Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

6 formas de esquivar o arrefriado (ou de recuperarche antes)

Con durmir ben, facer exercicio e alimentarse de forma saudable, hai menos posibilidades de coller un catarro

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 08deFebreirode2019

MARTÍN Narices taponados, ollos llorosos e gargantas irritadas. Quen non ten medo aos arrefriados no inverno? Tres de catro cidadáns padece gripe, arrefríase ou colle un catarro polo menos unha vez ao ano, di a Sociedade Española de Médicos de Atención Primaria (Semergen). Os meses de frío, aínda que tamén os cambios de estación, son as épocas do ano en que é máis habitual arrefriarse. Por sorte hai algúns trucos que axudan a dar esquinazo aos arrefriados ou, se xa é tarde, polo menos recuperarse pronto e que os seus molestos síntomas pasen canto antes.

1. Durmir ben
O soño reparador ten moitos beneficios, entre os que se atopan vantaxes como lucir unha cute envexable ou manter a mente áxil e en forma. Pero durmir ben, repiten os expertos, tamén axuda a protexernos contra os arrefriados.

Un estudo realizado pola Universidade de California (EE.UU.) revela que as horas de soño son un factor determinante para caer enfermo e que poden supor a diferenza entre coller un arrefriado ou non. Segundo esta investigación, as persoas que dormen menos de seis horas diarias teñen máis posibilidades de arrefriarse. E a diferenza non é menor: quen se deixan acoller menos horas por Morfeo (o deus grego dos soños) teñen ata catro veces máis risco de arrefriarse que quen descansan a patas solta polo menos sete horas cada noite.

2. Coidarse: facer exercicio con regularidade e comer ben
Os estudos suxiren que levar unha vida activa, con exercicio físico regular, pode axudar a evitar infeccións nas vías respiratorias. Pero é que, ademais, non fumar, reducir o consumo de alcol, así como seguir unha dieta saudable, son outras formas de coidarse mentres que un escorrenta ao temido arrefriado.

“Coidar a túa saúde con exercicio moderado e comer de forma adecuada son precaucións que axudan a ter o sistema inmune a pleno rendemento”, afirma o doutor de atención primaria Javier Sánchez. E estes sinxelos hábitos, di, poden aforrar o malestar típico do arrefriado e a gripe.
3. Lavarse as mans
Aínda que nin nos soe o seu nome, os rinovirus son moi familiares para todos nós. Estes minúsculos seres -hai polo menos 160 distintos- son os patógenos máis frecuentes para os seres humanos. E, si, están detrás dos ditosos arrefriados que nos asexan cada inverno.

A boa noticia é que calquera cousa que fagamos para protexernos e evitar estar en contacto con estes seres diminutos, pero daniños, reducirá as posibilidades de caer baixo a súa influencia, e arrefriarse. Por iso, non é casualidade que a maioría das asociacións e sociedades médicas recomenden lavarse as mans con frecuencia e usando auga e xabón.

Pero ademais, é aconsellable non tocar o nariz ou boca coas mans sucias, xa que se están en contacto cos virus, estes entrarán de forma directa no corpo e o risco de arrefriado crece de maneira exponencial. E, o mantra que todos sabemos: tentar manterse lonxe doutras persoas que xa estean malas. “O aire e os obxectos contaminados son as principais vías de propagación destes virus, polo que se alguén na nosa contorna enferma, hai que extremar as precaucións“, apunta o médico José Antonio Quintano. Así que para protexerse, nada de compartir vasos, cubertos ou a toalla con alguén que estea arrefriado.

Img alergias aplicaciones polen alimentos art
Imaxe: leungchopan

4. Manterse lonxe dos nenos, se é posible
Os arrefriados son moi frecuentes nos nenos. De feito, son o motivo de consulta máis habitual polo que os pais acoden cos seus fillos ao médico, apunta a Asociación Española de Pediatría. Por que se acatarran tanto? “Primeiro, porque teñen quen lles pase os virus, porque están en contacto con outros nenos que lles transmiten os virus do arrefriado na gardaría, colexio ou parque”, comenta o pediatra Juan Bravo.

Pero hai outro motivo. Os menores, asegura, “están verdes” inmunológicamente falando, polo que o seu sistema de defensa descoñece estes microbios, e isto fai que para os virus sexa máis fácil infectalo.
Mentres que un adulto colle un ou dous arrefriados ao ano, un neno pode arrefriarse un cinco ou seis. Por iso, os pais que teñen fillos pequenos corren maior risco de ter un catarro. Para os que non sexa o caso, manterse lonxe deles pode ser unha forma eficaz para evitalos.

5. Aforrarse diñeiro

Existe pouca evidencia científica que confirme que os remedios populares contra o arrefriado, entre eles a equinacea ou a vitamina C, de verdade sirvan para algo. E aínda por riba, adoitan ser caros.

Os expertos recomendan esquecerse de antibióticos, xa que non só son pouco efectivos para os catarros, senón que, ademais, poden converter ao corpo en resistente a eles e, por tanto, serán menos eficaces cando se necesiten realmente.

A cambio, podemos tomar un descongestionante (con prescrición médica ou do farmacéutico) só ou acompañado dun analxésico que quite o malestar. Para os nenos son especialmente recomendables os lavados nasais.

6. E tomarllo con calma

Por mal que sintamos, non hai que esquecer que os arrefriados son un mal pasaxeiro. O sistema inmunológico dunha persoa sa está perfectamente preparado para recuperarse do catarro. E, por moi molestos que sexan os seus síntomas, o corpo ten ferramentas para enfrontarse aos patógenos, polo que, cun pouco de repouso, coidados e paciencia, reporémonos.

Etiquetas:

arrefriado

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións