Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

A NASA detecta o espectro infravermello do planeta extrapolar HD 209458b

O traballo permite pescudar a composición atmosférica deste tipo de planetas
Por mediatrader 22 de Febreiro de 2007

Investigadores do Centro de Voo Espacial Goddard da NASA publicaron en Nature “” que detectaron, grazas ao telescopio espacial Spitzer, o espectro infravermello do planeta xigante HD 209458b. Ademais, neste espectro acharon un novo tipo de emisión que non se puido rexistrar ata o momento.

Descuberto en 1999 en órbita ao redor dunha estrela da constelación de Pegasus, a 150 anos luz da Terra, HD 209458b foi o primeiro planeta extrasolar descuberto en pleno tránsito do seu sol. Tamén foi o primeiro no que se puido identificar unha atmosfera e o primeiro, en 2004, en mostrar signos nesa mesma atmosfera da presenza de osíxeno e carbono.

O equipo do centro Goddard conseguiu agora pescudar a composición atmosférica dos planetas extrasolares. Para iso mediu dous tránsitos (o 6 e o 13 de xullo de 2005), pero non co planeta pasando por diante da estrela, senón por detrás. A idea é comparar a luz infravermella xusto no momento en que a estrela se interpón entre o planeta e a Terra. A medición repítese despois, cando os dous corpos son visibles. A diferenza entre ambas as medidas dá como resultado a emisión infravermella do planeta.

Spitzer fixo posible tomar datos en moitas bandas diferentes do infravermello. Os resultados revelan a presenza de moléculas concretas na atmosfera, como po, e ausencia de vapor de auga. “Máis que o achado en si, trátase dun gran paso adiante na validación dunha técnica que no futuro vainos a permitir detectar planetas terrestres, mesmo do tamaño e características do noso”, sinalou respecto diso Rafael Rebolo, investigador do Instituto de Astrofísica de Canarias. No entanto, o experto lembrou que para iso se necesitan instrumentos que poidan medir a velocidade dunha estrela con precisións da orde dun par de centímetros por segundo, algo polo momento non dispoñible.