Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As autoridades sanitarias panameñas responsabilizan agora a un jarabe expectorante da síndrome que provocou 21 mortes no país

Descartaríase así que o causante fose un medicamento español, retirado do mercado a semana pasada como medida cautelar

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 13 de Outubro de 2006

Unha sustancia venenosa nun jarabe expectorante podería ser a orixe da estraña síndrome que xa causou 21 mortes en Panamá, segundo anunciaron as autoridades sanitarias do país, que a semana pasada decidiron retirar un medicamento de fabricación española (Lisinopril Normon) por temor a que fose a causa do problema. Aínda que o Ministerio de Sanidade español e o laboratorio descartaran a súa relación, a retirada mantívose como medida cautelar.

Agora as autoridades panameñas sospeitan que a responsabilidade da síndrome recae nun jarabe elaborado no laboratorio da Caixa de Seguro Social e que foi adulterado cunha sustancia de uso industrial para descongelar radiadores. A sustancia achada no jarabe non constitúe nin forma parte da materia prima para a produción dos medicamentos, polo que se investigará a contaminación, segundo explicou o ministro de Sanidade panameño, Camilo Alleyne. O medicamento, xunto a outros da Caixa de Seguro Social, xa foi retirado do sistema de saúde panameño e do mercado local.

Os responsables sanitarios panameños enviarán mostras destes produtos á Secretaría Nacional de Ciencia e Tecnoloxía de Panamá e ao Centro de Control de Enfermidades de EE.UU., para ratificar a presenza do tóxico “Dietilenglycol” nestes medicamentos. Mentres tanto o “Lisinopril Normon” manterase baixo investigación ata que se ache a causa que orixina a síndrome.

Ata o momento, esta estraña síndrome provocou polo menos 34 enfermos e a morte de 21 persoas, a maioría nas dúas últimas semanas do mes pasado. As súas principais manifestacións son problemas urinarios, náuseas, diarrea e vómitos en pacientes de diabetes, insuficiencia renal e hipertensión arterial.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións