Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A ansiedade: síntomas e estratexias para facerlle fronte

Pautas establecidas na dieta, o exercicio físico e o descanso axudan a previr e reducir a ansiedade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 25 de Xullo de 2014

A ansiedade é unha reacción emocional humana en situacións nas que se prevé un perigo ou unha ameaza para a vida e que xera un estado de alerta. A miúdo vívese como unha emoción negativa, polos efectos que ten no organismo, como nerviosismo, sudoración, axitación ou aumento da frecuencia cardíaca, entre outros. Con todo, non reviste gravidade, de non ser que se manteña en intensidade e no tempo. Neste artigo descríbense cales son os síntomas da ansiedade, cando se converte en patolóxica e que aconsellan os especialistas para mantela baixo control.

Imaxe: Andrew Kalat

Recoñecer os síntomas de ansiedade

A ansiedade é unha reacción emocional humana en situacións nas que se prevé un resultado negativo, un perigo ou unha ameaza, e isto xera un estado de nerviosismo, de alerta. Ten unha función básica: a supervivencia. O corpo e a mente reaccionan ante este perigo.

Preocupación, inseguridade e dificultades para tomar decisións son algunhas dos sinais a nivel cognitivo que o organismo, a nivel físico, traduce en sudoración, tensión muscular, aumento da tensión arterial e a frecuencia cardíaca, tremor nas extremidades e sequedad bucal. Estes síntomas están provocados polo aumento da produción de diferentes sustancias químicas, como a adrenalina, relacionadas co feito de fuxir ou loitar ante a situación ameazante.

Se non se resolve esta situación, poden manifestarse dor de cabeza, trastornos gastrointestinales e contracturas musculares. A nivel conductual, percíbese inquietude, axitación, tensión e preocupación, a persoa pode bloquearse e, mesmo, botarse a chorar. Tamén poden darse dificultades para conciliar o soño ou para ter un descanso reparador.

Ansiedade patolóxica

A ansiedade vólvese trastorno cando un a soporta de maneira diaria, máis aló de seis meses, coa sensación de non poder controlala

Cando as reaccións son moi intensas e mantéñense no tempo, xa non se trata de ansiedade adaptativa, polo que xa non serve de axuda para conseguir mellores resultados. Ao contrario, prexudica á persoa, que sufrirá as súas consecuencias en forma de insomnio, dor de cabeza, falta de concentración , problemas de memoria, trastornos dixestivos, de pel, de saúde mental e, se perdura, pode chegar a sufrir un ataque de ansiedade.

Convértese en trastorno cando a persoa soporta unha ansiedade excesiva para os problemas que sofre, de maneira diaria, que se prolonga máis aló de seis meses e que un sente que non pode controlar. Ademais, excede o ámbito inicial onde se xerou e expándese a todos os ámbitos do afectado, que vive cargado de preocupacións, angustiado e con sensación de non ter o control da súa vida.

Para o diagnóstico de trastorno de ansiedade xeneralizada é preciso que o afectado sufra tres ou máis síntomas dos seguintes: problemas de concentración, irritabilidad, inquietude, tensión muscular, cansazo sen motivo aparente e problemas para durmir.

A ansiedade: como mantela baixo control

A Sociedade Española para o Estudo da Ansiedade e a Tensión (SEXAS) recomenda unhas normas que axudan a previr ou reducir a ansiedade:

  • A dieta: comer san, de forma equilibrada e evitar as comidas que provocan dixestións pesadas; non abusar do alcol; tomarse o tempo necesario para comer, sen présas, aproveitalo como momento de descanso de actividades; e mellor facelo con compañía.
  • O descanso: durmir suficiente, mesmo se se está de vacacións, alternando o tempo de lecer co descanso. É importante deixar o traballo e as preocupacións na oficina.
  • Exercicio físico: incluír unha práctica moderada dalgún deporte ou exercicio físico, como andar rápido. A actividade que se fai ao aire libre e con achegados, ademais, axuda a airear os pensamentos.
  • Organización: aínda que se estea de vacacións, a organización do tempo e as actividades evitan preocupacións e nerviosismo e favorecen o descanso. Tentar ser puntuais ás citas e aprender a escoller cando non se chegue a todo.
  • Solución de problemas e toma de decisións: a mellor actitude ante os problemas é facerlles fronte. Tomar decisións expondo o problema, analizando os proles e contras e elixindo a solución menos mala; unha vez feita a elección, non volver atrás. Analizar unha e outra vez o mesmo problema non serve de nada á vez que produce ansiedade.
  • Interpretación de situacións e problemas: ante algunha situación adversa, tentar non valorar en exceso as probabilidades malas nin ser catastrofista; isto só provoca que se anticipe o peor resultado e fai vivir mal. Entender que estar nervioso é unha reacción natural como estar contentos ou enfadados: preocuparse polo feito de estar nerviosos non fai senón que agudizar o nerviosismo. Tampouco preocuparse polo que poidan pensar os demais, xa que ninguén pode percibir coa mesma intensidade os síntomas ansiosos que un sofre. Non ser severo cun mesmo.
  • Atribucións e autoestima: recoñecer os méritos propios axuda á autoestima. Se os resultados dunha acción non foron bos, recoñecelo, analizar os erros e corrixilo. De nada vale culparse nin facerse reproches. Hai que aprender a respectarse e quererse.
  • Relacións cos demais: reforzar as condutas positivas dos nosos achegados con mostras de afecto, sorrisos, algún detalle, etc. Ante unha mala actuación dalgunha persoa da contorna próxima, comunicar a desaprobación e corrixir a conduta con información, sen rifas nin castigos, nin continuamente estar a sacar o tema.
  • Adestramento en técnicas de control de ansiedade e tensión: como a relaxación, ler algún libro de autoaxuda asegurándose de que se base na evidencia científica, aprender a dicir non, exporse á situación que nos angustia aos poucos, practicar habilidades sociais e, ante dificultades para controlar o nivel de tensión, porse en mans dun especialista.

    Tensión e ansiedade

    Aínda que a miúdo os termos ansiedade e tensión utilízanse de forma indiferente, son distintas identidades. Comparten que ambos son unha reacción emocional normal que pon en marcha mecanismos fisiológicos para que a persoa sexa capaz de enfrontarse a determinadas situacións, pero non son o mesmo. Por ansiedade enténdese unha reacción emocional de alerta ante unha situación ameazante; en cambio, a tensión é un proceso máis amplo de adaptación, cando sente que as demandas da contorna e os retos autoimpuestos superan as capacidades para facerlles fronte con éxito. No entanto, a ansiedade mantida provoca tensión e leste, á súa vez, é un dos causantes máis frecuentes de ansiedade.

    RSS. Sigue informado

    Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións