Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

5 consellos para coidar a túa saúde no outono

Realizar exercicio físico, descansar e comer ben, ter coidado co frío e vacinarse son algunhas das pautas que deben terse en conta durante o outono

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 25 de Setembro de 2017

Coa chegada do outono, todos -pequenos e grandes- regresan ás actividades cotiás: renóvase o traballo e vólvese á escola. Ademais, prodúcense variacións no clima, diminúen as horas de luz e, mesmo, modifícanse formulacións vitais. Todo iso confire a esta estación do ano certas particularidades que afectan de maneira directa á saúde. E o organismo debe facer fronte a estes cambios de forma gradual. O artigo explica cales son o cinco maneiras máis efectivas de prepararse para o outono.

Imaxe: ArturVerkhovetskiy

1. Renovar a pauta de exercicio físico

Facer deporte e realizar actividades físicas é un modo excelente de axudar á saúde física e mental. Renovar a actividade física debe facerse amodo, sobre todo se durante o verán non se estivo demasiado activo. Está demostrado que a actividade física regular de maneira moderada, ademais de achegar innumerables beneficios para a saúde física, tamén mellora o ánimo, a concentración mental, o rendemento…

Unha das mellores formas é facer exercicio na rúa, aínda que é recomendable usar roupa que abrigue pero que transpire para non suar nin sufrir un golpe de calor. Os exercicios de tipo aeróbico son moi aconsellables, como andar, correr, montar en bicicleta ou nadar.
Se o traballo é sedentario, hai algúns trucos que axudarán a manterse en forma: ir ao traballo a pé ou en bicicleta, utilizar as escaleiras e evitar o ascensor e, se se emprega o transporte público, baixar unha parada antes e acabar o camiño a pé.

2. Asegurarse un bo descanso

Durante o outono, algunhas persoas notan un cambio no seu estado de ánimo. A miúdo, un sente máis canso do habitual. Isto ocorre pola diminución das horas de luz solar, con respecto aos días de verán. Cando o corpo se somete a menos de luz, segrega máis niveis de melatonina, a hormona encargada de regular os patróns de luz e escuridade. Para non acentuar a sensación de cansazo é moi importante durmir polo menos oito horas diarias, respectar os patróns de soño e manter unhas rutinas e un horario fixo ao deitarse e levantarse pola mañá. A sesta para os adultos é recomendable, pero sempre que sexa curta, duns 20 ou 30 minutos.

3. Seguir unha dieta variada, sa e equilibrada

A actividade física regular de maneira moderada, ademais de achegar innumerables beneficios para a saúde física, tamén mellora o ánimo
Os cambios ambientais que se producen durante o outono obrigan a modificar os hábitos e rutinas de alimentación para manter o sistema inmune forte a fin de que poida facer fronte á chegada do frío. Unha alimentación sa e equilibrada, baseada en produtos ricos en vitaminas e minerais axudará a previr gripes e catarros. É importante potenciar o consumo de alimentos de tempada, como cabaza, col, cogomelos, xudías secas, feixóns, acelgas, espinacas, berenjenas e boniato. Tamén se poden introducir froitas do tempo como mazás, mandarinas, selectas, laranxas, uvas e froitas do bosque como mouras, arándanos ou grosellas.

4. Coidado co frío

Coa chegada do outono, as temperaturas comezan a descender e, por iso, é o momento idóneo para empezar a prepararse de face ao frío. Aínda que aínda non sexa intenso, é mellor tomar xa algunhas precaucións.

Unha delas consiste en extremar a hixiene, xa que os arrefriados nesta época transmítense a través do aire cando o afectado tose ou estornuda. Debe evitarse o contacto directo coas persoas enfermas e lavarse ben as mans con auga e xabón. Tamén debe terse especial coidado con espazos pechados ou que teñen unha mala ventilación, porque neles as secreciones permanecen durante máis tempo e, por tanto, aumenta a posibilidade de contaxio entre persoas.

En canto á indumentaria, durante o outono é recomendable vestirse con roupa adecuada, por capas, de maneira que sexa posible adaptarse ás distintas temperaturas do día (máis fresco durante a mañá e a noite e máis calor durante as horas centrais do día).

5. Outono, época de vacinarse

A gripe é unha das infeccións víricas máis habituais no inverno. Unha boa maneira de evitala é a vacinación, e a mellor época para facelo é o outono, en concreto durante os meses de outubro e novembro. Os virus gripais cambian continuamente, polo que é necesario que a vacina se administre cada ano. A vacinación estacional da gripe está dirixida sobre todo a persoas cun risco alto de complicacións, como os maiores de 60 anos, embarazadas, quen sofren enfermidades crónicas ou obesidade mórbida, profesionais da saúde e outros colectivos que atenden e coidan a persoas que pertencen a calquera destes grupos.

Cando se administra unha vacina, se inoculan microorganismos vivos atenuados ou microorganismos mortos ou inactivados para que o organismo aprenda a defenderse contra el. Coa vacina estimúlase o sistema inmunitario para que fabrique anticorpos que serán efectivos contra o virus vivo que entrará en contacto coa persoa durante a época da epidemia e, así, saberá combatelo. Para máis información, é aconsellable acudir ao centro de atención primaria e consultar co profesional de referencia, que informarán o calendario da vacina antigripal.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións