Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Seguridad alimentaria > Alimentos > Auga

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A auga e as súas propiedades

Non beber a auga necesaria provoca problemas renais, intestinais e circulatorios

Os expertos recomendan beber una media de entre dúas e tres litros de auga diarios. Esa cantidade é maior no caso de deportistas, persoas que padecen certas doenzas -como acidez de estómago- ou que desexen adelgazar. Pero, independentemente do estado de saúde dunha persoa e do exercicio que practique, beber auga, é dicir, manterse ben hidratado, é un dos alicerces dun bo estado de saúde. De non ser así o metabolismo reséntese de maneira considerable: retárdase a dixestión e até poden aparecen problemas circulatorios e renais. Incluso as clínicas de adelgazamento e estética encomian as propiedades deste prezado líquido, eixo de moitos dos seus tratamentos pola multitude de propiedades que posúe.

Efectos da auga

Aínda que ninguén dubida das vantaxes que a auga provoca no organismo poucos coñecen con exactitude cales son e cantos litros débense tomar. A bióloga e xornalista científica, Maria Roura Poch, explica que a auga non só está dentro de cada una das células do noso corpo, senón que se atopa tamén no sangue, no sistema dixestivo, transporta residuos até os riles, mantén húmidos os ollos e axuda a distribuír e regular a temperatura do corpo.

Os motivos polos que convén ter un vaso de auga cerca son múltiples e variados.

A auga é necesaria polas seguintes razóns:

  • É imprescindible para que todos os organismos funcionen. Sen auga non hai vida. Os datos son os mellores expoñentes: o 60% do noso corpo é auga. Nun bebé o 80% do seu peso é auga e nas persoas maiores a porcentaxe descende até o 50%. A auga forma o 85% do sangue, o 90% do cerebro, o 13% da pel e case o 70% dos músculos. Ao transpirar gástanse 300 mililitros de auga ao día, de 1 a 1,8 litros expúlsanse polos ouriños e máis de 400 mililitros no proceso de respirar.

  • Beber a cantidade suficiente de auga cada día asegura o correcto funcionamento dos procesos de eliminación de residuos do noso corpo. Os expertos aseguran que é necesario beber entre dous e tres litros de auga diarios. Se a metade procede dos alimentos o litro e medio restante débese obter bebendo. A doutora Roura Poch apunta, con todo, que estas cantidades non se poden tomar “ao pé da letra”. “Una persoa adulta, dependendo da perdida de suor, necesita entre 20 e 40 mililitros por quilogramo de peso ao día”, especifica.

    É dicir, se pesamos ao redor de 70 quilogramos, necesitamos beber preto de 1.750 mililitros de auga. Ante grandes esforzos corporais ou con temperaturas levadas a segregación de suor pode chegar a 1,6 litros por hora, co que a necesidade de consumir auga aumenta de maneira notable.

Consecuencias de non beber auga:

  • Se o corpo non recibe a cantidade de auga necesaria, o metabolismo non se desenvolve como debe. Posto que a auga é protagonista de transportar nutrientes, eliminar toxinas e regular a temperatura, cando nos privamos dela o sistema pódese alterar.
  • A dixestión faise lenta: os alimentos necesitan disolverse nunha solución formada por mollos gástricos e auga.
  • Os ouriños concéntrase en exceso e poden aparecer problemas serios nos riles que, paira preservar o sangue, empezan a acumular sales.
  • Estreñimiento: a auga axuda a disolver as fibras residuais dos alimentos e é necesaria paira expulsar as feces do corpo.
  • A circulación sofre a carencia dun medio acuosos e sen a cantidade de auga necesaria corre a velocidade da circulación é menor que a aconsellable.
  • Aparecen síntomas de deshidratación como boca seca, ojeras, diminución dos ouriños e presión baixa.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións