Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

7 hábitos que hai que desterrar para mellorar a saúde

Hai algúns costumes que inflúen de forma negativa no estado de saúde e na calidade de vida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 05deXuñode2017
img_habitos cotidianos merman salud hd Imaxe: blackregis2

O ritmo de vida imperante na sociedade actual leva a algunhas persoas a adoptar estilos de vida pouco saudables. Os costumes nocivos, se se manteñen ao longo do tempo, poden ter consecuencias na saúde e a calidade de vida futuras. Non durmir o suficiente, seguir unha alimentación desequilibrada ou un estilo de vida inactivo, entre outros, asócianse ao desenvolvemento de determinadas enfermidades. A continuación, achégase unha lista co sete hábitos prexudiciais máis comúns que habería que desterrar para coidar a saúde.

Img habitos cotidianos merman salud art
Imaxe: blackregis2

Os hábitos de vida saudables repercuten de maneira directa na saúde das persoas e na súa calidade de vida como veñen esgrimindo desde hai anos os profesionais neste ámbito. Estean relacionados coa alimentación, o exercicio físico ou co consumo de sustancias tóxicas, demostrouse que estes costumes son clave no desenvolvemento de patoloxías crónicas non transmisibles como a obesidade, as enfermidades cardiovasculares ou o cancro. A continuación, apúntanse algúns dos hábitos máis comúns que poden ser prexudiciais para a saúde.

1. Vivir tenso

A tensión é un fenómeno fisiológico normal, a resposta que emite un organismo ante estímulos percibidos como ameazantes. Non é un aspecto nocivo, senón unha resposta adaptativa que prepara e axuda a soportar situacións esixentes e a reaccionar con rapidez fronte a calquera demanda da contorna. Pero se perdura no tempo, prodúcese unha activación e ansiedade desmesurada, que provoca unha incapacidade para centrarse con eficacia nas tarefas.

O exceso de tensión e preocupacións pode ter repercusións serias na esfera mental e física: insomnio, ansiedade, nerviosismo, taquicardia, palpitaciones, alteracións dixestivas, contracturas musculares, cefalea, alteracións na pel, ira, mal humor e, mesmo, depresión.

2. Consumir comida rápida, snacks e demasiado azucre

Fast food, snacks, alimentos procesados e lambetadas, entre outros, forman parte da alimentación habitual de moitas persoas. Con todo, o exceso de graxas, azucre e calorías que achega ten efectos prexudiciais moi coñecidos.
O exceso de tensión e preocupacións pode ter repercusións serias na esfera mental e física

A Organización Mundial da Saúde (OMS) asocia o exceso de azucre como causa da crecente incidencia de obesidade e diabetes tipo 2 en todo o mundo, ademais de caries dentais, hipertensión e ata dalgúns casos de cancro.

Doutra banda, o exceso de graxas trans relaciónase de maneira directa co risco de enfermidades cardiovasculares, aínda máis se a inxesta de graxas saturadas tamén é alta. O seu consumo continuado incrementa o nivel de colesterol LDL e diminúe o HDL (bo).

Tamén as racións demasiado grandes ou o exceso de calorías que levan este tipo de produtos, xunto co gasto enerxético reducido pola vida sedentaria, inciden no peso corporal.

3. Levar unha vida sedentaria

Tras o hábito tabáquico, o segundo factor de risco máis importante para a saúde é o sedentarismo, unha das principais causas de morbimortalidad. Levar unha vida inactiva provoca que o sistema musculoesquelético debilítese e aumenta a probabilidade de sufrir na futuro artrite, artrose e osteoporose, ademais de obesidade e enfermidades cardiovasculares.

Permanecer sentado moito tempo (un seis horas), sexa por lecer ou requirimento laboral, demostrouse que diminúe a esperanza de vida en cinco anos e duplica o risco de desenvolver diabetes tipo 2, obesidade e/ou enfermidade cardiovascular, en comparación con quen pasan menos horas sentados. Estas persoas ven máis televisión, practican menos exercicio físico e teñen tendencia a comer máis cantidade de comida e de peor calidade.

Así, incluír a práctica de exercicio físico de maneira regular (mínimo 30 minutos diarios) resulta de vital importancia, sobre todo na infancia. Un estudo recente publicado en Neurobiology of Aging apunta que, ademais de manter baixo control as patoloxías citadas, pode cambiar a estrutura e o funcionamento do cerebro, o que axuda a conservalo saudable.

4. Durmir pouco e mal

Durante o soño, o corpo e a mente rexenéranse: a conciencia queda suspendida -total ou parcialmente- e as funcións orgánicas diminúen. Cando este proceso se trastorna de forma continua, provoca alteracións na capacidade de concentración, na memoria e no estado de ánimo: estase máis distraído, máis irascible e coa capacidade de atención diminuída, entre outros efectos.

Pero un descanso nocturno de mala calidade ten máis efectos. A nivel físico tamén orixina cambios na temperatura corporal, aumento da frecuencia cardíaca, maior secreción de cortisol (a denominada hormona da tensión) e incremento dos niveis de glucemia (azucre en sangue).
Ademais, unha investigación recente ha concluído que as persoas que non dormen suficiente teñen maior posibilidade de sufrir enfermidades físicas e trastornos mentais.

5. Non protexerse do sol

Participar na comunidade e entreterse e gozar da compañía doutras persoas achegan á felicidade

Lucir unha pel bronceada está de moda, pero pode ter consecuencias perigosas. Un exceso de sol, máis sen a fotoprotección adecuada, produce envellecemento prematuro, alerxias, problemas oculares e queimaduras, ademais de aumentar o risco de desenvolver cancro de pel.

No noso país danse cada ano 4.000 novos casos de melanoma, unha cifra que non para de crecer, posto que ao ano detéctanse nove casos máis deste tipo de cancro por cada 100.000 habitantes. Desde a Fundación Pel Sa da Academia Española de Dermatoloxía e Venereología insisten en que un 80% destes tumores poderían reducirse con fotoprotección desde a infancia, xa que a inadecuada exposición ao sol provoca danos acumulativos e duradeiros na pel.

6. Saltarse o almorzo

Non son poucas as persoas que se saltan unha ou dúas comidas ao día. Coa escusa das présas, a máis esquecida é o almorzo. Con todo, é fundamental para empezar o día: non almorzar provoca un nivel inadecuado de nutrientes -sobre todo hidratos de carbono e proteínas- moi necesarios nas primeiras horas do día para o bo funcionamento do cerebro.

Cando o xaxún nocturno prolóngase coa omisión do almorzo, o descenso gradual dos niveis de insulina e glicosa, entre outros, pode orixinar unha resposta de fatiga que podería interferir en aspectos da función cognitiva. Isto ten moita importancia no rendemento académico de nenos e adolescentes. Moitos non almorzan por falta de apetito e manifestan maior cansazo, sensación de soño e dificultade para manter a concentración e a atención nas tarefas durante o horario lectivo.

7. Ser solitario

A soidade, sobre todo se non foi escollida, fai madeixa na saúde física e psíquica. Vivir sen compañía propicia malos hábitos de vida que inciden no metabolismo e no sistema nervioso. Sentirse só provoca maior risco de depresión e aumenta de forma clara o risco de sufrir perda progresiva das funcións cognitivas.

Pola contra, participar na comunidade e entreterse e gozar da compañía doutras persoas, sexan familiares ou amigos, achegan á felicidade. Recentemente, segundo un estudo británico publicado en Proceedings of the Royal Society, a cortiza prefrontal (parte do cerebro que se sitúa sobre os ollos) está máis desenvolvida canto maior é o número de amigos cos que uno conta. Mesmo rir é un hábito moi recomendable con efectos positivos na esfera física e psicolóxica.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións