Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Motor > Educación e seguridade viaria

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

10 trucos para non durmirse ao volante

Cantar en voz alta, refrescarse con toallitas, beber moita auga e durmir ben as horas previas a unha viaxe poden axudar a evitar o soño mentres se conduce

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 14 de Agosto de 2017

Sabía que entre o 20% e o 30% dos accidentes de tráfico están relacionados co soño? Ademais de durmir ben antes de saír de viaxe, os expertos recomendan cantar en voz alta no coche e masticar chicle. Aínda que parezan recomendacións para adolescentes, son medidas eficaces contra o soño mentres se conduce. Tamén refrescarse con toallitas húmidas e non viaxar nas horas nas que se adoita durmir pode axudar a non durmirse ao volante. Estas e outras indicacións útiles, como comer lixeiro e hidratarse moi ben, compoñen o decálogo de consellos contra a somnolencia ao conducir.

Imaxe: SIphotography

As pálpebras cada vez máis pesados, os movementos máis lentos e torpes, bostezos frecuentes... Os ataques de soño son un problema moi subestimado, pero ao volante son a causa de numerosos accidentes. Por que? O soño provoca dificultade para manter a atención, reduce a vixilancia e complica levar unha traxectoria e velocidade constantes.

No últimos cinco anos, de feito, en España aumentou a cifra de accidentes por durmirse mentres se conduce, e son preto de 800 as persoas que faleceron desde 2012 por mor da somnolencia. Así o asegura un estudo realizado pola Fundación Liña Directa. A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) engade que "a somnolencia e a fatiga relaciónanse con entre un 20% e un 30% dos accidentes de tráfico".

Para evitar durmirse mentres se conduce pódense utilizar algunhas estratexias, como as que se indican nesta reportaxe, sen perder de vista que o principal, en caso de ter soño, é apartarse á beiravía ou chegar a unha área de servizo e durmir o necesario.

Imaxe: andresr

1. Refrescarse con toallitas húmidas

Se o condutor empézase a notar pesado, pode utilizar toallitas húmidas para refrescarse a cara, a caluga e as bonecas, e así poder espabilarse. Moi importante! É unha solución que non serve para espertarse, senón para aliviar a fatiga, polo que se debe tomar como unha estratexia momentánea, que non substitúe nunca ao descanso.

2. Cante en voz alta se está moi canso!

Ás veces, como en autoestradas e autovías, o traxecto é moi monótono e conducir convértese nunha tarefa moi pesada. Un modo de combater esa sensación é subir o volume da música e cantar en voz alta. Pero convén non pór as cancións preferidas, pois poderían relaxar e chegar a distraer, obtendo o efecto contrario ao desexado.

3. Masticar amodo para manterse alerta

É recomendable masticar anacos de pera, mazá ou laranxa e, mesmo, un chicle se se nota cansazo ao conducir. O importante é levar algo estimulante entre os dentes mentres se está ao volante, pois así se consegue activar as papilas gustativas, unha maneira eficaz de manterse esperto e en alerta.

4. Cambiar a postura ou a posición do asento

Permanecer na mesma postura durante horas provoca moita fatiga e soño. Sen facer grandes cambios, nin bruscos (para non ter que cambiar posición de espellos, etc.), pódese mover levemente o asento. Polo nunha postura diferente pode ser moi útil pois activa o estado de atención.

5. Parar e non pelexar contra o soño!

Nun combate contra o soño, sempre perdemos. É importante lembralo, e ter presente que o mellor para terminar con el é descansar. Se a somnolencia e a fatiga son importantes mentres se conduce, hai que ir ata unha área de servizo ou á beiravía e alí durmir o tempo que sexa necesario para recuperarse.

Imaxe: Greyerbaby

6. Descansar ben antes de conducir

Un descanso reparador é fundamental para conducir despexado. Cando de antemán se sabe que haberá que realizar unha viaxe, convén repousar moi ben o día anterior e nunca durmir menos de sete horas. E, como indica a DXT, nunca hai que porse en ruta tras terminar unha longa xornada de traballo, nin viaxar durante as horas en que normalmente se dorme; tanto o cerebro como o corpo están adoitados repousar a esa hora, polo que é probable que ao volante uno fatíguese máis.

7. Receita contra o soño? Quendas para conducir

Un consello de sentido común é facer quendas para conducir durante unha viaxe, co fin de repartir os momentos de descanso e fatiga. Pero se cando a un lle toca conducir aínda sente moi fatigado ou con soño, débese comentar ao outro condutor esa situación e continuar descansando ata estar despexado ao cento por cento.

8. Manter a temperatura idónea

A calor favorece a relaxación e a somnolencia, polo que, ante os primeiros síntomas de soño, hai que baixar a temperatura do habitáculo do coche. Por iso, pór o aire acondicionado cara á cara ou abrir durante un momento os portelos para que entre aire axudará a manterse vixiante.

9. Hidratarse moi ben antes e durante a viaxe

A hidratación é fundamental para conducir, e máis no verán. Isto é así porque a falta de líquidos pode producir cansazo muscular e dor de cabeza, ademais de reducir a capacidade de atención, básica ao volante. Por iso a DXT recomenda hidratarse antes de coller o automóbil e manterse así durante a viaxe: sempre con auga e refrescos, e evitando o alcol que, ademais doutros efectos nocivos, provoca somnolencia.

10. Atención á comida: evitar alimentos pesados!

Pasta, arroz, patacas ou pan non son bos aliados do coche. Estes alimentos conteñen triptófano, un aminoácido que produce somnolencia, e melatonina, unha hormona implicada no soño. Ademais, os azucres como os do mel, os doces ou os caramelos tamén favorecen o soño, así que convén evitar uns e outros se se ten a intención de conducir.

Tamén hai que fuxir de comidas copiosas e adoptar unha dieta máis digerible rica en vitaminas, con alimentos facilmente digeribles. Froita e verdura son os máis aconsellables antes de porse ao volante.

Etiquetas:

coche conducir soño verán

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto