Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Trucos para que os nenos váianse á cama pronto

Fixar unha rutina de entrada e saída da cama, ler contos e evitar comidas excitantes son algunhas pautas para lograr que o teu fillo durma as horas que necesita

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 05 de Abril de 2020
nino pronto a dormir Imaxe: ddimitrova

Se xa é difícil que, en xeral, os nenos váianse pronto á cama, agora que durante o confinamento motivado pola crise do coronavirus non poden saír de casa, o é máis. A razón é que a súa actividade é menor e están menos cansos. A esta nova realidade, súmase que moitos menores se alteran e mantéñense nun estado de excitación orixinado polos xogos de computador en liña ou na tableta. Como consecuencia, os pequenos dórmense e levantan tarde e complícase o mantemento dos horarios propios dunha xornada escolar ou laboral. No entanto, é importante que os pequenos se vaian temperán a descansar, xa que resulta fundamental para o seu rendemento escolar e sentido do humor. E é que os problemas de soño poden mesmo frear o seu crecemento. Este artigo ofrece nove sinxelos consellos para conseguir que o neno se vaia pronto á cama e durma as horas que necesita.

Lograr que os nenos se vaian a durmir pronto pode converterse nunha loita cotiá. Por distintos motivos (ganas de xogar, medo á escuridade, necesidade de chamar a atención, etc.), a moitos pequenos desagrádalles o momento de ir á cama, coas consecuentes discusións e rabietas.

Durmir ben non só é importante para potenciar o seu rendemento escolar, senón que é clave para asegurar a súa saúde (e a dos seus pais). As horas de soño “repercuten no rendemento escolar dos nenos e no seu humor”, conclúe o estudo ‘Trastornos do soño na nenez’, da pediatra Rocío Sánchez-Carpinteiro, publicado pola Asociación Española de Pediatría nos seus ‘Protocolos de Neurología’. A experta afirma mesmo que durmir menos horas das necesarias pode alterar a velocidade normal de crecemento do neno e, segundo recentes investigacións, ademais, pode crear importantes problemas de conduta nos pequenos.

A pesar da importancia que ten que os nenos se vaian á súa hora á cama e descansen o tempo que precisan pola súa idade, “ata o 30 % da poboación infantil ten alteracións crónicas do soño”, afirma o estudo de Sánchez-Carpinteiro.

A continuación, descríbense nove sinxelos trucos que axudan a lograr que o neno se vaia á cama pronto e descanse tanto como necesita.

1. Calcular a hora adecuada de irse á cama

A pauta máis importante para lograr que o neno se vaia á cama á hora adecuada é lograr que se cre unha rutina de soño para el. Como? O primeiro paso é determinar cal debe de ser a hora de irse á cama. Un bebé recentemente nado precisa durmir 16 horas ao día. A medida que o pequeno crece, redúcese, segundo a seguinte progresión: 15 horas diarias ao tres meses de vida; 14 horas ao ano de idade; 13 horas aos dous anos; 11 horas ao cinco; 10 ao nove anos; 9 horas aos 14 anos; e 8 horas a partir da maioría de idade.

2. Repetir actividades nocturnas co bebé

Para crear unha rutina de soño, o seguinte paso é establecer unha serie de actividades que se repetirán cada noite, antes de ir durmir. Pode ser darlle un baño, ofrecerlle un biberón de leite, cepillarse os dentes xuntos ou ler un conto na súa compañía. A creación dunha ritual axuda á creación do hábito e a conciliar o soño.

3. A cama nunca debe ser un castigo para neno

A doutora Rocío Sánchez-Carpinteiro enumera unha serie de medidas “de hixiene” do soño, que axudan ao pequeno a irse á cama a hora que precisan, no seu artigo publicado dentro dos ‘Protocolos de Neurología’ de Asociación Española de Pediatría. Neste sentido, sinala a especialista, “é importante evitar que o neno relacione a cama cunha situación de castigo”.

Segundo a investigación, é un erro enviar ao menor a durmir por portarse mal. Con todo, si convén que o neno pase tempo no seu dormitorio durante o día, para que non o asocie co momento desagradable de ter que irse a durmir.

4. Mesma hora de deitarse e de levantarse

Crear unha rutina de soño no neno implica que non só a hora de deitarse debe ser a mesma senón, tamén, a de levantarse. Contar con horarios fixos facilitará que o pequeno acepte sen protestar irse á cama á súa hora.

As vacacións (Nadal, Semana Santa, verán) poden desbarajustar algo este ritmo de soño no menor. Se durante as semanas de descanso, os escolares cambian os seus horarios habituais (déitanse e levántanse máis tarde), é aconsellable que nos días previos ao comezo das clases váianse adoitando, de forma gradual, ao seu ritmo normal.

5. O exercicio axuda ao neno

Co fin de que non haxa problemas para ir á cama, convén que os nenos cheguen a ese momento do día cansos e relaxados. Por iso, é bo que durante a xornada realicen actividade física. Os pequenos teñen moita enerxía e están ansiosos por gastala. É importante que xoguen ao aire libre, corran, fagan natación ou outro deporte. Con todo, ante a actual situación de confinamento nos fogares, convén reinventarse e prepararlles unha serie de táboas de exercicios para que se manteñan en forma ou, mellor aínda, facelos toda a familia xunta.

6. O neno non debe usar videoxogos de noite

Para que o neno reláxese, é importante evitar actividades que lle poidan excitar durante esa última parte do día, entre elas, os videoxogos e ver a televisión. Pola súa banda, a lectura dun conto como última actividade do día —antes de apagar a luz e que o pequeno quede só na cama—, contribúe á relaxación do pequeno.

7. Unha luz tenue durante o soño do bebé

O grao de escuridade da habitación tamén é importante. Non é bo que entre luz da rúa. Por iso, cando a habitación ten unha xanela exterior, convén que quede ben pechada por medio dunha persiana ou unha cortina grosa. Con todo, pode resultar conveniente deixar algunha luz tenue no interior da habitación, para evitar que o neno teña medo ao quedar só na habitación. Esta luz será de axuda, tamén, para que non se asuste, no caso de que o pequeno espértese en metade da noite.

8. Esquecerse do azucre antes de durmir

A alimentación tamén inflúe na calidade do soño do menor. Existen comidas que excitan ao neno, polo que farán máis complicado que entre na cama á hora que necesita. Neste sentido, é importante prescindir das bebidas con moito azucre, así como da cafeína, despois do mediodía.

9. Cada un na súa cama

“Débese promover a capacidade de que o neno poida durmirse sen que os seus pais estean presentes”, explica Sánchez-Carpinteiro. E na súa propia cama. Se tras apagar a luz e abandonar a habitación, o pequeno volve levantarse, a doutora recomenda actuar da seguinte maneira: acompañarlle á súa cama e acougarlle. Con todo, non se debe repetir a rutina anterior (lectura, etc.), xa que o neno verao como unha forma de gañar tempo e é fácil que o asuma como hábito.

Razóns de peso para que o neno se vaia pronto á cama

Durmir menos horas das necesarias pode prexudicar a saúde dos pequenos. Mesmo poderían aparecer trastornos do soño, bastante comúns en nenos e adolescentes.

Jodi Mindell e Judith Owens fan unha radiografía dos problemas de soño infantís no seu libro ‘Unha guía clínica de pediatría do soño pediátrico’ (2009). Algunhas das conclusións ás que chegan son as seguintes:

  • Os problemas do soño son comúns en nenos e adolescentes.
  • En moitas ocasións, teñen carácter crónico.
  • Os trastornos do soño en menores teñen tratamento e pódense previr.
  • Os problemas de soño infantís teñen impacto en toda a familia.
  • O soño de calidade é necesario para o correcto funcionamento e desenvolvemento dos pequenos.
  • As horas de descanso afectan o desenvolvemento físico, emocional, cognitivo e social dos nenos.
  • Os trastornos de soño no menor poden agravar outros problemas médicos, psiquiátricos ou de desenvolvemento.

Etiquetas:

coronavirus durmir

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións