Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Economía doméstica

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Economía na mesa: 5 comidas por 5 euros

Con produtos de tempada e pouco procesados pódense facer pratos sinxelos e nutritivos que resultan moi económicos, pois apenas hai que gastar cinco euros para facelos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 30 de Maio de 2018
img_comer5euros grande

Os produtos de tempada non fallan! Saen baratos e son saudables, como as receitas que se apuntan neste artigo. Todas elas, como a de arroz con feixóns, salsa de tomate caseira e ovo escalfado ou a ensaladilla rusa de remolacha e pito, conteñen produtos nutritivos e saborosos e están propostas por dous amantes da cociña: o chef Fernando Canles e o experto gastronómico Jorge Guitián. Ademais, teñen un plus: resultan económicas! Así, o seu peto non sufrirá e poderá practicar a economía doméstica tamén ao sentar á mesa.

Imaxe: minervastock

Receitas baratas con produtos de tempada

A crise parece quedar atrás, pero as súas consecuencias aínda están presentes en moitos fogares. Unha maneira eficaz de aforrar é practicar a economía na mesa coa elaboración de receitas baratas. Pero que resulten económicas non quere dicir que non sexan pratos saudables.

Hai alimentos que non deben faltar para que a comida sexa nutritiva. Cales son? “As verduras, de tempada e locais, e os legumes son esenciais para unha dieta saudable e equilibrada, pero tamén económica”, recoñece Jorge Guitián, experto gastronómico. O reputado chef Fernando Canles engade que “seguindo a dieta mediterránea de produto de tempada marcamos o noso produto de nutrición”. Pero matiza que o concepto nutritivo é amplo: “A nosa necesidade nutritiva é moi variada e, se nos pomos radicais, un dátil ou un coco cobren necesidades nutricionais. E en canto aos actuais superalimentos, sería o amaranto”.

En canto ao truco para conseguir comidas por cinco euros, no que coinciden ambos os expertos, é “ir aos alimentos de tempada e pouco procesados”. Por exemplo, explica Guitián, “para o verán o peixe azul, que é especialmente saudable polo seu contido en omega 3, e está no seu mellor momento de calidade e prezo”. E o mesmo ocorre con verduras como o tomate ou con froitas, como pexego, nectarina ou albaricoques, que se poden aproveitar para preparar marmeladas e conservas para o resto do ano.

Tendo en conta estes consellos, a continuación preséntanse cinco receitas a este prezo:

1. Caviar de berenjena

Unha receita sinxela, saudable e barata, do libro ‘Receitas a 5 euros’ (Planeta) do chef Fernando Canles, é o caviar de berenjena . Para preparalo basta con ter un quilo de berenjenas, 40 gramos de crema de sésamo (tahini), un dente de allo, comiño, sal, pementa, zume de limón e aceite de oliva (unha cucharada). Como facelo?

É sinxelo. Hai que precalentar o forno a 200 ºC, cortar as berenjenas pola metade e asalas no forno cun pouco de sal e aceite de oliva, durante 20 minutos. Tras pasar ese tempo, sácase a carne da berenjena e pícase, mesturándoa con allo picado e tahini ata ter unha pasta. Engádense sal, pementa, zume de limón e comiño. Remóvese e listo! Cómense acompañadas dunhas rebanadas de pan tostado.

2. Arroz con feixóns, salsa de tomate e ovo escalfado

Jorge Guitián propón unha receita sinxela e completa. Trátase de arroz con feixóns, máis unha salsa de tomate caseira (que se pode enriquecer con outras verduras como pemento, calabacín, cabaza, etc.). “Acompañado dun ovo escalfado é un prato nutritivo, completo e moi axustado de prezo”, explica o coñecido bloguero gastronómico.

3. Ensaladilla rusa de remolacha e pito

Nos vídeos da Canle Cociña, pódese atopar outra suculenta e barata receita de Fernando Canles que se prepara con dúas remolachas, 50 gramos de pito, maionesa, pementa negra, sal, vinagre, leituga e un ovo cocido.

Para facela hai que picar as follas en juliana, cortar a remolacha en dados e mesturar o pito desmigado, a remolacha, a metade da leituga e o medio ovo rallado. Despois, engádense maionesa, vinagre, sal e pementa e remóvese.
Pódese decorar co resto da leituga e de ovo rallado.

4. Caballa con tomate

A caballa é un peixe azul rico en ácidos grasos omega 3 e cun prezo que rolda os 5,06 euros o quilo de media anual, segundo o Observatorio de Prezos dos Alimentos de boletín agrario.com. Para facer este prato é necesario: caballas, tomate natural, allo, aceite de oliva, sal e pementa negra moída.

Primeiro hai que limpar o peixe e sacar os filetes e salpimentarlos. Despois, débense pelar os allos e picalos fino, ademais de triturar os tomates. Logo hai que agregar o allo e o tomate triturado á tixola e que pasen 15 minutos a lume lento. Pasado este tempo, engádese a caballa, tápase e hai que deixar que se faga un seis ou sete minutos. Listo para servir!

5. Caldo ou puré con descartes de carne ou peixe

Outra receita que permite comer por 5 euros é o puré ou caldo de pito ou peixe. Ao axustar custos, hai que ter en conta que “os procesados e os preelaborados poden ser cómodos, pero soben moito o prezo”, indica Guitián. É moito máis económico comprar un pito e despiezarlo que adquirir as partes xa cortadas por separado. E isto, ademais, deixará descartes, como carcasas, pescozos ou puntas de ás, cos que se poden preparar caldos caseiros.

“Outro tanto ocorre cos peixes, moito máis baratos enteiros que fileteados”, sinala. Espiñas e cabezas de peixes brancos, unha vez retiradas vísceras e agallas, fan estupendos caldos e purés.

Que 10 alimentos sans, saborosos e baratos recomendan os expertos?

O prestixioso chef Fernando Canles e o experto gastronómico Jorge Guitián ofrecen unha listaxe de 10 alimentos económicos e nutritivos:

  • Fernando Canles, chef

    • 1. Quinoa.
    • 2. Aguacate.
    • 3. Pataca.
    • 4. Aceite de oliva (cantidade mínima necesaria).
    • 5. Coliflor.
    • 6. Verza.
    • 7. Chicharro.
    • 8. Carne de porco.
    • 9. Tomate.
    • 10. Feixóns.
  • Jorge Guitián, bloguero gastronómico

    • 1. Peixe azul de procedencia nacional: xurelo, caballa, sardiña, boquerón…
    • 2. Coles, repolo…: están entre as verduras máis versátiles e económicas.
    • 3. Froita de tempada.
    • 4. Legumes: lentellas, garavanzos, feixóns, etc. Son nutritivas e están moi ben de prezo.
    • 5. Pan: un bo pan, de calidade, é un complemento saudable para a dieta de calquera persoa que non teña unha intolerancia.
    • 6. Arroz: branco ou integral, redondo ou longo. É, seguramente, dos máis versátiles en cociña. Paellas, arroces caldosos ou secos, guarnicións, sobremesas…
    • 7. Xudías verdes: nutritivas, cun contido en fibra interesante e moi ben de prezo en tempada.
    • 8. Cortes máis humildes de carne: codillo, espinazos, etc. Son igual de nutritivos e teñen unha cantidade de colágeno que dá resultados estupendos en caldos, arroces, etc.
    • 9. Brécol: é versátil, barato, fácil de atopar e un excelente alimento.
    • 10. Aceite de oliva virxe extra: é saudable, ten un rendemento en cociña superior a calquera outra das graxas que se comercializan en España e é, ademais, unha xoia gastronómica.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións