Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

12 pequenos xestos para unha vida sa

Incorporar hábitos saudables, mes a mes, é unha maneira moi sinxela de coidarse, sentirse mellor e reducir a probabilidade de sufrir enfermidades

Img 12 propositos aecc listg Imaxe: AECC

Co comezo do ano é costume exporse bos propósitos. Algúns pensarían en retomar aquel curso que nunca terminaron, outros en chamar a esa persoa que hai tempo que non ven ou, por fin, en levar a cabo ese arreglillo en casa que sempre queda pendente. E facer algo pola saúde? Si? A continuación proponse 12 retos para unha vida sa, pero non para facelos todos de golpe, senón que mellor aos poucos, mes a mes e apenas case sen darse conta.

Obxectivo: saúde. Póngase a iso!

Pode tomar as rendas da súa saúde de forma sinxela, sen grandes esforzos, adquirindo uns hábitos de vida que incluirá no seu día a día case sen darse conta. Ten un ano por diante. Está comprobado que unha dieta saudable, realizar exercicio e descansar as horas adecuadas son alicerces importantes para manter unha vida sa e activa. E non é difícil, de verdade. Facer algo pola propia saúde limítase a algúns cambios nas rutinas diarias que calquera persoa pode abordar.

  • Facer un pouco de exercicio físico.
  • Alimentarse de forma adecuada.
  • Non fumar.
  • Protexerse do sol (sempre).
  • Moderar o consumo de alcol.

E, como non, durmir polo menos sete ou oito horas a diario, para que o corpo descanse do desgaste producido durante a xornada e evite a fatiga, tanto física como mental.

Que conseguirá con estes xestos

  • Previr o 40% dos cancros.
  • Respirar mellor.
  • Sentirse máis áxil.
  • Estar máis saudable.
  • Sentirse ben!

Cre o seu propio calendario de saúde. Incorpore un hábito diario cada mes e xa verá os resultados. En decembro falamos!

Img 12 propositos aecc
Imaxe: AECC

Propómoslle unhas sinxelas rutinas para que decida en que mes desexa incorporar cada unha delas. Lembre repetilas cada día. Tras 30 repeticións, unha conduta convértese nun hábito.

Descárguese este check list para facer o seguimento:

  • Xaneiro. Inclúa cada día unha peza de froita no almorzo e na cea.
  • Febreiro. Ademais, incorpore unha guarnición de verdura na comida ou na cea.
  • Marzo. Tome tamén unha froita para a merenda.
  • Abril. E ese tentempié mañanero? Tome outra frutita máis. Xa temos cinco! Mantéñao.
  • Maio. Ademais, deixe de coller o ascensor. Calquera: o de casa, o do traballo, o do metro… A subir escaleiras!
  • Xuño. Abren as piscinas? A nadar! Dese un mergullo e aproveite para facer uns longos.
  • Xullo. Cada mañá, tras lavarse a cara, aplíquese un protector solar co maior factor posible. Todos os días.
  • Agosto. Substitúa os refrescos e as bebidas azucaradas industriais por zumes de froita, granizados, batidos… É agosto! Hidrátese sen deixar de inxerir froita.
  • Setembro. Camiñe cada día 30 minutos. Como? Baixe do autobús unha parada antes do seu destino, salga a dar un paseo despois de cear, vaia ao traballo andando (que sorte ten se pode!)…
  • Outubro. Perdeu algún bo hábito polo camiño? Recupéreo.
  • Novembro. Cada día, antes de ducharse, bote unha ollada ao espello. Repase a súa pel por se hai un lunar novo ou por se algún cambiou. Se é así, ensínello ao médico.
  • Decembro. Beba auga. Un vasiño de cando en vez. E se substitúe algún refresco azucarado por un refrescante e saudable vaso de auga, moito mellor!

Mellorar a saúde e a alimentación, unha estratexia mundial

A mellora da dieta e a promoción da actividade física representan unha oportunidade única para elaborar e aplicar unha estratexia eficaz que reduza de forma substancial a mortalidade e a carga de morbilidad mundiais. Por iso, a Organización Mundial da Saúde (OMS) adoptou en maio de 2004 a “Estratexia mundial sobre réxime alimentario, actividade física e saúde“.

Esta estratexia mundial ten catro obxectivos principais:

  • Reducir os factores de risco de enfermidades crónicas asociados ás dietas malsanas e á inactividade física a través de medidas de saúde pública.
  • Incrementar a concienciación e os coñecementos acerca da influencia da dieta e da actividade física na saúde, así como dos efectos positivos das intervencións preventivas.
  • Establecer, fortalecer e aplicar políticas e plans de acción mundiais, rexionais e nacionais para mellorar as dietas e aumentar a actividade física que sexan sustentables e integrais e conten coa participación activa de todos os sectores.
  • Seguir de preto os datos científicos e fomentar a investigación sobre a dieta e a actividade física.

Responsabilidades dos actores. Para cambiar os hábitos alimentarios e de actividade física serán necesarios os esforzos combinados de moitas partes interesadas, públicas e privadas, durante varios decenios. Necesítase a combinación de accións racionais e eficaces a nivel mundial, rexional, nacional e local, así como un atento seguimento e avaliación das súas repercusións.

RSS. Sigue informado

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións