Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Economía doméstica

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

10 trucos refrescantes para durmir no verán, sen aire acondicionado!

Meter a saba no conxelador antes de deitarse, ter os pés fóra das sabas e cear lixeiro dúas horas antes de irse á cama son trucos moi efectivos para durmir a pesar da calor

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 21 de Agosto de 2017

Durmir ben as noites de verán e sen aire acondicionado? É unha quimera! Aínda que en realidade non resulta imposible do todo, sempre que se trate de durmir o máis preto do chan posible, cos pés fóra da cama, cólguese na xanela unha saba mollada ou se coloque xunto ao ventilador un recipiente con xeos e sal. Estas e outras argucias que se propoñen neste artigo poden axudar a durmir do tirón en pleno mes de agosto. E sen facer crecer a factura da luz!

Imaxe: gpointstudio

O 20% da poboación padece dificultades constantes para conciliar o soño, segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS). Máis aínda no verán, cando a calor impide pegar ollo, nas noites en que o termómetro non baixa dos 25 ºC. Para tratar de durmir nesas condicións, pódense seguir algúns trucos fresquitos, ditados polo sentido común, pero que convén lembrar de cando en vez.

Truco 1. Manter a casa fresca

Para poder durmir cando chega a noite, é imprescindible que o dormitorio estea fresco. E, para conseguilo, hai que manter a casa durante o día a unha temperatura agradable. Como facelo? Convén abrir as xanelas á primeira hora de mañá, sobre o seis, e pechalas en canto dea o sol. Nese momento, é importante facer que a vivenda permaneza en penumbra ata que anoiteza, cando de novo se pode abrir as xanelas para que entre aire máis fresco.

Truco 2. Mollar unha saba e colgala da xanela

Se se coloca unha saba mollada na xanela, o ambiente refrescarase moi pronto. Ademais, tamén se pode recorrer a manter fresca a roupa de cama. Como? Arrefriando a almofada (pódese pór un acumulador de frío grande dentro de fúndaa de almofada) ou metendo as sabas no conxelador durante uns minutos. O frescor con este truco durará uns 15/20 minutos, que é o tempo que se tarda en coller o soño e caer durmido.

Imaxe: RitaE

Truco 3. Cear dúas horas antes de ir durmir

Para durmir ben é moi importante alimentarse de forma adecuada. Ademais de estar hidratado, hai que comer de maneira equilibrada ao longo do día e inxerir unha cea pouco copiosa: gazpacho, froita, iogur... E débense tomar os alimentos unhas dúas horas antes de meterse na cama. A dixestión é un proceso moi pesado, lento e que provoca calor. Por esta razón débese, ademais para cear cedo, facelo con alimentos lixeiros.

Truco 4. Estratexia ventilador: colocalo da maneira máis adecuada

Para impedir a entrada de aire quente no dormitorio, pódese colocar un ventilador, pero coas aspas virando cara á rúa. Máis efectivo aínda para baixar a temperatura en casa é pór un recipiente con xeo e sal xunto ás aspas do ventilador, para que refresque o ambiente. E, en caso de ventiladores de teito, ter moi presente que no verán hai que facelos virar no sentido contrario ás agullas do reloxo.

Truco 5. Noites calorosas, durmir só ou en compañía?

Solución idónea para poder pasar as noites estivais a gusto? Estar só na cama. Durmir con outra persoa á beira dá moita calor e aumenta a sensación de abafo e bochorno, sobre todo se a cama non é de grandes dimensións.

Truco 6. Usar sabas de algodón e cambialas a miúdo

O algodón é un dos mellores tecidos que se poden utilizar no verán, xa que permite a transpiración, pero deben ser de calidade. Se unhas sabas teñen moitos fíos pero son de algodón malo, serán pesadas, ríxidas e darán moita calor. As fibras sintéticas, como o poliéster ou o acrílico, non transpiran ben e resultan máis ásperas. Non son recomendables.

Truco 7. Sacar os pés das sabas

Durmir cun pé (ou os dous) fose das sabas permite facelo mellor nos días moi calorosos. Isto é así se se atende ás razóns da profesora Natalie Dautovitch, investigadora da Fundación do Soño en Estados Unidos. A experta sinala que ao sacar os pés fóra das sabas refréscase o corpo moi rápido, pois a pel nas extremidades é distinta á do resto do corpo, non está cuberta de pelo e ten estruturas vasculares que axudan a liberar o exceso de calor.

Imaxe: StockSnap

Truco 8. Durmir no verán: con roupa lixeira ou espidos!

Se se quere durmir ben é importante levar pezas folgadas na cama. Ademais, o pixama ou camisón deben lixeiros, de teas suaves e claras -se é posible, de algodón, xa que permite transpirar-. Algúns médicos van máis aló e opinan que o mellor, se fai moita calor, é durmir sen roupa.

Truco 9. As luces, no verán, mellor apagadas!

Nin luz na mesilla para ler, nin televisión na cama. As luces e aparellos eléctricos emanan enerxía -e calor-. De feito, menos do 20% da electricidade consumida nunha lámpada convértese en luz; o outro 80% é calor. Por iso, ao manter as luces apagadas pasarase menos calor. Este consello é válido tamén para electrodomésticos como o ferro, o forno e os televisores, sobre todo os de grandes dimensións.

Truco 10. Durmir a rentes do chan e sen alfombras

O aire quente sobe porque é menos denso que o frío. Por iso, se se coloca o colchón da cama a rentes do chan, poderase durmir máis fresquito. Ademais, para conseguir que o chan no verán mantéñase fresco, débense retirar as alfombras, xa que estas proporcionan moita calor.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto