Aplicacións paira controlar o peso: útiles paira facer un diario da dieta, pero non paira establecer pautas dietéticas

17 de Xullo de 2019

Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Cada 16 segundos, cinco millóns de usuarios descargan una app nos seus teléfonos ou tabletas. Esta gran evolución cara á tecnoloxía móbil tamén afecta o interese das persoas por manter en forma, adelgazar ou coidar os seus hábitos alimentarios. Existen aplicacións paira móbiles de última xeración, algunhas gratuítas e outras de pago, con este obxectivo. EROSKI CONSUMER parte da base de que non poden substituír a figura dun nutricionista ou especialista en endocrinoloxía, pero si poden servir de axuda. Por iso, estudou as funcionalidades de 16 aplicacións gratuítas relacionadas co fomento e control dos hábitos alimentarios. Son Calorie Counter by FatSecret, Shape Up Club, Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pal, Libra-Xestor de Peso, Fitbit, Dietas paira Adelgazar, Dieta Asistente-Perder Peso, Diet Point Español, DailyBurn Tracker, A Dieta do Bocadillo, O teu Peso Ideal, Noom Weight Loss, 40?30?30 e iPesoCorporal.

Escolléronse porque eran gratuítas (sempre se analizou a versión libre), populares (se monitorizó o que se comentaba nos medios de comunicación virtuais e blogs, e medíronse as valoracións dos usuarios en Google Play e en Apple Store) e compatibles con sistema operativo iOS e Android. Na investigación, contouse coa colaboración de expertos nutricionistas da revista e da Sociedade Española paira o Estudo da Obesidade (SEEDO), así como con The App Dáche, punto de encontro en España sobre aplicacións paira móbiles.

As prestacións ofrecidas por estas 16 aplicacións clasificáronse en cinco apartados: o pretest, a pauta dietética, o rexistro dos alimentos e exercicios, o control dos progresos e a motivación e consellos alimentarios. Desta forma, púidose realizar un ranking xeneral: o primeiro posto ocupouno Calorie Counter-MyFitness Pal con 7 puntos, o segundo Fitbit con 6,9 e o terceiro, Calorie Counter by CalorieCount.com con 6,2.

Recomendación básica: profesionais cualificados

O primeiro consello que debería dar calquera destas aplicacións debería ser o de acudir ao médico, posto que toda pauta dietética debe establecela un profesional convenientemente cualificado. Só a metade das aplicacións analizadas facían esta recomendación (Calorie Counter by FatSecret, Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter- Myfitness Pal, Fitbit, Diet Point Español, DailyBurn Tracker e 40 30 30). No teu Peso Ideal, a pesar de non achalo, indicábase expresamente que non debía usar como substituto de asesoramento profesional. O achado desta recomendación foi complexo, incuso houbo que explorar nas FAQ´s e nos termos de uso (sempre que houbese un acceso directo desde a aplicación). De nada serve que a recomendación se atope no lugar máis insospeitado e escrito cunha letra moi reducida.

A pauta dietética

Neste aspecto, non se tiveron en conta catro aplicacións por propor dietas milagre: Dietas paira Adelgazar (dá a opción de elixir entre a dieta dun ingrediente, a do mes, a de calorías concretas, a de pouca vontade…), Dieta Asistente-Perder Peso (ofrece a posibilidade de escoller entre dietas que a propia app denomina altas en proteína, baseadas en peixe e saudables), Diet Point?Español (dá a posibilidade de realizar dietas desintoxicantes, segundo o grupo sanguíneo, baixa en carbohidratos, Scardale, Montignac, Dukan, de famosos…) e A Dieta do Bocadillo (substitúe o xantar por bocadillos de pan integral).

Na análise do resto de apps, comprobouse que practicamente ningunha aconsella perder un número de quilos determinado. En 7 delas (Calorie Counter by FatSecret, Shape Up Club, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pal, Libra-Xestor de Peso, Noom Weight Loss e iPesoCorporal), é a persoa que se descarga a aplicación quen establece cantos quilos desexa perder. Destacan positivamente Shape Up Club (confirma que o peso desexado é normopeso) e Weigh What Matters (pide establecer ese dato co médico).

Con toda a información rexistrada, 8 dos 12 programas estudados propoñen un plan calórico (indican o número de calorías que son aconsellables inxerir a diario) e en Weigh What Matters instan a establecer as pautas dietéticas cun médico. A CDO (Cantidades Diarias Orientativas) de enerxía paira una muller adulta estímase en 2.000 kcal. Non hai acordo entre todas as aplicacións móbiles estudadas que propoñen un consumo diario de calorías. Cada una indica una cantidade diferente (entre 2.100 e 1.200 kcal diarias). Ningunha por baixo dos 1.000-1.200 kcal ao día (o mínimo recomendado en mulleres).

Diario dunha dieta: control e motivación

Calorie Counter by FatSecret, Shape Up Club Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie Counter-MyFitness Pal, Fitbit, DailyBurn Tracker e Noom Weight Loss ofrecen un servizo de monitorización. En concreto, rexistran os alimentos e as bebidas que inxere o usuario e as cantidades e o momento do día en que se toman. Son servizos que axudan a levar un control máis exhaustivo da dieta.

Tamén Dietas paira Adelgazar, Dieta Asistente-Perder Peso e Diet Point Español realizan este tipo de monitorización, aínda que se reduce exclusivamente aos alimentos e ao momento do día en que se toman. E, pola súa banda, Weigh What Matters contén un diario máis aberto no que a persoa pode detallar ao seu gusto os obxectivos e retos establecidos co médico. Neste sentido, 7 das 16 aplicacións analizadas dan a posibilidade aos seus usuarios de establecer un control do exercicio físico que se realiza.

Paira analizar os progresos realizados, case todas as aplicacións analizadas (excepto A Dieta do Bocadillo, O teu Peso Ideal e 40?30?30) levan un control exhaustivo de datos como o peso, o IMC, as calorías inxeridas e/ou a actividade física realizada. Xeralmente, este control leva cunha frecuencia mínima diaria e todas elas utilizan gráficos paira ejemplificar visualmente a evolución da información do usuario. Ademais dos gráficos, estas aplicacións proporcionan outro tipo de indicadores como índices, cualificacións…

Adelgazar supón todo un reto e necesítase una motivación. 7 das 16 aplicacións estudadas proporcionan mensaxes motivadores: Weigh What Matters, Calorie Counter by CalorieCount.com, Calorie counter-MyFitness Pal, Fitbit, Diet Poiunt?Español, DailyBurn Tracker e Noom Weight Loss. A primeira e a última app dan mensaxes de felicitación, de bo traballo e estimuladores. Calorie Counter by CalorieCount.com e Fitbit teñen un sistema de puntos e insignias e Calorie Counter-MyFitness Pal, Diet Point?Español e DailyBurn Tracker animan a formar parte dunha comunidade de usuarios.

Puntuación de cada aplicación nas distintas fases da análise, segundo EROSKI CONSUMER
NomeRankingEn que consiste?PretestPlan ou Pauta DietéticaMonitorizaciónControlMotivación e Consellos
CALORIE COUNTER-MYFITNESS PALContador de calorías cunha base de datos de alimentos e exercicios.6,45,59,18,57,9
FITBITFerramentas paira rexistrar alimentos e actividades e monitorizar o progreso dos obxectivos marcados. Coa función Plan alimentario, pódese establecer un obxectivo calórico diario ao rexistrar manualmente as actividades.5,35,59,19,56,4
CALORIE COUNTER BY CALORIECOUNT.COMFerramenta paira buscar e rexistrar os datos de nutrición dos alimentos e realizar un seguimento da perda de peso. Contador de calorías e análise nutricional.6,44,79,17,95,7
WEIGH WHAT MATTERSArquiva os retos establecidos sempre xunto co médico3,27,44,47,94,3
SHAPE UP CLUBContador de calorías e axenda de alimentos e exercicios6,94,79,19,82,1
CALORIE COUNTER BY FATSECRETUna ferramenta paira identificar as calorías e información nutricional dos alimentos que se consumen6,85,89,17,90,7
DAILYBURN TRACKERFerramenta que axuda a logar os obxectivos alimentarios e de exercicio.1,66,88,95,73,6
NOOM WEIGHT LOSSÉ un contador de calorías e rexistra os alimentos inxeridos e o deporte realizado.5,33,410,07,25,7
LIBRA-XESTOR DE PESOFerramenta paira realizar un seguimento do peso a través de gráficos.3,22,6Nin monitorizan nin rexistran5,91,4
40·30·3010ªCalcula a porcentaxe de calorías dun alimento en función de tres grupos de micronutrientes: os carbohidratos, as proteínas e as graxas.Non fan pretest3,9Nin monitorizan nin rexistranNon realizan un controlNin motivan nin aconsellan
O teu PESO IDEAL11ªCalcula e avalía o peso en función de dous sistemas: uno baseado no Índice de Masa Corporal e o segundo baseado no gusto popular.5,12,1Nin monitorizan nin rexistranNon realizan un control1,4
IPESOCORPORAL12ªRexistra o peso corporal a diario e xera gráficos.2,10,5Nin monitorizan nin rexistran3,90,7
DIETAS PAIRA ADELGAZARPropoñen dietas milagreRealiza un seguimento da dieta escollida (pódese escoller entre varias dietas), indicando o menú diario. Proporciona a lista da compra cos ingredientes que se necesitan paira esa dieta e mide con gráficas a evolución do peso ideal, IMC e o consumo enerxético de calorías diario.4,9Propoñen dietas milagre3,34,61,4
DIETA ASISTENTE-PERDER PESOPropoñen dietas milagreIndica o o seu peso ideal e contén diferentes plans de comidas en función do obxectivo marcado (perder peso, mantelo ou simplemente adoptar una forma saudable para comer e de vivir).5,9Propoñen dietas milagre3,33,95,7
DIET POINT·ESPAÑOLPropoñen dietas milagreOfrece una colección de plans de dieta completos e suxire menús paira todos os días ata que alcanzar o obxectivo.5,7Propoñen dietas milagre3,35,28,6
A DIETA DO BOCADILLOPropoñen dietas milagreBaséase na dieta do bocadillo: substitúe o xantar por diferentes combinacións de bocadillos.Non fan pretestPropoñen dietas milagreNin monitorizan nin rexistranNon realizan un control2,9

Ver o informe completo

Miniatura da portada impresa de revista de xullo/ agosto 2013