Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

A importancia do bo control da glucemia en diabetes

Cando se padece diabetes, a combinación de exercicio e dieta equilibrada controla o peso, aumenta a actividade cardiovascular e axuda a reducir a glucemia

img_diabetes

A diabetes mellitus afecta a 366 millóns de persoas en todo o mundo e calcúlase que cada sete segundos falece unha persoa pola súa causa. Son datos presentados no último congreso da Asociación Europea para o Estudo da Diabetes (EASD), que se celebrou este mes de setembro en Lisboa (Portugal). Prevese que esta cifra poida aumentar ata os 500 millóns en tan só unha xeración. A gran maioría sofre o tipo 2, relacionado cunha alimentación inadecuada, obesidade e falta de exercicio. Os expertos insisten en que é fundamental cumprir a machada certos hábitos para evitar que a longo prazo a enfermidade provoque efectos secundarios non desexados, como as infeccións ou úlceras na pel.

Imaxe: Rotorhead

Un estudo pioneiro no seu campo levado a cabo por investigadores do Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR) e o CIBER de Diabetes e Enfermidades Metabólicas Asociadas (CIBERDEM) mostrou a relación entre a baixa actividade de absorción dos macrófagos (células de defensa do organismo) e o mal control da glicosa dos pacientes con diabetes tipo 2. O achado, publicado na revista “PLoS ONE”, podería explicar a maior susceptibilidade dos diabéticos a sufrir todo tipo de infeccións, como as rexistradas nos pés ou as contaxiadas durante un ingreso hospitalario, aínda que as causas descoñécense con exactitude. Moitas se denominan “oportunistas” pola capacidade de infección dos xermes que, en condicións normais, non as provocarían.

A clave podería estar nos macrófagos, un tipo de células sanguíneas que xogan un papel fundamental na inmunidade innata dos organismos e que contribúen ao control das infeccións. Os resultados foron claros: ante un mal control da glucemia, a actividade dos macrófagos é escasa. Pola contra, cando os pacientes teñen uns niveis de glucemia adecuados, os macrófagos recuperan o seu papel de defensa.

Infeccións comúns

Para diminuír a prevalencia da enfermidade, hai que corrixir os hábitos relacionados con dieta, exercicio e consumo de tabaco e alcol

Na diabetes tipo 2 é vital o coidado dos pés. Os niveis altos de azucre en sangue (glucemia) poden danar os vasos sanguíneos que transportan o osíxeno e os nutrientes ata esta zona do corpo. Isto pode provocar neuropatía, mala circulación, infeccións e deformidades. Para previr estas lesións, deben revisarse e coidarse cada día, ademais de ter en conta estes síntomas: diminución da dor ou da sensibilidade no pé ou a perna, cortes ou gretas na pel, uñas encarnadas, cambios na forma, callos e durezas.

Recoméndase levar zapatos cómodos, lavarse os pés a diario con xabón e auga morna, e cortarse as uñas rectas e non demasiado curtas. Ante o seu desenvolvemento, recoméndase acudir ao médico. Á parte das úlceras nos pés, os afectados tamén son máis propensos a sufrir pneumonías e complicacións ante algúns procesos: un diabético multiplica por catro o risco de ingreso na UCI por complicacións durante unha estancia hospitalaria. O desenvolvemento de infeccións é frecuente e pode pór en risco a vida do paciente. En ocasións, ante patoloxía grave, é unha prioridade normalizar os niveis de glucemia.

Dieta, exercicio e control

Na diabetes tipo 2, o obxectivo a curto prazo é controlar os niveis altos de glucemia, mentres que a longo prazo é previr os problemas asociados á enfermidade. Para iso é imprescindible a combinación de exercicio e dieta. É importante coñecer que cantidade de graxa, proteína e carbohidratos son necesarios, ademais de realizar actividade física de forma regular, perfecto para controlar o peso, aumentar a actividade cardiovascular e reducir os niveis glucemia, de forma natural. Lógrase o obxectivo primeiro sen necesidade de medicamentos .

Segundo datos da Sociedade Española de Cardiología, unha sesión debería oscilar entre 10 e 20 minutos de estiramento e de forza muscular, 5 minutos de quecemento aeróbico (carreira suave), de 15 a 60 minutos de exercicio aeróbico a unha intensidade apropiada e de 5 a 10 minutos de actividade de baixa intensidade. Os deportes máis recomendables son camiñar, correr e montar en bicicleta, pero sempre hai que ter en conta o historial médico do paciente, levar un rexistro de adestramento e consultar co especialista antes de empezar.

Ademais da alimentación e a actividade física, hai outros elementos que o paciente con diabetes tipo 2 debe coñecer para un bo control da enfermidade: como avaliar e rexistrar a glucemia (como facelo e con que dispositivos), como tomar os medicamentos (se se necesitan), como recoñecer e tratar os niveis altos e baixos de glucemia, cando se está enfermo, onde comprar as subministracións e como almacenalos. Xunto con isto, hai que manterse actualizado ante calquera avance sobre o tema.

QUE HÁBITOS DEBEN CAMBIARSE?

A modificación dos estilos de vida reduce nun 80% o risco de desenvolvemento de diabetes. Asegúrano investigadores dos Institutos Nacionais da Saúde (NIH) de EE.UU. nun dos estudos recentes máis multitudinarios sobre o tema e que analizou os hábitos de vida de 114.996 homes e 92.483 mulleres durante 10 anos. Os resultados apuntan que as mulleres con sobrepeso tiñan un 78% máis de risco de diabetes que quen tiñan un peso adecuado. En homes, era do 70%.

Pola contra, practicar exercicio e seguir unha dieta equilibrada reducía o risco de enfermidade nun 25%. Igual sucedía con non fumar, que limitaba as posibilidades de sufrir a enfermidade nun 30%. Pero parece que as cifras non terminan de calar na sociedade española. O número de enfermos non cesa de aumentar, tanto en nenos como en adultos, e non hai indicios de que a tendencia se vaia a reverter. Segundo os expertos, os hábitos que é necesario corrixir son os relacionados con dieta, actividade física e consumo de tabaco e alcol.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións