Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

10 trucos para non durmirse ao volante

Cantar en voz alta, refrescarse con toallitas, beber moita auga e durmir ben as horas previas a unha viaxe poden axudar a evitar o soño mentres se conduce
Por Blanca Álvarez Barco 14 de Agosto de 2017
Img dormir conducir portadaa
Imagen: SIphotography

Sabía que entre o 20% e o 30% dos accidentes de tráfico están relacionados co soño? Ademais de durmir ben antes de saír de viaxe, os expertos recomendan cantar en voz alta no coche e masticar chicle. Aínda que parezan recomendacións para adolescentes, son medidas eficaces contra o soño mentres se conduce. Tamén refrescarse con toallitas húmidas e non viaxar nas horas nas que se adoita durmir pode axudar a non durmirse ao volante. Estas e outras indicacións útiles, como comer lixeiro e hidratarse moi ben, compoñen o decálogo de consellos contra a somnolencia ao conducir.

As pálpebras cada vez máis pesados, os movementos máis lentos e torpes, bostezos frecuentes… Os ataques de soño son un problema moi subestimado, pero ao volante son a causa de numerosos accidentes. Por que? O soño provoca dificultade para manter a atención, reduce a vixilancia e complica levar unha traxectoria e velocidade constantes.

No últimos cinco anos, de feito, en España aumentou a cifra de accidentes por durmirse mentres se conduce, e son preto de 800 as persoas que faleceron desde 2012 por mor da somnolencia. Así o asegura un estudo realizado pola Fundación Liña Directa. A Dirección Xeral de Tráfico (DXT) engade que “a somnolencia e a fatiga relaciónanse con entre un 20% e un 30% dos accidentes de tráfico“.

Para evitar durmirse mentres se conduce pódense utilizar algunhas estratexias, como as que se indican nesta reportaxe, sen perder de vista que o principal, en caso de ter soño, é apartarse á beiravía ou chegar a unha área de servizo e durmir o necesario.

Img alquiler coches baratos trucos grande
Imaxe: andresr

1. Refrescarse con toallitas húmidas

Se o condutor empézase a notar pesado, pode utilizar toallitas húmidas para refrescarse a cara, a caluga e as bonecas, e así poder espabilarse. Moi importante! É unha solución que non serve para espertarse, senón para aliviar a fatiga, polo que se debe tomar como unha estratexia momentánea, que non substitúe nunca ao descanso.

2. Cante en voz alta se está moi canso!

Ás veces, como en autoestradas e autovías, o traxecto é moi monótono e conducir convértese nunha tarefa moi pesada. Un modo de combater esa sensación é subir o volume da música e cantar en voz alta. Pero convén non pór as cancións preferidas, pois poderían relaxar e chegar a distraer, obtendo o efecto contrario ao desexado.

3. Masticar amodo para manterse alerta

É recomendable masticar anacos de pera, mazá ou laranxa e, mesmo, un chicle se se nota cansazo ao conducir. O importante é levar algo estimulante entre os dentes mentres se está ao volante, pois así se consegue activar as papilas gustativas, unha maneira eficaz de manterse esperto e en alerta.

4. Cambiar a postura ou a posición do asento

Permanecer na mesma postura durante horas provoca moita fatiga e soño. Sen facer grandes cambios, nin bruscos (para non ter que cambiar posición de espellos, etc.), pódese mover levemente o asento. Polo nunha postura diferente pode ser moi útil pois activa o estado de atención.

5. Parar e non pelexar contra o soño!

Nun combate contra o soño, sempre perdemos. É importante lembralo, e ter presente que o mellor para terminar con el é descansar. Se a somnolencia e a fatiga son importantes mentres se conduce, hai que ir ata unha área de servizo ou á beiravía e alí durmir o tempo que sexa necesario para recuperarse.

Img piernascoche grande
Imaxe: Greyerbaby

6. Descansar ben antes de conducir

Un descanso reparador é fundamental para conducir despexado. Cando de antemán se sabe que haberá que realizar unha viaxe, convén repousar moi ben o día anterior e nunca durmir menos de sete horas. E, como indica a DXT, nunca hai que porse en ruta tras terminar unha longa xornada de traballo, nin viaxar durante as horas en que normalmente se dorme; tanto o cerebro como o corpo están adoitados repousar a esa hora, polo que é probable que ao volante uno fatíguese máis.

7. Receita contra o soño? Quendas para conducir

Un consello de sentido común é facer quendas para conducir durante unha viaxe, co fin de repartir os momentos de descanso e fatiga. Pero se cando a un lle toca conducir aínda sente moi fatigado ou con soño, débese comentar ao outro condutor esa situación e continuar descansando ata estar despexado ao cento por cento.

8. Manter a temperatura idónea

A calor favorece a relaxación e a somnolencia, polo que, ante os primeiros síntomas de soño, hai que baixar a temperatura do habitáculo do coche. Por iso, pór o aire acondicionado cara á cara ou abrir durante un momento os portelos para que entre aire axudará a manterse vixiante.

9. Hidratarse moi ben antes e durante a viaxe

A hidratación é fundamental para conducir, e máis no verán. Isto é así porque a falta de líquidos pode producir cansazo muscular e dor de cabeza, ademais de reducir a capacidade de atención, básica ao volante. Por iso a DXT recomenda hidratarse antes de coller o automóbil e manterse así durante a viaxe: sempre con auga e refrescos, e evitando o alcol que, ademais doutros efectos nocivos, provoca somnolencia.

10. Atención á comida: evitar alimentos pesados!

Pasta, arroz, patacas ou pan non son bos aliados do coche. Estes alimentos conteñen triptófano, un aminoácido que produce somnolencia, e melatonina, unha hormona implicada no soño. Ademais, os azucres como os do mel, os doces ou os caramelos tamén favorecen o soño, así que convén evitar uns e outros se se ten a intención de conducir.

Tamén hai que fuxir de comidas copiosas e adoptar unha dieta máis digerible rica en vitaminas, con alimentos facilmente digeribles. Froita e verdura son os máis aconsellables antes de porse ao volante.