Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A OMS recomenda 30 minutos diarios de exercicio paira evitar problemas de saúde

Entre o 60 e o 80% da poboación mundial leva una vida sedentaria

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 05deAbrilde2002

A falta de actividade física é a causa directa de dous millóns de mortes ao ano, que se poderían evitar coa práctica de 30 minutos diarios de exercicio moderado e una dieta equilibrada, advertiu onte a Organización Mundial da Saúde (OMS). Nos últimos anos a actividade física reduciuse e entre o 60 e o 80% da poboación mundial leva una vida sedentaria, razón pola cal o Día mundial da Saúde celebrarase o domingo baixo a lema “Pola túa saúde, móveche”.

Máis de dous terzos dos mozos non fan suficiente exercicio físico e os entretementos sedentarios, como ver a televisión ou xogar co computador, gañan terreo. E a vida sedentaria é una do dez principais causas de morte e de incapacidade no mundo.

Segundo os últimos estudos epidemiolóxicos, no ano 2020 as enfermidades non transmisibles, principalmente cardiovasculares e cancros, serán a causa de máis do 70% da taxa mundial de morbilidad e, desta cifra, un 85% producirase nos países en desenvolvemento.

A falta de actividade física duplica o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares, diabetes e obesidade e aumenta os riscos de cancro de colon, hipertensión arterial, osteoporose, depresión e ansiedade. O sedentarismo, o consumo de tabaco e una dieta inadecuada son as principais razóns do enorme aumento de problemas cardiovasculares e a causa de até o 80% das cardiopatías coronarias prematuras, segundo o director do departamento de prevención e saúde de enfermidades non transmisibles da OMS, Pekka Puska.

Practica regular e continuada

As enfermidades crónicas ligadas a estes factores de risco son a principal causa de mortalidade en todas as rexións do mundo excepto no África subsahariana, onde as infeccións como a sida seguen predominando. Segundo a OMS, poderíanse evitar até un terzo dos cancros cunha alimentación sa, o mantemento dun peso normal e facer un exercicio físico durante toda a vida.

Entre as medidas recomendadas pola OMS está una actividade física moderada de 30 minutos ao día, que pode incluír o camiñar, deixar de fumar e alimentarse de forma equilibrada. Os expertos da OMS sinalaron que os beneficios do exercicio físico desaparecen do corpo 72 horas despois de habelo realizado, de aí a importancia de que a práctica sexa regular e continuada.

Paira iso, tamén é necesario que as autoridades locais e os responsables políticos aproben medidas que creen un ambiente favorable paira una vida saudable. Entre estas medidas está pór en marcha una política de transportes que garanta a seguridade de peóns e ciclistas, prohibición de fumar en edificios e lugares públicos, creación de parques e terreos de xogo accesibles, e promover programas de actividade física en escolas e comunidades.

A OMS resalta outras vantaxes da práctica de exercicio físico, como a redución da violencia entre mozas ou de comportamentos de risco como o consumo de drogas, ademais de mellorar a axilidade física e mental dos anciáns.

Paira os nenos o exercicio é una forma esencial de desenvolver a coordinación e asegurar un bo desenvolvemento óseo, muscular e articular, así como a función cardíaca e pulmonar.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións