Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Ansiedade: entre trastornos e crises

A miúdo, o mesmo temor de sufrir as manifestacións desagradables da ansiedade produce este trastorno
Por Montse Arboix 15 de Agosto de 2014
Img ansiedad hd
Imagen: Freddie Peña

Aínda que a ansiedade é unha resposta emocional adaptativa, de alerta e reacción ante determinadas situacións, para moitos se converte en patolóxica. E é entón cando as reaccións que provoca son demasiado intensas ou duran demasiado tempo e vese afectada a calidade de vida da persoa que a sofre. Neste artigo explícanse cales son os trastornos de ansiedade e como actuar ante un ataque de pánico. Ademais, apúntanse que alimentos poden axudar a reducir o nerviosismo.

A ansiedade é unha médica ou inducido por sustancias, entre outros.

Como unha crise de pánico pódese confundir cun ataque cardíaco, hai que chamar ao 112 sen perder tempo
A pesar da extensa lista de trastornos de ansiedade, a maioría de se cura co tratamento adecuado e, segundo a Sociedade Española para o Estudo da Ansiedade e a Tensión (SEXAS), que preside o doutor en psicoloxía terapia dura uns meses, e nela leva a cabo unha sesión semanal dunha hora. Pasadas unhas 10 sesións, estas pódense ir espaciando ata dar o alta. Pero hai que ter en conta que nin todos os trastornos por ansiedade son iguais nin todas as persoas vívenos de igual maneira.

Crise de ansiedade: un ataque de pánico

A prevalencia do ataque de pánico oscila entre o 1,5% e 3,5% da poboación, segundo distintas fontes. É máis frecuente antes dos 45 anos e parece que hai unha tendencia familiar a sufrilos. Hai varias hipóteses sobre a súa orixe pero a máis aceptada é a disfunción de neurotransmisores no sistema nervioso central.

A crise de pánico aparece de forma súbita, sen explicación aparente, de curta duración mesmo sen un factor desencadenamento, sen un perigo real. Alcanza a súa expresión máxima ao cabo dun ou dous minutos do seu inicio e, a partir dese momento, diminúe aos poucos, aínda que algúns síntomas poden continuar durante unha hora ou máis. O afectado sente un medo intenso coma se fóra a morrer ou a perder a razón. Os síntomas son múltiples e variados. Entre os máis habituais están dificultade respiratoria, palpitaciones, dor no tórax, mareo, afogo, calafríos, debilidade muscular, tremores, sudoración, desmaios e náuseas.

Como os sinais dunha crise de pánico poden confundirse cun ataque ao corazón para o non expertos, hai que chamar ao 112 sen perder tempo, sobre todo se a persoa ten outros problemas médicos como diabetes ou asma. Ante alguén que sufra un ataque de pánico axuda ter unha actitude de calma e tranquilizadora, que incrementen a súa confianza ata que cheguen os servizos de asistencia médica.

Alimentos para acougar os nervios

Hai alimentos que conteñen nutrientes con propiedades relaxantes que poden axudar a aliviar a sensación de nerviosismo, como o magnesio, triptófano e as vitaminas B6, B1 e B12.

O magnesio é un mineral que contribúe a manter a frecuencia cardíaca normal. Os alimentos ricos neste nutriente son os legumes, os produtos integrais, como o salvado, as espinacas e as acelgas, e os froitos secos como as noces.

O triptófano é un aminoácido que reduce a ansiedade. Unha das súas funcións máis importantes é, xunto con outras vitaminas e micronutrientes, producir serotonina, un neurotransmisor que mellora o estado de ánimo, induce ao soño e diminúe a intensidade da dor. Os alimentos que conteñen triptófano son o ovo, o peixe, os froitos secos e os lácteos, as carnes, os legumes como a soia e as froitas como o plátano, a piña e o aguacate.

A vitamina B1 ou tiamina atópase, sobre todo na soia fresca, xerme de trigo, carnes, peixes, froitos secos, como a noz do Brasil, os anacardos e as pipas, os legumes ou cereais integrais (sobre todo na avena). Doutra banda, un consumo excesivo de azucre, chocolate, pastelería, repostaría, pastelaría e chucherías favorece a súa carencia.

A vitamina B6 ou piridoxina participa na síntese de serotonina a partir do triptófano, entre outras funcións. A súa falta provoca nerviosismo e ansiedade. Son ricos nesta vitamina o xerme de trigo, as vísceras, o peixe azul, os queixos curados, os froitos secos, os cereais integrais, os legumes e o fermento de cervexa.

Os alimentos de orixe animal son as fontes dietéticas da vitamina B12 ou cianocobalamina. Destacan o fígado e as vísceras, o peixe azul, o paté de fígado, os ovos, os lácteos, o marisco e a carne de aves.