Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A importancia de coidar o chan pélvico na muller

Calquera idade é boa para empezar a exercitar o chan pélvico e conseguir que melloren as súas condicións de forza e elasticidade

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 14 de Xaneiro de 2015

O chan pélvico na muller fai de sostén dos órganos abdominais e, como calquera grupo muscular do organismo, é importante mantelo en forma. Con todo, non se lle presta demasiada atención ata que xorden os primeiros sinais de perda de forza en forma de incontinencia ou disfunción sexual. Este artigo sinala a importancia de conseguir e manter un chan pélvico nas mellores condicións e como facelo. Ademais, apúntase por que os homes tampouco deben descoidalo.

Imaxe: Londondeposit

O chan pélvico da muller configúrano unha serie de ligamentos e músculos profundos e superficiais, cuxa función é facer de sostén dos órganos da cavidade abdominal -vejiga, útero, vagina e recto- e conferir estabilidade á columna e á pelvis. No entanto, debilítase de maneira progresiva co paso dos anos debido á perda do ton muscular xeneralizado, o embarazo, a menopausa (cambios hormonais que provocan hipotonía e atrofia), factores familiares (dous de cada tres mulleres herdan a debilidade das súas antecesoras), cirurxía na zona pélvica (xinecolóxica), a práctica de deporte de impacto (como montar dacabalo ou correr), obesidade, estreñimiento ou tose crónica, reter de maneira habitual os ouriños, vestir pezas axustadas e, mesmo, a práctica de canto ou tocar instrumentos de vento, entre outras.

A importancia dun chan pélvico tonificado

Ter o chan pélvico tonificado e elástico proporciona á muller benestar físico e psíquico. Xema García Gálvez, xinecóloga responsable da Unidade de Chan Pélvico do Hospital Quirón, en Madrid, e colaboradora en Centradaenti , de TENA Lady explica que, para a muller, o coidado desta parte do corpo é especialmente importante. Hai dous acontecementos na vida da muller que son lesivos para o chan pélvico: o embarazo e o parto vaginal, xunto coa chegada da menopausa.

Os exercicios de Kegel tamén poden axudar aos homes a fortalecer os músculos e a mellorar as relacións sexuais

No embarazo, “esta musculatura soporta o aumento de peso que leva o bebé e os cambios hormonais, o que diminúe a capacidade de contención, polo que ata un 40% das españolas padecerá perdas de ouriños neste período“, especifica esta experta. “Durante o parto, debe estirarse tanto que, sen os mecanismos de defensa do propio embarazo, o dano sería irreparable. Os síntomas propios da menopausa tamén afectan a esta musculatura, sobre todo se xa chega debilitada ou lesionada”, engade.

Os exercicios específicos, como os exercicios de Kegel, son fundamentais para fortalecelo: “Canto antes tómese conciencia da súa importancia e se empezo a exercitar esta musculatura, mellor poderanse minimizar os inconvenientes citados antes. Para gañar calidade de vida hai que coñecerse mellor o corpo e, sobre todo, o chan pélvico, ademais de fortalecelo a calquera idade. Se non hai problemas previos, cinco minutos ao día son suficientes para mantelo tonificado”, expón García.

Un baixo ton muscular no chan pélvico pódese traducir en incontinencia urinaria ante calquera esforzo (rir, toser…); incontinencia fecal; prolapso uterino (descenso do útero), cistocele (da vejiga) e rectocele (do recto); alteracións nas relacións sexuais (diminución da sensibilidade e da intensidade dos orgasmos, penetración dolorosa…). Estes efectos, ademais, teñen consecuencias emocionais, xa que causan inseguridade e vergoña á afectada e provocan unha diminución da súa calidade de vida. Por este motivo, a especialista insiste en que, en calquera caso, se hai problemas de chan pélvico que provocan incontinencia urinaria, hai que consultar cun especialista.

Ximnasia hipopresiva

A ximnasia hipopresiva é un conxunto de técnicas posturales ideadas polo Dr. Marcel Caufriez, un dos fundadores da reeducación uro-xinecolóxica e creador de conceptos como ‘hipopresivo’ e ‘fisiosexología’ e de moitas técnicas no campo das Ciencias da Motricidad e a Rehabilitación. Os exercicios hipopresivos engloban diversas técnicas con posturas e movementos cuxo obxectivo é diminuír a presión na cavidade torácica, abdominal e pélvica. Con iso preténdese previr alteracións do chan pélvico (sobre todo, no posparto) e a incontinencia urinaria, aínda que tamén, segundo os seus defensores, lesións articulares e musculares. Nos últimos anos, popularizouse tanto a ximnasia hipopresiva que, mesmo, moitos centros deportivos ofréceno como un sistema de adestramento.

De feito, publicáronse numerosos traballos acerca da idoneidade das técnicas hipopresivas na prevención e como coadyuvante na resolución de alteracións do ton da musculatura do chan pélvico. Un estudo presentado no Congreso franco español do Chan Pélvico e Pelviperineología, realizado en 2007 sobre un grupo de 100 mulleres de 36 anos de media e afectadas de incontinencia urinaria e hipotonía do chan pélvico, presentou melloras na forza contráctil, no aumento de ton e na capacidade de amortiguación (48%) tras seis meses de realizar 20 minutos diarios de ximnasia abdominal hipopresiva. Outra investigación realizada en persoas maiores tamén achegou resultados beneficiosos tras seguir o mesmo réxime de exercicios : melloras no ton de repouso do chan pélvico, no bloqueo perineal ao esforzo e diminución dos síntomas de incontinencia urinaria, entre outros.

No entanto, os estudos realizados ata agora sinalan que, aínda que a ximnasia abdominal hipopresiva pode ser unha boa opción para traballar o abdome e o chan pélvico tras o parto, non hai evidencia científica de que achegue máis beneficios que os exercicios de Kegel tradicionais.

O chan pélvico masculino

Nos homes, tamén as disfuncións do chan pélvico provocan unha diminución na súa calidade de vida. De todas, a que orixina máis consultas ao médico é a incontinencia urinaria, pola súa repercusión psicolóxica e sexual. Datos da Unidade de Urología da Fundació Puigvert sinalan que un de cada catro casos de incontinencia urinaria rexístrase en homes e, na maioría, é secundaria a unha cirurxía de próstata. Por este motivo, tal e como recomenda a bibliografía, os exercicios de Kegel tamén poden axudar aos homes a fortalecer os músculos que sosteñen a vejiga, a próstata e o intestino groso, e a mellorar as súas relacións sexuais.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións