Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

6 bos propósitos para previr o cancro este ano

Incorporar pequenos cambios na vida cotiá é a mellor maneira de coidarse, previr enfermidades e mellorar a saúde

Ejercicio fisico esperanza vida port

Co novo ano, todos pensamos nos aspectos positivos e os mellorables do que foi noso 2018. Nese sentido, deixamos algunhas ideas de propósitos que, se se pon en práctica, poderán mellorar a túa calidade de vida este ano. Como recomendación xeral, é preferible porse un obxectivo realista que dez metas difíciles de cumprir. Así, paso a paso, día a día, achegarémonos á meta.

Ejercicio fisico esperanza vida art

Os grandes cambios empezan por pequenas accións. Escolle un destes propósitos, faino a túa prioridade durante estes primeiros meses do ano e, cando xa sintas que o tes incorporado á túa vida, pensa no seguinte. É mellor buscar o cambio se o entendemos como un proceso e imos paso a paso. Pequenas accións do día a día iranche achegando cada vez máis á meta: xa sexa facer unha lista para a compra e adquirir só o que di a lista ou baixarche unha parada antes do teu destino e camiñar. Cada pequena decisión neste sentido lévache a unha mellor vida e, por suposto, a unha mellora na túa saúde.

1. Deixar de fumar

Deixar de fumar é unha tarefa difícil. Por fortuna, existen recursos e ferramentas que nos poden axudar neste labor. Desde a Asociación Española Contra o Cancro (AECC) podémosche apoiar no proceso ou axudar a alguén que queiras. Na nosa web ofrecemos diversos recursos para deixar de fumar, desde cursos presenciais ata a nosa aplicación Respirapp.

2. Comer máis san

Dieta prevenir cancer taper hd

Os nosos hábitos alimentarios dependen dunha serie de factores moi complexos. Dentro destes, hai algúns que podemoscambiar con facilidade e mellorar desta forma o resultado final.

Así, cando fagamos a compra, evitemos adquirir produtos insanos (pastelería industrial, bebidas azucaradas, fritos e salgados, carne procesada, etc.). Non comemos o que non temos en casa, e isto pódenos axudar. Outro exemplo é non facer a compra con fame, xa que iso fará que adquiramos máis do necesario e que non optemos por alimentos saudables. Recomendamos tamén comprar máis froitas e verduras: ao ser perecedoiras, ímonos a sentir máis “obrigados” a comelas e deixaremos de inxerir outras cousas menos sas. Tamén pode ser útil facer unha lista co que necesitamos e o que queremos comprar e, cando esteamos no supermercado, só facernos co que está na lista.

3. Facer máis exercicio

Facer exercicio non significa practicar algún deporte a nivel profesional. Non ten que ser necesariamente facer algún deporte tampouco. Pode ser saír a andar media hora cada xornada, pasear co can tres veces ao día durante dez minutos, baixar do metro ou bus unha parada antes e camiñar a casa ou ao traballo…

4. Beber menos alcol

O alcol é unha droga moi aceptada na nosa sociedade e é responsable de moitos problemas de saúde. Podemos expornos diminuír o noso consumo de alcol non tendo bebidas alcohólicas en casa ou establecéndonos “días sen alcol”, como de luns a venres, por exemplo. É importante mencionar que, para a prevención do cancro, a mellor cantidade de alcol é ningunha.

5. Diminuír o tempo de pantallas

Fomo enganchadosalmovil

En España, en media, pasamos máis de dúas horas e media ao día do noso tempo de lecer fronte a unha pantalla, que se suman en moitos casos a todas as horas que se pasan por temas laborais. Neste sentido, recomendamos, por exemplo, utilizar un reloxo espertador convencional no canto do espertador do móbil, iso evitaría o innecesario contacto co teléfono ao levantarse e antes de durmir. Outra medida útil podería ser establecer en casa áreas libres de pantallas, como a cociña, o comedor ou o dormitorio.

6. Diminuír a miña contaminación ao medio ambiente

A calidade do aire da nosa comunidade é algo fundamental para a saúde da poboación. A Organización Mundial da Saúde (OMS) informou o ano pasado que 9 de cada 10 persoas respiran aire contaminado en todo o mundo. As mortes anuais por causas directamente relacionadas á contaminación ambiental (enfermidades cardiovasculares, respiratorias e cancro) son similares ás do tabaco (7 millóns ao ano). Por iso é tan importante que cada un de nós faga todo o posible por diminuír a nosa contaminación.

Algunhas recomendacións poden ser utilizar vehículos motorizados o menos posible (por exemplo, movernos en bicicleta ou camiñando cando vaiamos a lugares relativamente preto de onde estamos). Isto axudaríanos tamén a facer exercicio. Outra idea podería ser usar as mesmas bolsas de tea ou material reciclado para a compra, separar e reciclar o lixo, empregar papel reciclado ou a menor cantidade de papel posible. Tamén é útil que se incremente o uso do transporte público.

Etiquetas:

cancro

RSS. Sigue informado

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións