Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Medio ambiente

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Aprende a comer para salvar o planeta

Para alimentar aos 9.000 millóns de persoas que en 2050 haberá na Terra, necesitarase un 70 % máis de comida, pero os sistemas actuais de produción e distribución distan moito de ser sustentables

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 21 de Xullo de 2019

De principio a fin da cadea, todo alimento que se produce ten un impacto significativo nomedio ambiente. Esta pegada vén determinada polas condicións que marcaron a súa obtención edistribución: desde “as emisións de gases de efecto invernadoiro e o uso de recursos como a terrae a auga, ata a contaminación e o impacto de produtos químicos como herbicidas e pesticidas”, afirma a Comisión Europea. Para minimizar o efecto que o seu consumo ten sobre o planeta, énecesario elixir con coidado os alimentos que inxerimos e a pegada ambiental que deixan. Coñece que debe conter unha dieta sustentable e que outros actos relacionados co consumo alimentario podes levar a cabo para coidar a Terra.


Imaxe: CITAlliance

O primeiro que hai que deixar claro é que sustentable e saudable non son necesariamente
sinónimos.
"Considerando a sustentabilidade desde o punto de vista ambiental, podemos
obter numerosas materias primas sustentables, pero que sexan sas ou non dependerá do que
fagamos con elas. Se se empregan para fabricar produtos ultraprocesados, pouco importa que os
ingredientes sexan sustentables", reflexiona Beatriz Carballos, dietista-nutricionista. Por exemplo, por
moito que unhas galletas sexan dun produtor artesán, elabórense con ingredientes locais e non
úsense plásticos no seu envasado, seguirán sendo pastelería e por tanto pouco recomendables.

Como debe ser unha dieta sustentable?

Para que a nosa alimentación sexa saudable e verdadeiramente respectuosa coa contorna, en liña
cos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable (ODS) de Nacións Unidas (ONU), é conveniente limitar o consumo de
produtos ultraprocesados e fomentar o de alimentos frescos, locais e de tempada. Optar por
produtos de proximidade reduce a contaminación derivada do seu transporte e axuda, ademais, a
desenvolver a economía local.

Imaxe: photographee.eu

Unha dieta que prioriza os alimentos de orixe vexetal sobre aqueles de orixe animal presenta
beneficios tanto para a saúde como para o medio ambiente, segundo o documento de consenso
'Dietas saudables a partir de sistemas alimentarios sustentables', publicado este ano na revista
médica TheLancet ; é dicir, "consumir máis vexetais (froitas, verduras, froitos secos), cereais
integrais, proteínas de boa calidade (fundamentalmente legumes, ovos, peixe, carne
branca e leite e lácteos sen azucres engadidos, limitando as carnes vermellas e procesadas), aceite de
oliva virxe, hidratarnos con auga e evitar as bebidas azucaradas e o alcol", explica Carballos.

Este patrón alimentario resulta familiar. É o da popular dieta mediterránea, "unha de
as máis saudables do mundo, asociada cunha maior esperanza de vida e un menor risco de
enfermidades cardiovasculares, obesidade, diabetes, cancro, alzhéimer ou depresión", conta Anna
Bach, profesora de Estudos de Ciencias da Saúde da Universitat Oberta de Catalunya. Favorecer
este patrón alimentario fronte á actual inxesta media de alimentos en España e Estados Unidos
implicaría, segundo un estudo do que esta experta é coautora, "unha redución do 72 % na emisión
de gases de efecto invernadoiro e do 58 % da terra de uso agrícola, un 52 % menos de consumo de
enerxía e un aforro do 33 % na pegada hídrica. O exceso de gandaría, ademais, quenta o
planeta", sostén Bach. Segundo a Organización das Nacións Unidas para a Agricultura e a
Alimentación (FAO), producir un quilo de proteína de orixe vexetal supón un gasto de 26 litros de
auga, fronte aos 112 que require un quilo de proteína a partir da carne.

Limitar o consumo de carnes vermellas e procesadas, algo que xa suxeriu a Organización Mundial da
Saúde (OMS) a finais de 2015, forma parte das recomendacións de numerosas sociedades dietéticas en todo
o mundo. Así, o World Cancer Research Fund, do Reino Unido, aconsella evitar a carne
procesada e non inxerir máis de 500 g de carne vermella á semana, do mesmo xeito que a 'Guía Alimentaria' da
Axencia de Saúde Pública de Francia, que ademais suxire aumentar o consumo de froita, verduras e
legumes, e limitar a charcutería a 150 g semanais. E 'O Prato para Comer Saudable' da Escola
de Saúde Pública de Harvard recomenda limitar a carne vermella e evitar o bacón, o fiambre e outras carnes
procesadas.

Este axuste non ten por que afectar á adquisición dos nutrientes diarios necesarios, xa que "non hai absolutamente ningún que se atope de forma exclusiva na carne vermella. De feito, o
único nutriente que debe suplementarse no caso de seguir unha dieta vexetariana é a vitamina
B12", sostén Carballos.

Coidado co desperdicio alimentario

Unha dieta sustentable non consiste só en elixir os alimentos adecuados; tamén implica saber
cantos, para limitar o desperdicio tanto como sexa posible. Non en balde, o 42 % de toda a comida
que acaba no lixo provén dos fogares, segundo o informe 'Máis alimento, menos
desperdicio
', do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación.

Os hábitos de consumo dos
cidadáns
desempeñan, por tanto, un papel fundamental. É importante planificar con coidado a lista
da compra, revisando o que xa temos na cociña, e acudir ao establecemento sen présas,
prestando atención ás datas de caducidade e consumo preferente dos produtos que
adquiramos. No fogar, usar envases apropiados para conservar os alimentos, e no restaurante,
nunca pedir máis do que se queira comer e, se sobra, levárnolo a casa.

Sen plásticos, moito mellor

Imaxe: Pexels

Cando nos interesa que as nosas decisións de compra respecten o planeta, é
importante que ao acudir aos establecementos comerciais descartemos os plásticos de
un só uso
, como os que envolven multitude de alimentos (incluíndo as bandexas de poliestireno)
ou se utilizan para fabricar bolsas (que podemos substituír por outras de tea ou rafia, aproveitando que
agora xa non son gratuítas). Sempre que sexa posible, pide alimentos a granel (legumes, pasta, arroz,
froitos secos, especias, etc.). E un último consello: agora que vén a calor, convén manterse
hidratado, pero moito mellor se para iso empréganse botellas reutilizables, no canto das plásticas de
usar e tirar.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto