Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Así é como os edulcorantes prexudican ao intestino

Alimentos que se pensaba que axudan a adelgazar poden pór en perigo a microbiota e o tránsito intestinal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 06deNovembrode2018
Img azucar riesgo intestino Imaxe: Pexels

MARTÍN Os doces gústannos, xa sexan en forma de bebidas frías ou quentes, zumes ou refrescos ou sobremesas. Pero se o que queremos é adelgazar, e con ese fin substituímos un produto azucarado (con azucre ) con outro que conteña un edulcorante (menos calórico), hai que saber que estas sustancias non só poden ser de pouca utilidade para adelgazar, senón que tampouco son inocuas. Segundo unha investigación recente, mesmo poden prexudicar á saúde intestinal. Contámolo nas seguintes liñas.

Img azucar riesgo intestino art

Imaxe: Pexels

Azucre ou edulcorante? Para adelgazar, pódese barallar substituír os produtos con azucre (con catro calorías por cada gramo) por outros que conteñan unha sustancia edulcorante con case o mesmo sabor e menos calorías. Pero ollo! Os expertos advirten de que é un erro asumir que un alimento é saudable só por non conter azucre. De feito, “a retirada do azucre engadido dun produto sempre implica un engadido de edulcorantes en cantidades importantes”, di o nutricionista e dietista Aitor Sánchez. E os edulcorantes, apunta,”non son inocuos“.
As versións edulcoradas dos alimentos teñen menos calorías, pero fan un fraco favor ao intestino, segundo unha investigación recente

Aínda que non é certo que os edulcorantes causen cancro por si mesmos, a ciencia sinala que tampouco son inofensivos. Os investigadores cuestionaron outros posibles efectos pouco beneficiosos destas sustancias. Mentres que algúns estudos alertan de que tomar edulcorantes pode incrementar o apetito, outros destacan que estas sustancias, do mesmo xeito que ocorre co azucre ao que pretenden substituír, tamén poden crear adicción. E resulta, ademais, que tampouco son tan útiles para perder os quilos de máis como pensabamos. Quen reducen a inxesta de calorías a través do consumo de edulcorantes compénsana con outras comidas. Noutras palabras: toman menos calorías nese momento pero, segundo avanza o día, teñen máis fame, polo que comen máis.

Img azucar riesgo intestino

Imaxe: Pixabay

Edulcorantes: fraco favor ao intestino
Hai moitos tipos de edulcorantes incluídos en moitos produtos diferentes, desde alimentos ata salsas ou bebidas dietéticas. A súa función é endulzar en lugar do azucre, o que significa achegar menos calorías. Hainos que, como a sacarina, a sucralosa e o aspartamo, son intensamente doces en pequenas doses, o que os fai idóneos para usar en refrescos baixos en calorías e chicles sen azucre. O aspartamo (en Europa se etiqueta como E-951) está presente en chicles, iogures, cereais, salsas e mesmo nalgunhas bebidas marcadas como lixeiro. Outros como o sorbitol e o xilitol achegan un maior volume, como o azucre, polo que se empregan en versións edulcoradas dos produtos de confeitaría.

Pero aínda que é certo que o edulcorante ten menos calorías que o azucre, unha investigación recente apunta que, quizais, ao pedir a bebida na súa versión edulcorada, estamos a facerlle un fraco favor á nosa dieta e en concreto á microbiota (conxunto de microorganismos) do intestino. E resulta que estes diminutos inquilinos, sobre todo bacterias, son esenciais para a nosa saúde e tamén para evitar problemas de tránsito intestinal.

Aínda que o abuso do azucre pode supor danos fisiológicos e aumentar o risco de sobrepeso e obesidade, así como de padecer as enfermidades asociadas, algúns edulcorantes tamén modifican a microbiota intestinal, polo que tampouco son inocuos para o corpo. Estes son os resultados dun estudo recente publicado en Molecules .

Os investigadores da Universidade de Negev (Israel) concluíron que a presenza dun miligramo por mililitro de sangue dalgúns dos edulcorantes máis comúns, como a sacarina e o aspartamo, xa ten “efectos tóxicos” e negativos para a microbiota intestinal. Noutras palabras: abusar dos edulcorantes desequilibra o importante balance das bacterias e impídelles traballar de forma correcta.

Os científicos saben que estas bacterias que viven no noso corpo desempeñan un papel fundamental na saúde intestinal, ademais de que axudan a manter o equilibrio no sistema inmunitario que protexe contra as enfermidades. Pero os edulcorantes, din os científicos, poden impedir que estes seres microbianos crezan, ademais de producir desequilibrios que poden dar ao traste coa saúde do intestino.

Este estudo apunta na mesma dirección doutra investigación publicada en Nature en 2014, cuxos resultados demostraron que tres edulcorantes artificiais, utilizados de maneira habitual en bebidas e alimentos (sacarina, aspartamo e sucralosa), variaban as bacterias da flora intestinal, provocando na roedores intolerancia á glicosa, un primeiro paso para a obesidade e a diabetes.

Canto azucre pódese tomar sen risco?

A Organización Mundial da Saúde (OMS) recomenda que a cantidade de enerxía diaria obtida a través de azucres engadidos non supere o 10 %, o que se traduce nuns 25 gramos de azucre diarios. Un envase de zume individual contén 11 gramos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións