Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A falta de soño repercute nun incremento do peso corporal

Aumenta as hormonas que incitan ao apetito e provoca a inxesta de alimentos ricos en graxa e azucres

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 15 de Decembro de 2011

A falta de soño leva un aumento de todas as hormonas que incitan ao apetito e provoca a inxesta precisamente de alimentos ricos en graxa e azucres, o que repercute nun incremento do peso corporal. Unha soa hora de diferenza na duración do soño por si soa é capaz de pór en marcha mecanismos que axudan a manter o peso, segundo explicaron desde a Sociedade Española de Endocrinoloxía e Nutrición (SEEN) e a Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO) con motivo do Día da Persoa Obesa, que se celebrou o 14 de decembro.

Durmir polo menos oito horas diarias é unha máis das actitudes que deben adoptarse para tentar conseguir e manter un peso adecuado, sinalaron. Ao parecer, isto é consecuencia de dúas hormonas -leptina e a ghrelina- relacionadas co apetito e que se modifican coas horas de soño. “A leptina, que inhibe a sensación de fame, e a ghrelina, que estimula o apetito”, detallou o presidente da SEEN, o doutor Javier Salvador. A menor tempo de soño, as concentracións de leptina diminúen e aumentan as de ghrelina, ou o que é igual, canto menos durmimos máis queremos comer.

“Na última década púxose en evidencia a existencia dunha estreita correlación entre durmir poucas horas e un maior risco de ser obeso. É por iso que para previr o desenvolvemento de obesidade na nosa sociedade, así como para tentar que as persoas obesas perdan peso, xunto aos obrigados cambios do estilo de vida (alimentación e exercicio), é necesario durmir polo menos sete ou oito horas diarias”, engadiu. O coordinador do Grupo de Traballo de Obesidade da SEEN, o doutor Albert Lecube, desaconsellou durmir menos de sete horas e afirmou que se comprobou que aumentar as horas de soño de seis ou menos ata sete ou oito horas, durante un período de seis anos, acompáñase dun menor aumento do índice de masa corporal e dunha menor acumulación de graxa corporal.

Tamén destacaron a estreita relación entre as horas de soño e a presenza de obesidade en nenos. Constatouse que os nenos obesos dormen menos que aqueles nenos que teñen normopeso, indicou o presidente da SEEDO, o profesor Felipe Casanueva. “En España, os nenos dormen unha media de menos de oito horas ao día, algo insuficiente e que, ademais, provoca outros hábitos prexudiciais con repercusión negativa no incremento do peso corporal, como é non almorzar”, advertiu Casanueva, que fixo fincapé do gran problema que supón a obesidade infantil, “dado que unha alta porcentaxe de nenos obesos mantén este trastorno cando son adultos”.

Actualmente, engadiu Lecube, “considérase que nos nenos, durmir cinco ou menos horas case duplica o risco de ser un adulto obeso”. De feito existen estudos que apuntan que os nenos que máis dormen durante os seus primeiros 11 anos de vida teñen un menor risco de ser obesos na idade adulta, independentemente do sexo, as horas que pasan fronte á televisión, a situación socioeconómica dos pais ou a actividade física que realicen. En relación aos adultos, apuntaron que ocorre o mesmo. En xente maior observouse que tanto o índice de masa corporal como o perímetro de cintura é significativamente maior entre aqueles que dormen menos de cinco horas. En concreto, durmir menos se asocia cun aumento do perímetro da cintura de 6,7 centímetros para os homes e de 5,4 centímetros para as mulleres.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións