopresiva tras o parto

Imaxe: DrJimiGlide

A ximnasia abdominal hipopresiva é unha técnica ideada polo belga Marcel Caufriez, doutor en Ciencias da Motricidad e Readaptación e especialista en reeducación uro-xinecolóxica. O seu obxectivo orixinario era lograr o fortalecemento muscular da faja abdominal das mulleres despois do parto, sen que os exercicios afectasen de maneira negativa ao chan pélvico.

Os impulsores desta técnica, que consiste en distintas posturas e exercicios que se realizan de forma rítmica en apnea respiratoria, afirman que con ela se logra unha redución de ata o 8% do perímetro da cintura.

No entanto, a Federación Española de Medicamento do Deporte manifestou, a través dun comunicado, que estes exercicios carecen de validación, xa "que non existe ningún traballo cun mínimo rigor científico que xustifique a súa realización". Así mesmo, este organismo defende que a execución de exercicios abdominais tradicionais realizados coa técnica correcta "están perfectamente indicados" tras o parto.

Exercicios abdominais en liña

  • Exercicios co bebé. Na Rede pódese acceder a diversos vídeos e materiais con exercicios pensados para que as nais recentes traballen a zona abdominal co seu fillo. No portal Somos pais como ti explícanse distintos exercicios. Por outra banda, a Federación de Asociacións de Matronas de España recompila nesta guía un extenso programa de ximnasia para nais e fillos.

  • Ximnasia abdominal hipopresiva. A páxina Abdominais hipopresivos aglutina un bo número de exercicios con esta técnica, coa súa correspondente explicación. Neste vídeo detállase así mesmo como realizar estes exercicios en casa.

  • Técnica Tupler. Para recuperar o ton abdominal, e eliminar a diastasis do abdome coa técnica Tupler, pódense consultar algunhas das propostas de exercicios paso a paso explicadas no sitio web Forma física postparto. Tamén na páxina oficial desta técnica atoparanse respostas ás dúbidas máis frecuentes, ademais dunha descrición do método.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto