Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

A sesta diminúe os riscos cardiovasculares e axuda a liberar tensións

Aumenta ademais a capacidade de concentración e reforza o estado de alerta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 18deXullode2011

Numerosos organismos científicos encomian os beneficios achegados pola sesta e aseguran que o benestar que achega é incomparable a calquera outra solución médica. Entre estes beneficios destaca a diminución dos riscos cardiovasculares, a liberación de tensións, o aumento da capacidade de concentración e o reforzo do estado de alerta.

A última institución en declarar as vantaxes da sesta é a Axencia Espacial Norteamericana (NASA), que considera que o tempo adecuado para unha sesta modélica é de 26 minutos. Os datos achegados pola Xunta de Seguridade no Transporte de Estados Unidos (NTBS) demostraron a mellora da efectividade dos controladores aéreos. O estudo determina que un soño de 26 minutos axudaría a mellorar un 34% no rendemento destes traballadores e reforzaría o seu estado de alerta un 54%.

“O ser humano ten como dous ou tres “xanelas” durante o día que lle inducen ao soño. Por iso, durmir durante un pequeno período de tempo axuda ao corpo a soportar mellor o”día , explica o coordinador da Unidade do Soño do Hospital Quirón de Valencia, o doutor Gonzalo Pin Arboleda. Mentres que os efectos da sesta sobre os adultos poden ser beneficiosos, esta práctica nos nenos e os anciáns é fundamental. “Nos nenos menores de cinco anos a sesta é unha práctica estritamente necesaria para o desenvolvemento físico e neurológico. Esta práctica na terceira idade tamén é necesaria para que os anciáns aguanten mellor o día e teñan unha mellor calidade de vida”, sinala Pin.

A práctica da sesta realizarse se, en xeral, tras a comida. “A realización da sesta produce unha relaxación muscular que facilita que o aparello dixestivo poida realizar a dixestión dunha forma máis eficaz”, indica Pedro Mayoral, doutor do Hopital Ruber de Madrid e membro da Sociedade Española do Soño. Todos os expertos coinciden en que a sesta ha de tomarse na súa xusta medida. Como sinala Mayoral, “cando se toman sestas demasiado longas pódense alterar os ciclos de soño e sufrir insomnio durante a noite”. Por iso apuntan a que a sesta debe durar entre 15 e 20 minutos.

Na actualidade, moitos países recoñecen os efectos beneficiosos deste costume. Corrobórao así a investigación realizada en 2007 por Nasaka A e Oikonomou e publicada en Arquives “of Internal Medicine 167”, que afirma que a sesta é unha das mellores receitas para eludir os problemas cardíacos. Demostrouse que os suxeitos que durmían sesta ocasionalmente reducían nun 12% este risco fronte aos que o facían habitualmente que o minoraban un 37%. Do mesmo xeito, a Academia Americana do Soño realizou un estudo ao que titulou “Sesta” e no que se recollen os beneficios que achega a súa práctica.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións