Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

A perimenopausia no verán: como soportar os síntomas

Os sofocos e a sudoración nocturna poden alterar o descanso nocturno e afectar á calidade de vida da muller
Por Montse Arboix 22 de Xullo de 2016
Img menopausia verano hd
Imagen: bertys30

Sofocos, sudoración profusa e palpitaciones, trastornos do soño e diminución da libido son algúns dos síntomas asociados á etapa do climaterio, denominada tamén perimenopausia. Afectan case a máis do 70% das mulleres e poden prolongarse varios anos. Pero, que pasa coa chegada do verán e das altas temperaturas? Agrávanse estes síntomas? Que medidas pódense tomar para facelos máis levadíos? Neste artigo explícase como son os signos da perimenopausia na época de máis calor, achéganse medidas para soportalos e danse dez consellos para mellorar a calidade de vida da muller menopáusica.

Segundo a Menoguía da Perimenopausia, da Asociación Española para o Estudo da Menopausa (AEEM), o período de transición menopaúsica -climaterio ou perimenopausia- defínese como a etapa situada entre as primeiras alteracións do ciclo menstrual e o seu cesamento definitivo que se determina pasado un ano sen menstruación (menopausa). Segundo os datos desta asociación, en España, a menopausa aparece, de media, aos 51,4 anos, aínda que o período de transición adoita empezar entre os 47 e 48 anos e terminar pasados entre dous e cinco anos.

Os sofocos e a calor intensa

Sofocos, sudoración profusa e palpitaciones, cambios na pel, trastornos músculo esqueléticos, irritabilidad, tristeza que pode ir acompañado de pranto fácil, trastornos do soño e diminución da libido son algúns dos síntomas asociados ao climaterio.

Os sofocos nocturnos espertan á muller cunha sensación de calor intensa, suando e co pulso acelerado
Con todo, son os síntomas vasomotores que causan os sofocos una das manifestacións máis características e os máis frecuentes, chegando a afectar ata o 70% das mulleres que se atopan no período onde a función ovárica comeza a diminuír. E, sen ningunha dúbida, é tamén un dos máis molestos. A pesar de que non se coñece con exactitude que provócanos, sábese que están asociados á diminución dos estrógenos. Tamén hai algúns factores que predisponen a sufrilos en maior medida, como ter tensión, consumir bebidas estimulantes ou alimentos moi picantes e permanecer en ambientes pechados.

Os sofocos adoitan empezar cunha súbita sensación de calor na parte superior do peito e a cara. Teñen unha duración e intensidade variables, aínda que o habitual é que duren entre tres e seis minutos e que se repitan ao longo do día e da noite. Neste último caso, a muller espértase cunha sensación de calor intensa, suando e co pulso acelerado.

Verán: como soportar os síntomas

Pero, coa calor característica da época estival, aumenta a intensidade dos síntomas? A Dra. Xema García Gálvez, xinecóloga responsable da Unidade de Chan Pélvico do Hospital Quirón de Madrid e portavoz de Centradaenti.es de TENA Lady, é moi clara respecto diso: “Considero que a muller que se atopa na perimenopausia, con síntomas como sofocos e sudoración nocturna que alteran a súa calidade de vida e interrompen o descanso nocturno, pode necesitar axuda en calquera época do ano e non o pasa peor no verán que outras persoas“.

Esta especialista recomenda, ante situacións leves ou moderadas, unha serie de accións que son tan sinxelas e lóxicas como:

  • Usar roupa fresca e que transpire.
  • Darse unha ducha refrescante antes de durmir.
  • Empregar abanico ou ventilador.
  • Axudarse de complementos alimenticios con soia e melatonina.

E se os síntomas son limitantes e con isto non é suficiente, insiste: “Consulte ao seu xinecólogo!”.

Decálogo para unha mellor calidade de vida na menopausa

A Fundación Española para o Estudo da Menopausa (FEEM) e a Asociación Española para o Estudo da Menopausa (AEEM), coa colaboración de TENA Lady, para recalcar na importancia da prevención dos síntomas asociados á desaparición da regra, crearon o Decálogo de prevención para mellorar a calidade de vida que lanza os seguintes consellos:

  • 1. Abandonar o hábito tabáquico.
  • 2. Reducir o consumo de alcol .
  • 3. Practicar exercicio aeróbico de forma regular.
  • 4. Seguir unha dieta sa e equilibrada.
  • 5. Manter un peso corporal adecuado.
  • 6. Estar activo mentalmente.
  • 7. Acudir ao médico ante situacións como: ter que ir a miúdo ao baño, de día ou de noite, interrompendo o descanso nocturno ou cando non dá tempo a chegar ao baño.
  • 8. Realizarse recoñecementos regulares de detección precoz do cancro.
  • 9. Considerar a terapia hormonal sustitutiva sempre con supervisión médica para garantir a súa idoneidade.
  • 10. Considerar programas de prevención específicas para outras enfermidades segundo antecedentes familiares ou factores de risco persoais.