Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

5 ameazas para a saúde na praia

Ir á praia é unha actividade saudable se se realiza de maneira adecuada, xa que, en caso contrario, pode levar riscos como irritacións oculares ou intoxicacións alimentarias

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 24deXullode2017

Xa hai semanas que os areais están cheos de persoas que gozan do sol e do mar. A pesar de que ir á praia é unha actividade saudable e pracenteira se se fai de maneira adecuada, pode levar algúns riscos que deben previrse, como a exposición excesiva ao sol, irritacións oculares pola auga mariña ou intoxicacións alimentarias. O artigo explica cales son as principais ameazas dun día de praia e como se poden previr.

Img peligros playa salud art
Imaxe: gurinaleksandr

1. Exposición imprudente ao sol

A exposición ao sol por si mesma non é prexudicial; ten efectos positivos se se toma con moderación e sábese como protexerse. Só así se evitarán os riscos de permanecer ao sol moito tempo, un dos factores de risco máis importante de cancro de pel, asociado sobre todo a un patrón de exposición intermitente, pero intensa, con episodios de queimaduras. A melanoma é un dos tumores malignos cuxa incidencia non descende, a pesar das numerosas campañas de prevención que destacan a importancia de protexerse ben dos raios do sol.

A precaución neste campo é fundamental, e as medidas que axudarán a facelo pasan por evitar estar moito intre ao sol; protexerse con parasoles, gorras, camisetas e lentes de sol; aplicarse sempre protector solar (mínimo de 30) media hora antes da exposición e repetir cada dúas ou tres horas, despois de suar ou bañarse; extremar as medidas de prevención entre as 11:00 e as 16:00 horas; vixiar en especial aos nenos e persoas maiores; e beber auga con frecuencia para evitar cadros de deshidratación.

2. Irritación ocular pola auga de mar

Outro dos puntos sensibles do verán son os ollos, xa que factores como o aumento da radiación solar, a area da praia, a auga do mar ou unha luz solar máis potente favorecen as molestias oculares. Segundo o Consello Xeral de Ópticos-Optometristas, expor os ollos á sequedad do aire e á auga do mar pode conducir a varios problemas, como cataratas, cegueira temporal ou conjuntivitis. Esta última é a patoloxía máis común. Consiste nunha inflamación ou infección causada por virus ou bacterias ou a unha reacción alérxica a axentes irritantes como sustancias químicas que entran en contacto cos ollos. Os síntomas máis comúns da conjuntivitis son picor, ardor, enrojecimiento, lagrimeo excesivo ou visión borrosa.

A exposición ultravioleta é acumulativa ao longo da vida e está relacionada co desenvolvemento temperán de cataratas
É importante ter en conta que os raios ultravioletas chegan en moita máis cantidade aos ollos en lugares como a praia, porque a auga actúa como espello destes raios. Para evitar os riscos asociados, é aconsellable utilizar lentes de sol con filtros protectores homologados, gorras con visera e non estar ao sol durante as horas centrais do día e en exceso. Non hai que esquecer que a exposición ultravioleta é acumulativa ao longo da vida e está relacionada co desenvolvemento temperán de cataratas .

Outras ameazas do ollo son o sal de mar, que pode provocar irritacións, polo que é recomendable usar lentes de mergullo no baño ou non abrir os ollos debaixo da auga, e a area da praia, que pode entrar no ollo. Un remedio efectivo nestes casos son as bágoas artificiais, que refrescan e acougan as molestias máis leves.

3. Zambullidas perigosas

Prácticas tan estendidas como tirarse de cabeza desde espigóns ou, mesmo, desde a mesma praia constitúen unha das principais causas de lesión de medula espinal. Segundo a Federación de Asociacións de Persoas con Discapacidade Física e Orgánica da Comunidade de Madrid (FAMMA), co inicio das vacacións e o aumento da práctica de deportes acuáticos, apréciase un incremento do número de accidentes e lesións medulares que poden derivarse dunha inadecuada zambullida en piscinas, ríos ou mar, sobre todo en mozos de entre 15 e 30 anos. Algúns dos consellos desta federación son:

  • Evitar zambullirse con brusquidade e, se se fai, debe efectuarse desde un mínimo dun metro e medio de profundidade. Non tirarse desde árbores ou balcóns.

  • Non tirarse de cabeza en lugares onde non se saiba cal é a profundidade, xa que un golpe podería provocar unha lesión medular. É mellor tirarse de pé antes que de cabeza. E se se opta por facelo, é fundamental que os brazos se coloquen como prolongación do corpo para protexer pescozo e cabeza.

  • Non estar en lugares con pouca profundidade e auga turbia.

  • Non bañarse en augas non aptas ou por onde circulen motos acuáticas ou lanchas.

  • Ante un accidente, inmobilizar o pescozo e procurar non mover a columna. Evitar usar coches particulares para levar ao accidentado.

Ademais das zambullidas, outro problema grave son os afogamentos. Segundo datos da Real Federación Española de Salvamento e Socorrismo (RFESS), o número de mortes por afogamento en España en 2016 foi de 437, das que 226 (un 52%) producíronse na praia, sobre todo durante os meses de maio, xuño, xullo e, especialmente, agosto. Algunhas medidas de prevención pasan por bañarse en augas habilitadas para iso, sobre todo en zonas vixiadas, e evitar entrar na auga de forma brusca, sobre todo despois de tomar o sol ou para comer.

4. Pícnics con riscos

As altas temperaturas que se alcanzan na praia son a mellor condición para que se desenvolvan os microorganismos patógenos (en especial E. coli e Salmonella) nos alimentos, responsables da maioría de toxiinfecciones alimentarias que suceden no verán. Para mantelos baixo control é recomendable consumir produtos recentemente elaborados; facer unha elección do menú sinxela, é dicir, que non requira moitos preparativos nin ter que dispor de moita infraestrutura; lavar ben froitas e verduras e lavarse ben as mans; e non mesturar alimentos crus con cociñados.

Un aspecto fundamental é conservar a cadea de frío e manter, con neveiras portátiles, a temperatura de refrixeración nos alimentos que así o requiran. Non deben deixarse a temperatura ambiente máis dunha hora. É importante ter presente estas precaucións sempre, pero sobre todo na manipulación de alimentos máis sensibles como carnes, aves ou ovos. Tamén é recomendable beber auga embotellada.

5. Exceso de calor

A calor, cando é excesivo e prolongado, obriga ao corpo humano a un esforzo de adaptación para manter a temperatura corporal normal, polo que se súa máis e as veas dilátanse, segundo o Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade. Son especialmente sensibles os nenos, as persoas maiores, as embarazadas e os lactantes, porque teñen maior risco de deshidratación . Os principais síntomas son sede intensa, perda de apetito, fatiga, sensación de malestar, dor de cabeza e dificultade para concentrarse.

Para evitalo, o Ministerio aconsella beber moita auga (evitar bebidas alcohólicas, café ou té); permanecer en lugares frescos, na sombra e tomarse unha ducha ou baño fresco; baixar as persianas para evitar que o sol entre directamente; inxerir comidas lixeiras como ensaladas, froitas, verduras ou gazpachos, que permitirán repor os sales perdidos pola suor; evitar actividades no exterior durante as horas de máis calor; usar roupa lixeira de cor clara; e protexerse do sol.

Etiquetas:

playa-gl sol verán

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións