Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

7 claves para a prevención cardiovascular

Ata o 90% dos infartos poderían previrse con certos hábitos como facer exercicio con frecuencia ou ter baixo control a tensión arterial

img_claves prevencion cardio port

As patoloxías relacionadas co sistema cardiovascular son responsables de tres de cada dez mortes que se producen no noso país, por encima do cancro (26,36%) e das enfermidades do sistema respiratorio (12,27%). Así se recolle no último informe publicado polo Instituto Nacional de Estatística (INE). A boa noticia é que moitas delas poderíanse previr. De feito, a maioría dos infartos asóciase a factores de risco cardiovascular clásicos, coñecidos e modificables, o que supón que unha gran porcentaxe deses eventos podería evitarse se se vixiasen eses factores. Este artigo insiste en sete deles.

Imaxe: nito103

Como aseguran os especialistas, a forma máis eficaz de combater as enfermidades cardiovasculares é usar a prevención como ferramenta fundamental. “O 80% das enfermidades do corazón e ata o 90% dos infartos poderían previrse cun estilo de vida máis saudable”, lembra o doutor Carlos Macaya, presidente da Fundación Española do Corazón (FEC).

1. Exercicio frecuente

Seguir unhas rutinas deportivas é un hábito imprescindible para coidar o corazón. Con todo, non é suficiente con facer algo de deporte semanal. A Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda que os nenos e adolescentes de entre 5 e 17 anos practiquen polo menos 60 minutos diarios de actividade física de intensidade moderada a vigorosa, principalmente aeróbica. Para os adultos o consello é realizar, como mínimo, 150 minutos semanais de actividade física aeróbica de intensidade moderada ou 75 minutos de actividade intensa.

2. Ollo coa báscula

Vixiar o peso tamén resulta unha boa estratexia para combater a enfermidade cardiovascular, xa que a obesidade é un dos factores de risco cardiovascular, relacionado ademais con outros factores de risco e enfermidades como a diabetes e a hipertensión arterial.

Para saber se unha persoa está no seu peso hai que aplicar unha fórmula sinxela: dividir o peso en quilos entre a altura en metros e dividir de novo o resultado entre a altura en metros. Por exemplo, se pesamos 70 kg e medimos 1,75 metros, a ecuación sería: 70 dividido por 1,75 e o resultado (40) outra vez dividido por 1,75, polo que daría 22,8.

“O ideal é que a cifra resultante estea entre 20 e 25. Se está por encima de 30, xa é obesidade, e se está entre 25 e 29, é sobrepeso”, advirte o cardiólogo Manuel Abeytua, presidente da Sección Risco Vascular e Rehabilitación Cardíaca da Sociedade Española de Cardiología (SEC).

3. Os niveis de colesterol, baixo control

Cando se superan os límites establecidos como saudables, o colesterol pode ir formando nas arterias unha placa que as endurece e estreita, reducindo o fluxo sanguíneo ao músculo cardíaco e aumentando a probabilidade de que se formen coágulos. Para controlalo débese seguir unha alimentación rica en verduras, hortalizas e peixe, ademais de facer deporte.

4. Controlar a tensión arterial

Os hipertensos teñen seis veces máis risco de infarto cerebral. Para controlar a hipertensión hai que seguir algunhas pautas: descansar correctamente e evitar as situacións que causen tensións; adherirse á dieta mediterránea; beber dous litros de auga ao día; reducir ou eliminar o consumo de sal, alcol e tabaco; e practicar algún deporte. Pero hai outra práctica tan importante como as anteriores: o control regular da tensión arterial. Na contorna de 75/120 mmHg, a tensión é normal; ata 85/135 alcánzase un estado de prehipertensión; e por encima desas cifras, xa se fala de hipertensión arterial, o que require tratamento e vixilancia.

5. Prevención contra a diabetes

Controlar a diabetes pode reducir ata nun 42% a probabilidade de sufrir unha enfermidade cardiovascular e nun 57% o risco de infarto, ictus ou morte por causa cardiovascular. Por iso, quen xa padecen a enfermidade, ademais de tomar medicación no caso de que así o determinou o seu médico, deben seguir unha serie de recomendacións (alimentación saudable, exercicio frecuente, non fumar) que axudan a previr posibles consecuencias cardiovasculares. Estas mesmas pautas son válidas para evitar que apareza a diabetes tipo 2.

6. Antecedentes familiares

Todas as persoas deben controlar os factores de risco citados para poder evitar a enfermidade cardiovascular. Pero deben levar un control aínda maior, con revisións periódicas marcadas polo especialista, quen teñan antecedentes familiares que poidan alertar sobre unha posible dificultade, como que un familiar masculino de primeiro grao (pai ou irmán) tivese un infarto antes dos 55 anos ou un familiar feminino de primeiro grao (nai ou irmá) sufrise un infarto antes dos 65 anos.

7. Deixar o tabaco

Un ano despois de deixar de fumar non só experiméntase unha evidente melloría respiratoria senón que, ademais, o risco de padecer unha enfermidade coronaria xa é un 50% inferior que nos fumadores.

RSS. Sigue informado

Fundación española del corazón

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións