Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Economía doméstica

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Queimado no traballo? 6 consellos que poden axudarche

Estar queimado polo traballo non é só unha sensación pasaxeira, senón unha síndrome con graves consecuencias

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 13 de Setembro de 2018

MARTÍN Levántase cada luns esgotado? Ten a sensación de que é incapaz de ir traballar? A monotonía apoderouse da súa mesa de traballo ? Mesmo perdeu a ilusión por un emprego que antes lle apaixonaba? Pois ben, non é nin moito menos o único. Segundo un dos estudos máis extensos sobre a satisfacción laboral realizado en 140 países polo proxecto de investigación Gallup, só o 13 % dos empregados confesa estar feliz no seu posto de traballo. Mentres, o 63 % recoñece que non sente ningún tipo de motivación no seu emprego e un de cada catro abertamente detéstao. Saiba se ten a chamada síndrome do burnout ou síndrome do queimado e que facer nesta situación.


Un de cada catro traballadores exponse cambiar de emprego no próximos seis meses e sete de cada dez miran, polo si ou polo non, mellores ofertas laborais

Segundo unha investigación publicada na revista estadounidense 'Forbes', o 40 % dos traballadores exponse cambiar de emprego no próximos seis meses e sete de cada dez miran, polo si ou polo non, mellores ofertas de traballo. Quen nesta sondaxe responden "si" a algunhas desas preguntas sofren algún grao de desgaste profesional. Trátase dunha afección cada vez máis común, coñecida como a síndrome do burnout ou síndrome do queimado. Este problema, di o psicólogo social Pedro R. Gil-Monte, da Universidade de Valencia, "é unha resposta á tensión laboral crónico derivado da actividade laboral" e é máis frecuente se vostede traballa con persoas. A síndrome do queimado, segue o experto, caracterízase por que o afectado percibe a súa oficina, e mesmo as persoas coas que traballa ou as propias funcións que desenvolve, de forma negativa.

Como saber se está queimado no traballo?

Esgotamento, desmotivación e cambios repentinos do estado de ánimo, con sentimentos que inclúen tristeza, pena e ata angustia. Esta lista resume os síntomas destacados polo psiquiatra Herbert Freundenberger, o primeiro en definir a síndrome do burnout en 1974.

A síndrome do traballador queimado comeza a desenmascararse a través de diferentes signos, como cambios no estado anímico, esgotamento mental ante a tensión -o que fai que se bloquee ante o mínimo estímulo de ansiedade-, desmotivación no traballo -o que explica que esqueza as súas metas-, falta de enerxía e de rendemento a causa do esgotamento mental. Pero é que, ademais, a síndrome do queimado no traballo causa alteracións psicosomáticas, como problemas gastrointestinales, afeccións da pel e mesmo dores de cabeza debido á exposición á tensión.

A síndrome do burnout aparece porque o empregado se ve desbordado, di Gil-Monte, e sente impotente para facer fronte aos problemas no traballo, en especial os que proceden da súa contorna social. E iso, claro, desgasta. Este esgotamento é consecuencia de percibir unha presión continuada no posto laboral.

E se vostede está queimado no traballo...

Pero a pesar de que o burnout esténdese en moitas profesións, non sempre fai falta dramatizar. Hai que distinguir entre ter un mal día e estar queimado, afirman os expertos. En calquera caso, tamén hai pequenas solucións para escorrentalo.

1. Tómese en serio.

Sexa o que sexa o que logre rebaixar a súa ansiedade, practíqueo. Hai quen opta pola meditación, mentres que outros se relaxan escoitando un bo disco de música, lendo ou paseando. Pense en serio que lle relaxa, e resérvelle un oco na súa axenda.

2. Non todo é o traballo.

Atope cousas fose do traballo que lle apaixonen. Pode ser unha afección, realizar exercicio ou converterse en voluntario nunha asociación protectora de animais. Igual que antes, reserve un espazo de tempo para esta actividade.

3. Desconecte.

A tecnoloxía axúdalle a aumentar a produtividade, pero aceptémolo: tamén esgota. Poña límites e apague as súas redes sociais dixitais durante a hora da cea e reserve unha franxa horaria concreta para responder os correos electrónicos.

4. Durma o suficiente.

Durmir menos de seis horas incrementa o risco de queimarse no traballo, apuntan os científicos. A falta de soño agrava a fatiga e reduce a súa produtividade. E o contrario tamén é certo: durmir pode aumentar a súa memoria.

5. Organícese.

A falta de orde é esgotadora e implica dedicar tempo e enerxía a preocuparse de non esquecer algo que debe facer máis tarde. E, ao contrario: organizarse permite despexar a mente. Probe a facer unha lista coas tarefas que debe terminar e, despois, priorice.

6. Vixiar.

É importante recoñecer os sinais da tensión antes de queimarse: entre eles, máis dores de cabeza, tensión no pescozo e os ombreiros e mesmo malestar dixestivo. Se os síntomas empeoran, busque axuda profesional.

Pode seguir a Eva San Martín en Twitter.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto