Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Tres trucos para recuperar o abdome tras do parto

As nais recentes deben reforzar e tonificar os músculos abdominais para que o ventre poida volver ao seu estado orixinal

img_vientre plano posparto hd

Ter un ventre liso e firme despois do parto é o obxectivo de moitas nais despois de dar a luz ao seu fillo. Con todo, ás veces parece que isto só está ao alcance das supermodelos. Neste artigo explícanse tres trucos e técnicas eficaces que axudan a recuperar a figura tras o embarazo: o fortalecemento abdominal co bebé, a ximnasia abdominal hipopresiva e a técnica Tupler. Detállanse, tamén, algúns sitios web para comprobar como se fan estes exercicios en liña.

Imaxe: Patryk AKA Costa

Ventre liso e firme despois do parto

Elle MacPherson, Giselle Bundchen, Alessandra Ambrosio e Miranda Kerr teñen en común algo máis á parte de ser supermodelos. Todas elas son tamén nais e recuperaron a súa espléndida figura ás poucas semanas de dar a luz aos seus bebés. O segredo? Ademais dunha boa xenética e un control exhaustivo do peso no embarazo, estas mulleres iniciaron despois do parto un completo programa de preparación física para volver lucir sobre todo un abdome liso e firme, sen apenas pegadas do nove meses de xestación.
A zona abdominal é a que máis sofre durante o embarazo: os seus músculos disténdense aos poucos ao longo do seu desenvolvemento

E é que a zona abdominal é a que máis sofre durante o embarazo. Os músculos abdominais disténdense aos poucos ao longo da xestación, de modo que, tras o parto, o máis frecuente é que ata catro semanas despois aínda pareza que o embarazo non terminou.

Para que o ventre volva de novo ao seu estado orixinal, e redúzase a barriga, é preciso reforzar e tonificar os músculos, pero sempre ao seu debido momento e coa técnica adecuada. Neste sentido, a Asociación Española de Fisioterapeutas aconsella non realizar abdominais tradicionais no posparto inmediato (primeira semana), e si optar, tanto neste período como no posterior (a partir da sexta semana), polos chamados exercicios para o abdome hipopresivos.

1. Fortalecemento abdominal co bebé

Para comezar a traballar o abdome despois do parto, a Asociación Española de Matronas propón un sinxelo exercicio no que a muller poderá iniciar o seu adestramento mentres xoga co seu fillo. Ademais de fortalecer a zona abdominal, o pequeno gozará dun agradable momento íntimo coa súa nai.

A execución é sinxela. Hai que tombarse no chan, boca arriba, e se é posible, sobre unha superficie firme pero á vez cómoda. Nesta postura, se flexionan as pernas sobre o peito, cos pés no alto, e colócase ao bebé encima das pernas, á vez que se lle suxeita coas mans. Trátase entón de iniciar un movemento de abalo lento, achegando e afastando de forma intermitente as pernas ao abdome, de modo que se contraia o chan pélvico e os abdominais á vez.

2. Técnica Tupler tras o parto

A técnica Tupler é unha alternativa á ximnasia abdominal tradicional especialmente deseñada para corrixir a separación muscular (diastasis) do abdome. Esta separación permanente dos músculos rectos abdominais produce un exceso de tripa flácida, que colga do abdome despois de dar a luz e que parece manterse inamovible co paso dos meses. Segundo as investigacións, este problema afecta a entre un 50% e un 60% das mulleres no posparto inmediato, e pode permanecer, ata nun 27% das nais recentes, catro meses despois do nacemento.

A obra ‘Lose your Mummy tummy’ (Perseus Book, 2005), de Julie Tupler, creadora desta técnica, explica sinxelos exercicios deseñados para reeducar os músculos abdominais dunha forma rápida e segura. Tupler recomenda comezar coa técnica a partir das 24 horas do parto. O método básico consiste en combinar as respiracións profundas con distintos movementos elevadores e de contracción dos músculos transversais do abdome.

3. Ximnasia abdominal hipopresiva tras o parto

Imaxe: DrJimiGlide

A ximnasia abdominal hipopresiva é unha técnica ideada polo belga Marcel Caufriez, doutor en Ciencias da Motricidad e Readaptación e especialista en reeducación uro-xinecolóxica. O seu obxectivo orixinario era lograr o fortalecemento muscular da faja abdominal das mulleres despois do parto, sen que os exercicios afectasen de maneira negativa ao chan pélvico.

Os impulsores desta técnica, que consiste en distintas posturas e exercicios que se realizan de forma rítmica en apnea respiratoria, afirman que con ela se logra unha redución de ata o 8% do perímetro da cintura.

No entanto, a Federación Española de Medicamento do Deporte manifestou, a través dun comunicado, que estes exercicios carecen de validación, xa “que non existe ningún traballo cun mínimo rigor científico que xustifique a súa realización”. Así mesmo, este organismo defende que a execución de exercicios abdominais tradicionais realizados coa técnica correcta “están perfectamente indicados” tras o parto.

Exercicios abdominais en liña

  • Exercicios co bebé. Na Rede pódese acceder a diversos vídeos e materiais con exercicios pensados para que as nais recentes traballen a zona abdominal co seu fillo. No portal Somos pais como ti explícanse distintos exercicios. Por outra banda, a Federación de Asociacións de Matronas de España recompila nesta guía un extenso programa de ximnasia para nais e fillos.

  • Ximnasia abdominal hipopresiva. A páxina Abdominais hipopresivos aglutina un bo número de exercicios con esta técnica, coa súa correspondente explicación. Neste vídeo detállase así mesmo como realizar estes exercicios en casa.

  • Técnica Tupler. Para recuperar o ton abdominal, e eliminar a diastasis do abdome coa técnica Tupler, pódense consultar algunhas das propostas de exercicios paso a paso explicadas no sitio web Forma física postparto. Tamén na páxina oficial desta técnica atoparanse respostas ás dúbidas máis frecuentes, ademais dunha descrición do método.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións