Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Bebé > Bebés > 6 meses-1 ano

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Ximnasios para bebés: un espazo para crecer forte e coordinado

Os centros de ximnasia infantil realizan actividades físicas que eles perciben como xogos pero que estimulan o seu desenvolvemento e preveñen o sobrepeso

Nos ximnasios infantís os bebés non levantan pesas nin practican “spinning”. Os tamén chamados centros de actividade física están preparados para que os nenos realicen xogos que estimulen o seu desenvolvemento, co fin de que adquiran hábitos de lecer activo. Nestas instalacións, como se explica a continuación, practícanse exercicios que desenvolven as súas habilidades e técnicas de coordinación e trabállase para previr a obesidade infantil.

Imaxe: Anissa Thompson

Exercicios para desenvolver habilidades no bebé

Non é só cousa de adultos. Tamén hai ximnasios para nenos, mesmo para bebés. Por suposto, non hai que pensar nun ximnasio como o dos adultos, nin en que os pequenos vaian levantar pesas nas súas salas. É, en realidade, un lugar onde os menores, divididos en grupos segundo a súa idade, realizan distintas actividades físicas que estimulan o seu desenvolvemento muscular e as súas habilidades motrices, mentres que á vez preveñen o sobrepeso e a obesidade.

Os nenos perciben as actividades como xogos cos que desenvolven as súas habilidades motoras

Estas actividades están pensadas para bebés a partir do seis semanas de vida. Como é natural, os nenos percíbenas como xogos, pero é unha maneira de mellorar as habilidades motoras, o equilibrio e a coordinación e, ademais, de que desde moi pequenos adquiran hábitos de xogo e lecer activo, algo fundamental nunha época na que todo parece estar organizado para que os nenos (e adultos) pasen case todo o día sentados fronte á televisión, a consola de videoxogos ou o computador.

“Estudos recentes demostraron que moitas das habilidades motoras desenvólvense antes de que o neno cumpra o oito anos”, sinala Isabel Yanguas, unha das responsables do ximnasio infantil My Gym, en Madrid. Yanguas compara a aprendizaxe deportiva co estudo dun idioma: “Canto antes empezos a practicalo, mellor”.

Colocar boca abaixo aos bebés de dous e tres meses, durante uns minutos ao día, pode lograr que os pequenos fortalezan algúns músculos. “É algo moi simple, pero hoxe todos os bebés dormen bocarriba e non fortalecen os músculos do pescozo e das costas. Iso retarda o gateo”, apunta Yanguas.

Técnicas de coordinación, non de forza

Os ximnasios infantís contan con monitores que guían a actividade do pequeno

Estes ximnasios ou centros de actividade física infantís inclúen, en xeral, equipamentos cos que os nenos poden gozar, como parques de bólas, tirolinas, barras para que se colguen delas e tobogáns. O interesante é que os nenos non fan o que queren ou o que os seus pais lles indican, senón que hai instrutores que sinalan as actividades a realizar e a maneira en que se deben facer.

Todas as actividades dos ximnasios infantís céntranse no traballo de movemento e coordinación, non en traballos de forza. Santiago Fiorini, con formación en educación física, puntualiza que os “exercicios de forza só conveñen a partir dos 13 anos, na puberdade”. É dicir, cando a infancia quedou atrás.

En calquera caso, Fiorini asegura que tamén se usan técnicas que proveñen da halterofilia (o levantamento de pesas) para traballar a coordinación en nenos. O exemplo máis típico é o de “exercicios que consisten en levantar unha barra desde o chan ata encima das súas cabezas”. Aínda que aquí só levantan a barra, sen ningún peso. O obxectivo é aprender a coordinar os movementos.

A importancia de previr a obesidade infantil

Un dos principais obxectivos dos ximnasios infantís é combater o sobrepeso e a obesidade infantil. Segundo o estudo Idefics (‘Identificación e prevención dos efectos da alimentación e do estilo de vida sobre a saúde de nenos e bebés’), coordinado pola Universidade de Bremen (Alemaña), un de cada cinco nenos europeos padece sobrepeso ou obesidade. O exceso de quilos ten maior incidencia nos países do sur do continente, entre eles España.

De todos os xeitos, os especialistas en educación física e saúde salientan que non basta con facer exercicio, senón que esta actividade débese complementar cunha vida sa a nivel integral. O informe Idefics resúmeo en seis mensaxes craves:

1. Estimular o consumo diario de auga no pequeno e reducir o de bebidas refrescantes que suman azucres e calorías.

2. Estimular o consumo diario de froitas e verduras.

3. Reducir a cantidade de tempo dedicado a ver televisión, xogar aos videoxogos ou estar ante o computador. Isto non só está relacionado co sedentarismo que as pantallas xeran; segundo o estudo, os nenos que pasan máis tempo ante o televisor aliméntanse peor.

4. Procurar que o menor non se estrese. Unha clave neste sentido radica en que pase máis tempo cos seus pais. As actividades compartidas entre o pequeno, a súa nai e o seu pai contribúen co seu equilibrio emocional.

5. Asegurar un descanso adecuado para o menor: que durma ben e moitas horas durante a noite e, de ser posible, tamén a sesta.

6. E por suposto, a actividade física diaria, que é a que os ximnasios para nenos cultivan e estimulan.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións