Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Medio ambiente

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Como comer ben e salvar o planeta

Seguir unha dieta saudable tamén axuda a reducir á metade a pegada hídrica

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 12 de Outubro de 2018

MARTÍN Consumir máis verduras, legumes e froita, e menos produtos de orixe animal, imponse como unha vía saudable. Reducir a inxesta de carne, e mesmo ser vexetariano ou vegano -sempre con supervisión médica-, é unha opción vital cuxas razóns van moito máis alá da saúde ou a perda de peso. Cada vez máis persoas diminúen de maneira considerable o consumo de produtos de orixe animal por unha cuestión de protección do planeta. E iso? A continuación saiba o porqué.

Reducir o consumo de carne e aumentar as verduras e froitas no prato podería diminuír o gasto de auga que supón a súa alimentación entre o 11 % e o 35 %

O veganismo ou o vegetarianismo non son meras modas, senón estilos de vida. Múltiples estudos demostraron que a redución de graxas animais na dieta axuda a eliminar o colesterol malo, estabilizar os índices de masa corporal e facer desaparecer a fatiga. Pero é que ademais, din os expertos, tamén protexe o planeta.

Unha dieta saudable non só coida o corazón e reduce o risco de sobrepeso. Tamén pode diminuír a pegada hídrica da súa alimentación (a auga que se gasta para que o alimento chegue ao seu prato) ata nun 55 %. Polo menos isto é o que conclúe unha investigación recente. Os científicos admiten que deixar para comer carne, e decantarse por unha dieta exclusivamente vexetariana, é a alternativa que consegue un maior impacto positivo para o medio ambiente. Pero xa o só feito de reducir o seu consumo de carne xa estaría a recortar a súa pegada hídrica nun 10 %.

Noutras palabras, abrazar unha dieta saudable é unha situación onde todos gañan: vostede e o planeta. "O simple feito de escoller unha dieta máis sa, xa sexa cunha menor cantidade de carne ou sen ela (vexetariana ou pescetariana), non só é bo para a súa saúde, ademais é unha opción boa para o medio ambiente, xa que baixa o gasto dun recurso natural tan valioso como a auga", di Davy Vanham, un dos investigadores principais deste estudo publicado en Nature Sustainability.

Gasto dunha persoa en comer: entre 2.500 e 4.000 litros de auga ao día

Os científicos analizaron o gasto de auga que implica o consumo de alimentos (nacionais e de importación) en distintos países de Europa e conclúen que, de media, un cidadán gasta entre 2.500 e 4.000 litros de auga ao día só en función do que come.

Pero reducir o consumo de carne e aumentar as verduras e froitas no prato podería reducir esta pegada hídrica entre o 11 % e o 35 %, din os investigadores.

Se, ademais, vostede escolle unha dieta pescetariana saudable, na que a carne é substituída por peixe e legumes, e a graxa animal cambiada por aceites vexetais, estaría a diminuír entre o 33 % e o 35 % de auga.

A opción vexetariana saudable é a máis sustentable e amable co planeta, sempre realizada baixo supervisión médica, permite reducir o consumo de auga da súa alimentación entre o 35 % e un 55 %.

Comer sen contaminar tanto

As claves para que unha dieta, ademais de saudable, sexa sustentable son: consumir menos carne, escoller produtos locais e de tempada en xeral, preferiblemente ecolóxicos (cuxa característica principal é que utilizan menos pesticidas) e frescos, mellor que envasados, para non xerar desfeitos.

Vostede tamén pode axudar a reducir o cambio climático, que mingua os recursos hídricos dispoñibles e pon en perigo a biodiversidade animal e vexetal, con cambios moderados na súa dieta. Con este pequeno xesto, segundo o proxecto europeo LiveWell for LIFE, desenvolvido pola asociación ecoloxista WWF e a Fundación Española de Dietistas-Nutricionistas en España, pode recortar o 25 % das emisións de gases de efecto invernadoiro derivados da súa alimentación.

Resulta que recomendacións para protexer o planeta e contaminar menos o aire coinciden, outra vez, co que se entende por alimentación saudable. Trátase de encher o carro da compra con "máis vexetais e froitas que produtos de orixe animal", expón a nutricionista Martina Miserachs, coordinadora desta investigación.

6 claves para protexer o planeta cando come

1. Coma máis vexetais. As plantas requiren menos terra, enerxía e auga e producen menos emisións de CO2 (dióxido de carbono), que os alimentos de orixe animal.

2. Elixa alimentos certificados e de proximidade. É importante fixarse en que os alimentos fosen obtidos de forma responsable para evitar a destrución do hábitat.

3. Reduza o consumo de carne. Mentres que un quilo de carne de porco significa liberar case 5 quilos CO2 á atmosfera, un de patacas apenas emite 0,2 quilos de CO2. Se diminúe a inxesta de carne, o impacto no medio ambiente será moi considerable.

4. Siga dieta variada. A variedade permite frear a diminución de cultivos e variedades locais.

5. Escolla menos alimentos procesados. Este tipo de produto consome máis recursos durante a súa produción e supón un maior impacto ambiental, xa que adoitan incluír máis embalaxes e envases para a súa distribución que os alimentos a granel.

6. Diga non ao desperdicio de alimentos. Unha lista da compra máis coherente e responsable cos alimentos que consumirá axuda a non tirar comida ao lixo e frear o impacto que implica producila.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto