Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A dieta, clave para previr o cancro de colon

Alimentarse de maneira saudable axuda a previr numerosas enfermidades, por iso é importante aprender a comer ben sempre... mesmo de táper

A dieta mediterránea asóciase con taxas máis baixas de cancro colorrectal. Trátase dunha das dietas máis recomendadas, segundo numerosos estudos, xa que achega os alimentos necesarios na proporción e cantidade adecuada. Tamén favorece que o organismo funcione de modo correcto e a persoa poida levar a cabo unha actividade física en función da idade e o traballo que desenvolva. E, por tanto, axuda a manter un peso estable e previr enfermidades tanto carenciales como crónicas. Neste artigo explícanse cales son os seus principais características e como seguila de maneira habitual… mesmo cando se come fóra de casa ou de táper.

Que características ten a dieta mediterránea?

A dieta mediterránea distínguese polas seguintes características:

  • Emprego abundante de froitas frescas e verduras, pola súa gran dispoñibilidade e variedade. Isto supón un importante achegue de vitaminas C, E, carotenos (antioxidantes), minerais, fibra (factor fundamental na prevención do cancro de colon) e sustancias non nutrientes.
  • Baixo consumo en carne vermella, tomando sobre todo carnes magras e novas, o que implica un menor achegue de graxas saturadas.
  • Achegar elevado de legumes , que posúen un alto contido en fibra e proteínas e baixo contido en graxas.
  • Inxesta de peixe, preferentemente peixe azul, xa que proporciona un alto contido de graxas poliinsaturadas e calcio na dieta.
  • Alto consumo de aves , que conteñen pouca graxa e hase visto que a inxesta desta carne non está relacionada co risco de cancro.
  • Elaboración dos pratos con aceite de oliva, que proporciona graxas monoinsaturadas e vitamina E (importante antioxidante).
  • Achegar destacado de cereais e hidratos de carbono, supondo máis do 60 % da enerxía total inxerida, con baixo consumo en azucres simples.

Pódese comer san e como en casa de táper?

Unha xornada laboral completa pode alentar a comer “calquera cousa” no lugar de traballo ou meter na fiambrera o primeiro que un atope na cociña. Pero a dieta da tartera en ningún momento está rifada cunha alimentación saudable.

Son moitas as persoas ás que lles toca cociñar a noite anterior para meter a comida nun táper e levarllo ao traballo. Ao final, é unha solución moi práctica: basta quentar e listo! Con todo, é importante considerar algunhas cuestións e trucos para que o táper sexa o suficientemente suculento e completo como para soportar unha xornada laboral:

  • O primeiro que se debe contar é con recipientes aptos para conservar e transportar a comida. É importante que pechen hermeticamente e que sexan do tamaño da ración. Poden ser de cristal ou de plástico, pero estes últimos hai que renovalos con máis frecuencia porque o plástico tende a deformarse e coller sabores non desexados.
  • É importante que os táperes sexan esteticamente agradables e cómodos como para comer neles. Non é grato comerse un filete nun tupper profundo que impida apañarse co coitelo.
  • Se se dispón dun microondas para quentar, isto permitirá ampliar o abanico de receitas listas para comer. Pero non hai que desistir se só pódese comer frío, porque hai moita variedade tamén.
  • Se se opta por unha ensalada, o aderezo haberá que levalo nun frasco separado (os tarros de cristal reutilizables de marmelada son estupendos). Para salsas tipo kétchup ou mostaza, os sobrecitos individuais son boa opción.
  • Pódese levar un frasquito de aceite de oliva ou un limón para espremer unhas gotitas e así darlle o toque final a moitos dos pratos; tamén salgar no último momento porque, se non, se resecan os alimentos no micro.
  • Os guisos de legumes, ou os que combinan carne e verduras, permitirán comer un prato único moi completo.
  • Acompañar un filete cunhas rodajas de tomate ou cubrir cunhas lonchas de queixo que se fundirá no microondas fará o prato máis zumento.
  • A pasta ou arroz aos que poder engadir carne ou peixe para completalo con proteínas será unha opción moi aconsellada unha vez en semana. Pódese agregar a metade da salsa cando se prepare en casa, e a outra metade, no momento de quentala. Tamén haberá que levar o queixo rallado aparte.
  • Non só pódese levar unha peza de froita ou un iogur. Algunhas sobremesas sinxelas poden deixar un bo sabor de boca exquisito.

Mellore a súa dieta… e a dos seus compañeiros

Quen non mirou de esguello a tartera do compañeiro de á beira? Unha proposta pode ser que, a partir de agora, compartades todas as vosas ideas. Só necesítase acompañar a bolsa da comida dun caderno e un bolígrafo para apuntar as receitas que traian os demais. Entre todas as persoas poderedes ampliar o abanico de posibilidades para manter unha alimentación sa e deliciosa. Un exemplo? Organice no seu traballo o día da froita e leve unha bandexa con froita de tempada.

RSS. Sigue informado

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións