Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Medio ambiente

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Nove formas nas que a natureza mellora a túa saúde

Estar en contacto coa natureza proporciona diversos beneficios físicos e psicolóxicos, segundo varios estudos

Img naturaleza salud hd Imaxe: MartaZ*

Desde un gran parque nacional ata a zona verde máis próxima a casa. Diversos estudos científicos mostran os beneficios físicos e mentais de acudir a calquera espazo natural. Coñecer estas vantaxes é unha forma máis de involucrarse no coidado da natureza e do medio ambiente, e esixir máis medidas para a súa conservación e para a ampliación das áreas verdes nas cidades. Este artigo sinala nove formas nas que a natureza mellora a saúde das persoas.

1. Proporciona elementos básicos para un bo estado físico

Img naturaleza
Imaxe: MartaZ*

A natureza é a fonte directa e indirecta dos recursos que usamos a diario. Vivir nunha contorna natural ben conservado proporciona auga, aire, alimentos, materiais, etc. en boas condicións que redundan na nosa calidade de vida e, en definitiva, nun bo estado físico. Elementos naturais como as árbores reducen a contaminación urbana e os casos de asma e alerxias.

2. Reduce a tensión e a fatiga mental

Realizar unha actividade física de polo menos cinco minutos nunha contorna natural mellora o ánimo e a autoestimaNo libro A experiencia da Natureza: unha perspectiva psicolóxica‘, os investigadores Rachel e Steven Kaplan chaman “experiencia restaurativa” á capacidade da natureza de repor o equilibrio mental e reducir a tensión e a fatiga mental. Para iso valen moitas maneiras de aproximarse á natureza, desde camiñar nun bosque a estar sentado xunto a un arroio.

3. Acelera a recuperación física

O científico Roger Ulrich sinalaba nun artigo publicado na revista Science que o tempo de recuperación dos postoperatorios reducíase nun hospital nos arredores de Pennsylvania (EE.UU.) nos pacientes cuxas habitacións tiñan vistas a exteriores naturais, e necesitaban menos analxésicos. Por outra banda, unha maior exposición a contornas verdes podería contribuír a reducir a tendencia a padecer certas enfermidades, segundo un traballo dos investigadores británicos Richard Mitchell, da Universidade de Glasgow, e Frank Popham, da Universidade St. Andrews.

4. Diminúe a irritabilidad e a agresividade

As persoas que viven en contornas verdes mostran niveis máis baixos de irritabilidad e agresividade que quen viven en contornas urbanas sen natureza próxima, segundo varios traballos científicos realizados por William Sullivan, Frances Kuo e Andrea Taylor, da Universidade estadounidense de Illinois.

5. Aumenta a autoestima e o autocontrol

Realizar unha actividade física de polo menos cinco minutos nunha contorna natural, incluídos parques urbanos, mellora o ánimo e a autoestima, segundo un estudo promovido pola Sociedade Química Americana. Así mesmo, noutro traballo de Sullivan e os seus compañeiros conclúese que o contacto directo coa natureza contribúe a aumentar o rendemento e a potenciar o control da disciplina e os impulsos propios.

6. Mellora a capacidade de concentración

Contemplar paisaxes naturais aumenta a capacidade do cerebro para concentrarse, segundo un traballo de Steven Kaplan, Marc Berman e John Jonides citado na web de divulgación Tendencias 21. Noutro traballo similar, sinalábase que ata un breve paseo por unha contorna natural serve para aumentar a atención. Segundo a psicóloga e filósofa Heike Freire, “hase visto que axuda a nenos con problemas de TDAH (trastorno de déficit de atención e hiperactividade). Moitos dos problemas de atención dos nenos débense a que están hiper estimulados. Teñen xoguetes de cores, luces, sons estridentes, mentres que a natureza é máis suave”.

7. Reforza os nosos pensamentos positivos

Camiñar na natureza xera uns cambios electroquímicos no cerebro que poden provocar estados mentais positivos e de felicidade, segundo un estudo publicado no British Journal of Sports Medicine. Os seus autores, un equipo da Universidade Herriot-Watt, en Edimburgo (Reino Unido), utilizaron eléctrodos móbiles para analizar as respostas de varios voluntarios en contornas naturais.

8. Axuda ás persoas con problemas de saúde mental

As persoas con depresión, ansiedade e outras enfermidades de carácter mental senten mellor ao estar en contacto coa natureza, segundo un estudo de investigadores da Universidade británica de Essex, tras preguntar a máis dun centenar de enfermos.

9. Mellora a imaxinación e a sociabilidad

Pasar o tempo ao aire libre, rodeado de natureza, estimula a creatividade e a sociabilidad. No caso dos nenos, fomenta ademais a súa autonomía, ao experimentar co cinco sentidos a súa relación co mundo exterior. En opinión de Heike Freire, os nenos necesitan un pouco de “salvajismo” diario, como mancharse as mans con barro, subirse a unha árbore, etc., para desenvolver as súas capacidades e sentidos. Para iso hai unha gran diversidade de xogos que poden desenvolverse ao aire libre.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións