Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A quinta parte das persoas maiores que viven soas corre risco de desnutrición

Inxeren menos de 1.000 kilocalorías diarias, fronte ás 2.100 recomendadas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 11deXaneirode2012

A crise económica, a soidade, algúns problemas de saúde, a falta de apetito e a preguiza por cociñar fan que ata unha de cada cinco persoas maiores que viven soas nos seus fogares estean en risco de desnutrición , ao inxerir menos de 1.000 kilocalorías diarias, alerta a Sociedade Española de Xeriatría e Gerontología (SEGG).

As calorías recomendadas dependen da situación de saúde do ancián e do peso aínda que, en xeral, considéranse necesarias unhas 25-35 kilocalorías por quilo de peso e día, explica o geriatra do Hospital Clínico San Carlos de Madrid, Federico Custa Triana. Deste xeito, e segundo un peso medio de 70 quilos, deben inxerir unhas 2.100 kilocalorías diarias, aínda que poderían ser necesarias ata 2.500 ou máis “segundo a súa situación de saúde e actividade física”.

O doutor Custa asegura que detrás desta desnutrición pode haber algúns problemas de saúde que son comúns na idade xeriátrica, como a perda de pezas dentarias, a dificultade para tragar, a inxesta de fármacos e a perda de apetito. No entanto, engade, tamén inflúen outros factores sociais como a soidade á que ven abocadas moitas persoas maiores. Para evitar esta posible desnutrición, a SEGG propón unha dieta “equilibrada” que se base na pirámide de alimentación saudable e preste especial atención ao consumo de auga e, de maior a menor frecuencia, pan, cereais, patacas, arroz, pasta, verduras, hortalizas, froitas, lácteos, carnes, peixe, ovos e de forma ocasional graxas e doces.

En situacións de saúde débense manter polo menos o tres comidas fundamentais, ao que se pode engadir algo a media mañá e tras a cea antes de deitarse. En caso de padecer algunha enfermidade, recomendan tentar manter o achegue total cunha redución do achegue de cada toma e un aumento na súa frecuencia. Nestes casos adoita existir menor apetito e sensación de saciedade precoz, o que mellora cunha dieta fraccionada, explica o doutor.

Polo que se refire a os alimentos, a miúdo recoméndase o consumo de carnes preparadas de forma que se facilite a súa masticación, peixes preparados ao vapor, cocidos ou á prancha para facilitar a retirada de espiñas, ovos tanto cocidos como en tortilla ou batidos en leite e verduras e legumes en forma de puré ou mesmo tamizadas, para retirar máis porcentaxe de fibra segundo a capacidade de masticación e deglución. Ademais, a inxesta de auga é fundamental na poboación anciá, á que se recomenda uns dous litros de auga ao día para unha persoa de 70 quilos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións