Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ansiedade por vacacións

Para algunhas persoas, o período de vacacións é sinónimo de ansiedade, angustia e tensión, en lugar de supor descanso e goce

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 04deXullode2014

Son moitos os motivos que se esconden detrás dos síntomas de tensións e nerviosismo que se manifestan en vacacións. Os expertos sinalan que pór demasiadas expectativas nestes días ou o cansazo acumulado por exceso de actividades poden traducirse en esgotamento, frustración e angustia. Neste artigo explícanse as causas máis habituais polas que algunhas persoas sofren ansiedade durante as súas vacacións, ademais de ofrecer consellos para pasalas sen que esta reacción emocional faga acto de presenza.

Img ansiedad verano art
Imaxe: Johan J.Ínguas-Lle Nobel

Para a maioría, o verán é o período do ano máis esperado, un espazo para relaxarse, descansar e gozar de amigos e de actividades de lecer. Con todo, nestes días, aumentan os estados de ansiedade.

Ansiedade en vacacións? Por que?

A ansiedade é un mecanismo adaptativo que axuda a superar a sensación de estar ante unha situación de perigo, un acontecemento estresante ou de incerteza. É útil porque permite á persoa estar alerta ou ser máis coidadosa sempre que xorde a posibilidade de ter un resultado negativo para os intereses de cada un. No entanto, en condicións normais, finaliza, e é necesario que o faga cando o factor que a desencadea conclúa.

Durante este tempo de descanso temporal poden darse algunhas situacións que provoquen un estado de inquietude e tensión, como, por exemplo, a posibilidade de que non se cumpra algún obxectivo ou algunha expectativa que un se creou.

Para Antonio Cano, membro da Facultade de Psicoloxía da Universidade Complutense de Madrid, con frecuencia “xerámonos unha tensión diferente, pero ás veces intenso, que loxicamente irá acompañado de reaccións de ansiedade. Así, o exceso de actividade ou as actividades que desbordan poden carrexar non só o cansazo típico da tensión, senón, ademais, anticipacións e temores ansiosos”. Ás veces, aspirar a pasalo demasiado ben e ter grandes expectativas do período de descanso pode converterse unha carga. Tentar realizar demasiadas cousas pode supor esgotamento, frustración e sensación de inquietude e desasosego. O tamén presidente da Sociedade Española para o Estudo da Ansiedade e a Tensión puntualiza que, con frecuencia, o rol de turista leva a facer actividades que, de seu, non apetecería facer na cidade de orixe ou na vida cotiá.

Para algunhas persoas, abandonar a súa actividade laboral e centrarse máis na vida familiar ou de parella pode levar unha tensión engadida, sobre todo, para aquelas con problemas de parella. Outros, cando a envexa xorde, poden estar máis preocupados polo que fan os seus veciños e amigos nas súas vacacións, que en gozar das súas propias.

Para o especialista é importante ter en conta que a ansiedade depende tamén de aspectos subxectivos e, por tanto, pódense facer interpretacións erróneas ou adaptadas á realidade. No primeiro caso, pode ser que a persoa vexa ameazas posibles onde outros non as vexan. Isto fai que, ante as mesmas situacións, non todos os individuos sufran reaccións de ansiedade.

Vacacións sen tensións nin ansiedade

A mellor recomendación para manexar a tensión e a ansiedade durante as vacacións é ser realista e pensar que o descanso é un premio á actividade que se desenvolveu ao longo de todo o ano, polo que o simple feito de non facer nada e descansar xa pode ser moi gratificante. Ademais do descanso, o doutor Cano aconsella programar algunha actividade diferente ao que se fai de maneira habitual, xa sexa de tipo familiar, lecer, deporte ou coñecer algo novo; todo iso pode resultar estimulante sempre que non esgote.

Tamén “saber adaptarnos ao noso estado de saúde, económico ou ás nosas obrigacións familiares pode ser de gran axuda para gozar do noso tempo libre, sen a necesidade de xerar unhas expectativas que non poderemos cumprir e que nos levarían á frustración e á ansiedade”, insiste o experto.

Por último, é moi importante saber valorar o que cada un posúe, xa que axuda a gozar máis diso. “Temos que saber gardar un equilibrio entre a ambición do que non temos e o goce do que posuímos”, aclara o doutor Cano.

Catro pautas para controlar a tensión

Para controlar o nerviosismo e a tensión, unha boa opción é aprender catro sinxelas pautas que poden ser, ademais, de moita axuda en momentos puntuais.

  • Aprender exercicios de relaxación e reservarse uns minutos ao día para levalos a cabo axuda a diminuír o nerviosismo. Ademais, é unha ferramenta moi útil para pór en práctica nos momentos de máis tensión e nerviosismo.
  • Ler libros divulgativos de autoaxuda, baseados na investigación científica, axudan a desfacerse de ideas prexudiciais e a ter un pensamento máis positivo.
  • Cando unha situación xere pánico, o mellor é exporse a ela de forma progresiva; pola contra, pode provocar moita angustia. Aceptar os propios medos tamén é un paso cara á súa tolerancia e axuda a que o organismo non reaccione con tanta ansiedade. Cando uno non é capaz de sobreporse a estas situacións, o mellor é acudir a un especialista.
  • Aprender a dicir que non e polo en práctica. Aínda que custe ao principio, é empezar a pór os propios límites e tomar o control sobre a vida dun mesmo. En ocasións, a demanda que poden facer as outras persoas sobre o tempo dun mesmo pode menoscabar o seu espazo vital. Isto fai que a persoa se sobrecargue de tarefas ou actividades que, en realidade, non se fan desde o desexo propio, senón máis ben, desde as ganas de compracer a terceiros.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións