Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A meditación pode axudar a soportar o illamento

Nestes días de illamento e corentena, practicar meditación pode ser moi útil para xestionar a tensión e reducir as emocións negativas, factores de risco de distintas enfermidades

img_meditar hd_ Imaxe: varuna

O illamento domiciliario ao que nos someteu a crise do coronavirus por temor a contaxiarnos require de novos hábitos, como facer deporte en casa, para manternos en forma. Pero así como coidamos o corpo, tal como reza o devandito Mens sa in corporesan , tamén é necesario coidar a mente. A razón é que non só a boa saúde emocional ten consecuencias positivas na saúde física, senón que as persoas, enfermas ou non, que coidan da súa esfera emocional son máis resistentes e máis capaces de actuar fronte as adversidades. Moitos estudos pon de relevo que técnicas como a meditación ou, máis en concreto, o mindfulness son beneficiosas tanto para a saúde mental como para a física. Neste artigo explícase por que meditar diminúe a tensión, mellora o estado inmunológico e reduce a mortalidade cardiovascular.

Meditar diminúe a tensión

A meditación é unha práctica milenaria que se asociou a unha sensación de relaxación física e tranquilidade. Aínda que durante moito tempo relacionoulla só con aspectos relixiosos, estudos realizados en todos os ámbitos da saúde mostran os beneficios que provoca a súa práctica tanto no corpo e a mente.

O Dr. Jon Kabat-Zinn é un dos investigadores que máis se dedicou a analizar os efectos da meditación e as súas aplicacións clínicas. Segundo o tamén fundador do Center for Mindfulness in Medicine, Health Care and Society da Escola de Medicamento da Universidade de Massachusetts (EE.UU.), a meditación, en especial a técnica denominada mindfulness, leva a unha consciencia plena da realidade do momento presente, aceptando e recoñecendo o aquí e o agora, pero sen quedar atrapado nos pensamentos ou emocións que provoca. Por iso, as técnicas de meditación poden ser moi útiles para xestionar a tensión e reducir as emocións negativas.

Con todo, os seus beneficios van máis aló. Segundo o estudo piloto ‘Valoración de parámetros inmunitarios en pacientes con síntomas de ansiedade e depresión tras un programa de meditación mindfulness‘, coordinado por Francisco M. Rodríguez-Pena, do Hospital Comarcal da Axarquía (Málaga), esta técnica tería efectos psicobiológicos e clínicos. Nesta investigación analizáronse os seus efectos sobre parámetros do sistema inmunológico (glóbulos brancos e inmunoglobulinas) en pacientes que sufrían ansiedade e depresión. Tras dous meses de seguir un programa de meditación, houbo un aumento significativo de inmunoglobulinas (IgG, IgM), de proteínas que traballan co sistema inmunológico (C3 e C4), e un descenso no reconto de monocitos (un tipo de glóbulos brancos cuxa función é fagocitar a diferentes microorganismos ou restos celulares, cuxo número aumenta ante tensión ou infección).

Meditar reduce a mortalidade cardiovascular

En datas recentes tamén a Fundación Española do Corazón (FEC) expuxo que a meditación achega beneficios á saúde cardiovascular, baseándose na evidencia científica que achegan diferentes investigacións. Os estudos realizados ata agora mostran unha redución da presión arterial e da tensión, ademais dunha melloría doutros factores prexudiciais para a saúde do corazón.

Así, segundo un estudo publicado en Circulation , a meditación pode reducir nun 48 % o risco de mortalidade, infarto de miocardio e accidente cerebrovascular en pacientes con enfermidade coronaria. Isto débese a que esta técnica diminúe a tensión arterial e os factores de tensións: provoca unha redución da activación do sistema simpático e das denominadas hormonas da tensión (adrenalina e cortisol) e, por iso, contrarréstanse os efectos da tensión crónica, como son o aumento da tensión arterial e da frecuencia cardíaca. Tamén achega beneficios na xestión de emocións negativas como a ira, a hostilidade ou nos síntomas depresivos.

Para o estudo analizáronse os datos de 201 persoas de orixe afroamericano afectados por insuficiencia coronaria; a 102 incluíronos nun programa de meditación transcendental (practicado de 15 a 20 minutos dúas veces ao día sentado de forma cómoda e cos ollos pechados, mentres se repite unha palabra ou un conxunto de palabras) e a 99 deles, nun programa de educación sobre saúde. Despois de seguir aos participantes durante un período de cinco anos, os autores concluíron que no grupo de meditación houbo unha redución do 49 % do risco a sufrir un evento cardiovascular, que mesmo alcanzaba ata o 66 % en quen, ademais, practicaban meditación tamén en casa.

Os autores apuntan que o efecto desta técnica é positivo, aínda que insisten na necesidade de seguir o tratamento pautado e acompañalo coa adopción dun estilo de vida saudable.

Rezar cura?

Son moitos os traballos que tentaron contestar a esta polémica pregunta. A resposta é que rezar, meditar ou realizar exercicios de relaxación axudan ao proceso terapéutico. De feito, nos últimos anos, cobrou gran importancia a dimensión emocional das persoas enfermas. E son moitas as prácticas que lles axudan a xestionar emocións negativas, como a tensión que lles xera a súa afección. Así, a práctica de taichi ou de ioga, a meditación guiada ou a musicoterapia, entre outras, outorgan ao afectado a capacidade de ser parte activa da súa recuperación e inflúen de maneira beneficiosa en todo proceso, como sucede no cancro.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións