Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A Axencia Española de Medicamentos recomenda precaución aos médicos ao prescribir telitromicina a enfermos hepáticos

Trátase dun antibiótico indicado para o tratamento de infeccións das vías respiratorias ou dos pulmóns

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 07deFebreirode2006

Os médicos deben ter “precaución” á hora de prescribir telitromicina en pacientes con enfermidade hepática, ante a posibilidade de reaccións adversas graves, segundo recomendou a Axencia Española de Medicamentos e Produtos Sanitarios (AEMPS), dependente do Ministerio de Sanidade e Consumo.

Comercializado por Sanofi-Aventis como “Ketec”, a telitromicina é un antibiótico indicado para o tratamento de infeccións das vías respiratorias ou dos pulmóns (bronquites, pneumonía). A finais do pasado mes de xaneiro, as autoridades sanitarias estadounidense (FDA) recomendaron aos profesionais sanitarios facer un seguimento dos pacientes aos que se prescribiu este fármaco, tras rexistrarse tres casos graves de efectos hepáticos adversos, un deles con resultado de morte.

Máis tarde, a Axencia Europea do Medicamento (EMEA) revisou os datos dispoñibles sobre reaccións hepáticas procedentes de ensaios clínicos, estudos postautorización e notificación espontánea de sospeitas de reaccións adversas asociadas ao uso de telitromicina. Así, a EMEA notificou casos de hepatite aguda, incluíndo fallo hepático, algúns con desenlace fatal, en pacientes en tratamento con telitromicina. Así mesmo, indicou que os casos de reaccións graves iniciáronse durante o tratamento ou inmediatamente despois da súa finalización.

Neste sentido, a autoridade europea recomendou informar os pacientes que deben suspender o tratamento e contactar co seu médico no caso de presentar síntomas de enfermidade hepática, como perda de apetito, ictericia, coloración escura dos ouriños, picores ou abdome doloroso.

No caso de España, o AEMPS aconsellou tamén aos médicos españois utilizar con precaución este medicamento en pacientes con enfermidade hepática, vixiar a aparición de sintomatología representativa de alteración hepática e informar os pacientes adecuadamente sobre a mesma. Ademais, lembrou a importancia de notificar todas as sospeitas de reaccións adversas ao Centro Autonómico de Farmacovigilancia correspondente.

A pesar de que as alteracións hepatobiliares aparecen descritas na ficha técnica do produto, trátase de casos “extremadamente raros” nos que ademais non se demostrou que exista unha “relación de causalidade” co consumo do fármaco, mantivo pola súa banda o director médico de Sanofi-Aventis en España, José María Taboada.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións