Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Un embarazo máis feliz… con exercicio físico!

A actividade física moderada contribúe a reducir a depresión, a ansiedade e a fatiga nas mulleres embarazadas

A actividade física moderada ten moitos beneficios para as embarazadas, xa que mellora a súa saúde tanto corporal como mental. E un estudo recente ha vindo a corroboralo. En concreto, comprobou a asociación entre a realización de exercicios durante a xestación e unha melloría no humor da muller, así como unha redución do típico cansazo que sente nesta etapa. A continuación explícanse as relacións entre o exercicio e o estado de ánimo das embarazadas, como a actividade permite combater problemas como a depresión e outros beneficios de manterse activas.

Img embarazos felices art
Imaxe: Javiera de Aguirre

Un embarazo feliz con exercicio físico

A realización de exercicio físico durante o embarazo é beneficiosa para a muller por múltiples motivos. Entre os máis importantes pódense mencionar a redución dalgunhas das molestias propias deste período, a súa contribución na preparación para o parto e tamén para unha mellor e máis rápida recuperación física da nai tras o parto.
Os niveis de depresión e fatiga son máis altos durante o embarazo que despois do parto

Doutra banda, tamén a actividade física mellora o estado de ánimo e axuda a ter un bo estado de saúde mental. Un estudo recente ha subliñado que estes efectos positivos do exercicio tamén se producen durante a xestación: os científicos acharon unha asociación entre as actividades físicas e unha mellora no estado de ánimo das embarazadas, así como unha redución do seu cansazo.

A investigación foi realizada por expertos da Universidade de Ontario Occidental (Canadá) e os seus resultados publicáronse na revista especializada Psychology & Health. O estudo baseouse na análise do estado físico e anímico dun grupo de mulleres gestantes que participaron nun programa de exercicios específicos durante catro semanas.

Actividade contra o cansazo do embarazo

Os beneficios da actividade física alcanzan non só á embarazada, senón tamén ao bebé en xestación

Antes de seguir convén lembrar que durante o embarazo non é aconsellable a realización de deportes extremos nin, en moitos casos (ou a partir de certo momento da xestación), tampouco actividades como montar en bicicleta. Ao contrario, recoméndase exercicio moderado (paseos, etc.), e mellor se é supervisado polo médico ou matrona que controlan a xestación. No seu ‘Guía para a prevención de defectos congénitos‘, o Ministerio de Sanidade aconsella a realización de actividade física durante o embarazo. Entre tales suxestións áchanse a práctica de ioga , natación, exercicios para fortalecer as zonas pélvica e lumbar (como os chamados exercicios de Kegel) e as camiñadas, e inclúe, ademais, exercicios de respiración e relaxación para o parto.

Os especialistas canadenses concluíron no seu estudo que “apenas catro semanas de exercicios asócianse cunha redución dos estados de mal humor e de ansiedade en mulleres embarazadas sas” que antes non realizaban actividade física. “Desde unha perspectiva da saúde psicolóxica, estes achados pon de relevo a importancia de continuar coa promoción dos exercicios durante a xestación”, engaden os investigadores.

Aínda que é máis común falar da depresión posparto e outros problemas posteriores ao nacemento do bebé, os niveis de depresión, ansiedade e fatiga son mesmo máis altos durante o embarazo. Isto pode ocasionar unha serie de consecuencias negativas, que van desde unha ganancia insuficiente de peso, nenos moi pequenos ou partos prematuros.

Embarazadas: outros beneficios de manterse activas

Img hipnoparto moda partos tendencias kate middleton bebes art
Imaxe: lululemon athletica

Se se fala dun embarazo máis feliz, non poden obviarse cuestións relacionadas coa saúde do bebé en camiño. Saber que o seu desenvolvemento será mellor forma parte desa felicidade. En tal sentido pódense considerar os resultados dun estudo publicado en Canadá en 2012 por científicos da Universidade de Montreal e do Hospital Infantil Sainte-Justine. Estes expertos concluíron que a actividade física da nai durante a xestación favorece un maior desenvolvemento do cerebro do neno. Entre 8 e 12 días despois de nacer, a resposta cerebral dos pequenos cuxas nais fixeran exercicio era “moito máis madura” que a dos fillos de nais menos activas, segundo a investigación.

Mesmo niveis máis baixos de actividade física proporcionan beneficios. Os paseos están ao alcance de case calquera persoa, entre elas case todas as embarazadas. Andar a paso tranquilo demostrou ser un factor crave para a loita contra a depresión -segundo científicos da Universidade de Stirling (Escocia)-, sobre todo se se efectúa en contornas naturais e en compañía doutras persoas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións