Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A falta de actividade física é máis prexudicial que a obesidade

Un estudo recente atribúe un maior número de falecementos á falta de actividade física que á obesidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 13 de Febreiro de 2015

Desde hai tempo, ninguén dubida xa do efecto que ten o sedentarismo no estado de saúde dunha persoa e de que é un factor moi importante no desenvolvemento de moitas enfermidades. Mesmo se demostrou que, xunto cunha dieta inadecuada e o consumo de sustancias tóxicas como o tabaco e alcol, provoca a morte prematura a máis de 16 millóns de persoas en todo o mundo. Agora un estudo apunta que a falta de actividade física é máis daniña para a saúde que a obesidade. Este artigo explica os prexuízos que supón a inactividade física e como pequenos cambios no estilo de vida achegan importantes beneficios para a saúde. Tamén se detallan cales son os exercicios mínimos en actividade física para protexer o corazón.

Imaxe: yekophotostudio

A inactividade física é o cuarto factor de risco no que respecta á mortalidade mundial e está detrás do 6% dos falecementos rexistrados en todo o mundo, segundo datos da Organización Mundial da Saúde (OMS). Ademais, o sedentarismo é a causa de preto do 25% dos casos de cancro de mama e colon, do 27% de diabetes e de preto do 30% da carga da cardiopatía isquémica (consecuencias mortais ou discapacidades asociadas a esta enfermidade cardiovascular).

A inactividade provoca o dobre de mortes que a obesidade

Dedicar só 20 minutos ao día a actividades como camiñar reduce o risco de morte prematura entre un 16% e un 30%

O sedentarismo é máis mortal que a obesidade. Así de tallante é un estudo recente levado a cabo pola Unidade de Epidemiología da Universidade de Cambridge (Reino Unido) e publicado en American Journal of Clinical Nutrition. Para chegar a esta conclusión, recompiláronse datos de 334.161 homes e mulleres europeos que xa participaban na "Investigación Prospectiva Europea sobre Nutrición e Cancro" (EPIC) e aos que seguiron unha media de 12 anos. Tivéronse en conta variables como altura, peso e circunferencia da cintura, ademais de niveis de actividade física.

Os científicos descubriron que a maior redución no risco de morte prematura (consideradas as que ocorren antes dos 70 anos) dábase comparando entre os grupos inactivos e moderadamente inactivos, considerados así segundo a combinación da actividade laboral coas actividades recreativas. Os resultados mostraron que o 22,7% dos participantes tiña unha nula actividade física (traballo sedentario e sen actividade lúdica), que a vida sedentaria provocaba o dobre de mortes que a obesidade e que a relación do índice de masa corporal (IMC) coa morte precoz era independente.

Así mesmo, puideron demostrar que cada ano falecen 600.000 persoas pola falta de actividade física, o dobre dos que morren por obesidade. Con todo, segundo apuntan, os datos tamén revelan un aspecto positivo: basta con realizar pequenas variacións para reverter a tendencia, xa que investir só 20 minutos ao día en actividades tan sinxelas como camiñar reduce o risco de morte prematura entre un 16% e un 30%. Tamén acharon que o cambio de rutina favorecía máis a quen a parte da inactividade tiñan un peso normal, pero tamén era moi beneficioso para as persoas que sufrían sobrepeso.

Os exercicios mínimos en actividade física mínima para a saúde cardiovascular

A práctica regular de exercicio físico é primordial para gozar dunha vida saudable a calquera idade


Facer de forma regular exercicio físico é, entón, primordial para gozar dunha vida saudable a calquera idade, ademais de para manter baixo control moitas enfermidades. Pero, que condicións ha de ter esta práctica para obter beneficios? Segundo a Fundación Española do Corazón, para que sexa efectiva debe mover grandes masas musculares e realizarse de maneira regular, é dicir, continuado no tempo. Os expertos sinalan que, como mínimo, hai que facer uns 30 minutos ao día, tres veces á semana, e sempre tendo en conta a idade, se se levou a cabo antes algunha actividade e se hai presenza de patoloxías previas. Ante calquera dúbida, o mellor é consultalo co profesional de saúde de referencia que será o que valorará se hai algunha contraindicación.

Con todo, tamén se poden cambiar algúns aspectos do estilo de vida para facelo máis activo e de maneira fácil. Os especialistas do corazón de distintas asociacións científicas nacionais e internacionais, como a American Heart Association (AHA), recomendan insistir en:

  • Utilizar as escaleiras no canto do ascensor.
  • Non usar o coche ou facelo o menos posible. Optar, sempre que se poida, por ir andando ou en bicicleta .
  • Se o emprego do automóbil é indispensable, aparcar unas cantas mazás antes; e se se usa o autobús ou metro, baixar unhas paradas antes e terminar o percorrido a pé e rápido. Aconséllase realizar camiñadas curtas a paso rápido en bloques de 10 minutos.
  • Aproveitar, se se ten can, para dar unha camiñada despois de cear.
  • Cambiar o aperitivo extra no bar da esquina por un paseo a un ritmo acelerado pola veciñanza.

Actividade física e exercicio: non é o mesmo

Por actividade física considérase calquera movemento corporal realizado polo sistema musculo esquelético que precise de gasto de enerxía. Con todo, non é o mesmo que exercicio. Defínese exercicio físico como a actividade física planificada, estruturada e repetitiva que busca mellorar ou manter un ou máis compoñentes da aptitude ou forma física. Así, a actividade física inclúe o exercicio e, da mesma maneira, todas as actividades que implican o movemento do corpo e que se realizan cando se traballa, levan a cabo tarefas domésticas, trasladándose de maneira activa ou tomando parte en actividades recreativas.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto