Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

7 consellos para coidar a saúde á volta do verán

Pequenos cambios na vida cotiá poden previr ata o 50 % dos casos de cancro e ata o 80 % dos de diabetes
Por Arantza González Arratibel, Asociación Española Contra el Cáncer - Sede Bizkaia 20 de Setembro de 2018

Terminan as vacacións de verán e empezamos de novo coa vida diaria. Este comezo é unha gran oportunidade para incorporar á nosa rutina certas accións que nos axudarán a previr enfermidades tan serias como o cancro ou a diabetes. Non todo o mundo sábeo, pero ata o 50 % dos casos de cancro e ata o 80 % dos de diabetes pódense previr con estilos de vida saudables. Con pequenos cambios na súa vida cotiá pode facer moito pola súa saúde. Aquí dámoslle sete trucos para empezar con bo pé tras as vacacións.

1. Beba auga

Durante as vacacións, os nosos hábitos cambian e cedemos ás tentacións do verán. Coa calor e na praia, adoitámonos a beber cervexa ou refrescos.

Aproveite o regreso á súa rutina diaria para substituír estas bebidas por auga. Teña sempre na neveira unha botella de vidro con auga; lévea e tráiaa do traballo. Nada máis refrescante que auga ben fría. O seu corpo e o seu peto agradecerano!

A cantidade diaria recomendada de auga varía de acordo co noso estilo de vida, con se facemos actividade física, coa nosa constitución corporal ou ata coa temperatura do ambiente. Grosso modo, a cantidade aconsellada para cada día é de dous litros. Pero se lle dá preguiza ou lle parece aburrido bebela, esprema un limón nun litro de auga: daralle sabor e estará a sumar vitamina C.

2. Coma máis froitas

Tente facer do seu almorzo e media mañá unha ocasión para comer froitas. O mellor delas é que non necesitan preparación. Unha mazá, unha pera ou unha mandarina non quitan nada de tempo, pódense gardar directamente na mochila ou o bolso, non se precisa de cubertos (máximo, un coitelo) para consumilas e son deliciosas e refrescantes. Pode comelas tamén a media tarde, como sobremesa, ou na noite. Un truco?Elixa froita de tempada, que sempre ten máis sabor, e sírvaa troceada cun iogur natural. É un almorzo ou merenda rápido e delicioso.

Frutas yogur muesli hd

3. Que non falten as verduras

Comemos o que compramos. Se vai ao súper, tente sempre adquirir moitas verduras e froitas (e non pastelería ou chuches). Así, cando vexa que ten en casa para comer ou cear, verase sempre inclinado a fincar o dente a un prato a base de verduras. Como todos sabemos, as verduras son unha fonte primordial de vitaminas, sales minerais, fibra e outros nutrientes. Son o principal elemento dunha dieta saudable e o mellor é que temos a disposición verduras de todos os tipos, cores, cheiros e sabores. As combinacións poden ser infinitas! Un consello: se se lle estraga a verdura, pode comprar verdura conxelada, ten as mesmas propiedades que a fresca.

4. Teña sempre legumes en casa

Os legumes son unha excelente fonte de proteínas e outros nutrientes (como o ácido fólico). Consérvanse moi ben e por moito tempo. Hainas de moitas variedades distintas e son deliciosas. Ter sempre legumes en casa faralle tamén que incremente o seu consumo. Pode preparar o fin de semana unha boa cantidade de legumes (por exemplo, lentellas), deixalas na neveira e ir levándoas nun táper. E se fai moita calor para a culler? Os legumes quedan xenial en ensalada; hai receitas boísimas e moi fáciles de preparar.

5. Compre de maneira intelixente

Como lembramos no terceiro punto, o que ten en casa determinará o que coma. Por iso, no momento da compra é importante evitar a tentación de adquirir cousas que non necesite ou alimentos que non son parte da súa dieta. Algúns trucos para logralo son os seguintes:

  • Nunca ir á compra con fame. Está demostrado que os clientes que fan a compra con fame adquiren máis e elixen comida alta en calorías.
  • Facer unha lista do que quere comprar e axustarse a ela. Os comercios están deseñados para atraernos a distintos produtos e a adquirir por impulso.
  • Usar efectivo ou cartón de débito (non crédito), xa que ter un límite de orzamento para a compra prevén adquirir por impulso.
  • Antes de facer a lista da compra, tómese un bo almorzo e, despois, pense no que cociñará, pense nunha dieta completa e equilibrada. Comprométase coa lista cando vaia ao súper.

6. Siga protexéndose do sol

A protección solar é importante na praia, no campo e na nosa vida diaria cando estamos fóra de casa. Sabemos que debemos protexernos do sol tanto nos días anubrados como no asollados e, principalmente, entre as 12:00 horas e as 16:00 horas. Que xa non esteamos na praia non significa que non teñamos que protexernos do sol. Sigamos coa protección se imos á piscina, se saímos a camiñar, se imos pasar o fin de semana ao pobo. Lembre que o sol non descansa, está aí todos os días. A nosa protección debe estar aí tamén. Se lle custa lembralo, adopte un hábito: cando salga da ducha póngase o protector nada máis secarse; pode deixalo no baño á vista para non esquecelo.

7. Integre á súa vida diaria unha rutina de actividade física

Agora que volvemos das vacacións, é o momento perfecto para darlle unha volta á súa rutina e ver como e cando lle convén máis integrar a actividade física na súa vida diaria. Non ten que ser unha actividade que lle quite demasiado tempo nin requira habilidades extremas; con saír a correr (ou camiñar) 30 minutos ao día é suficiente.

Pescude se no seu barrio hai parques, ximnasios, carrís bici, beirarrúas polas que se poida andar ou algunha outra cousa que lle poida servir como “activo da saúde”, é dicir, que lle valla como recurso para ter unha vida activa e promover a súa saúde e a dos seus seres queridos. Se sente que non ten tempo ou que se aburre, comprométase a regalarse media hora cada día; realmente non é moito. Salga a camiñar, só ou en compañía. Pode deseñar rutas para coñecer sitios novos e redescubrir a cidade.

Búscase a mellor ensalada de legumes!

É o momento de lucirse. Busque inspiración por Internet, pregúntelle a un veciño pola súa receita secreta, bótelle imaxinación… Cando teña a súa ensalada de legumes coa mellor combinación sa e saborosa, fágalle unha foto e súbaa xunto coa súa receita a Instagram. Non esqueza usar o hashtag #TuSaludesPrimero. A receita con máis likes será a triunfadora e incluirémola nas receitas saudables da web da Asociación Española contra o Cancro (AECC). Así que xa sabe: prepare o seu superreceta, convide os seus compañeiros, amigos, familia… e pídalles o seu voto.