Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Así escollen os que saben as zapatillas de running

La elección de las deportivas debe basarse en aspectos como la técnica, el peso y la pisada del corredor. Hablamos con un experto biomecánico para despejar las dudas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 25 de Abril de 2019

Co bo tempo e a febre polas carreiras populares, moita xente bótase á rúa a facer running sen práctica previa. Pero máis aló da preparación aeróbica de cada persoa, antes é imprescindible botar unha ollada aos pés. Porque sen as zapatillas deportivas adecuadas, o risco de fractura ou tendinite crece. Ten en conta que correr pon sobre o teu pé catro veces o peso do corpo, e que unha mala pisada fará que sufran as túas articulacións, desde o nocello ata a cadeira: unha carreira de 10 quilómetros, por exemplo, supón polo menos 5.000 marteladas en cada xeonllo.

Por iso, non é boa idea botarse ao asfalto cunhas deportivas casual, por moi mulliditas que parezan. Escoller o calzado adecuado require revisar o teu peso e os teus hábitos de adestramento. Javier Gámez, experto en biomecánica, corredor e profesor da Facultade das Ciencias da Saúde da Universidade Europea de Valencia, dá algunhas pistas sobre as zapatillas que necesitas adquirir.

1. Antes de correr: revisa o teu zancada

A zapatilla ten un papel decisivo no running. Pero antes debes revisar outro aspecto igualmente relevante, se non máis: a túa forma de correr. “O que todos os runners deberían ter claro é que unha mala técnica de carreira aumenta as posibilidades de sufrir lesións e impide alcanzar un bo rendemento deportivo”, advirte Gámez.

A técnica de carreira non é algo que se aprenda da noite para a mañá. Hai que:

  • Manter a cabeza ergueita, sen tensar o pescozo.
  • Respirar polo nariz e pola boca da forma o máis natural posible.
  • Manter o torso ergueito cunha mínima inclinación cara a adiante.
  • Dominar en todo momento a zancada, que se realiza en tres fases: planta ou soporte, impulso e recuperación.

2. Non corras (para elixir)

Por moito que gústeche o running, tómache o teu tempo para escoller o mellor calzado para practicalo. Se buscas a zapatilla perfecta, convén visitar antes ao podólogo: el axudarache a coñecer a túa pisada. Os expertos aconsellan levar a cabo un estudo biomecánico da carreira para coñecer como apoiamos o pé ao correr.

Normalmente corremos cunha zapatilla neutra (universal), pero se existe unha desviación, o calzado debe axudarche a corrixila e previr lesións. Nalgúns casos, pode facer falta un persoal ou recorrer a zapatillas con control de pronación (xiro natural do pé cara a dentro) ou de supinación.

3. Necesitarás amortiguación

A amortiguación é esa sensación plácida que se obtén ao pisar na neve abrandada ou sobre unha chea de coxíns sen dor. E cando falamos de zapatillas, é precisamente esa propiedade a que protexe os teus xeonllos e nocellos, ademais de reducir a fatiga muscular.

Unha vez estudada a túa pisada, a amortiguación imponse como determinante para escoller as deportivas. “Ademais de estar relacionada coa absorción de impactos, inflúe no confort da carreira, outra variable moi relevante para practicar este deporte”, di o experto. Pero podes respirar tranquilo. Posto que a maioría das marcas empregan materiais similares, se escolles unha boa zapatilla para o teu adestramento, acertarías con case total seguridade. En xeral, este calzado ofrecerá unha correcta amortiguación a calquera tipo de runner . Normalmente, con amortiguación na zona do talón é suficiente. As persoas de maior peso quizá necesiten cámara de xel ou de aire tamén no antepié.

4. O truco do dedo gordo que usan os expertos

O movemento libre do primeiro dedo do pé revélase fundamental para a carreira. Por iso, é moi importante que este dedo dispoña de espazo na parte dianteira da zapatilla. Gámez propón usar “a regra do dedo pulgar” para elixir a talla e o tamaño correctos do calzado.

Empeza por porche a zapatilla. Despois, ata e axusta ben as deportivas para que queden situadas correctamente. Para saber se é a túa talla, “entre o dedo gordo do pé e o final da zapatilla, debe sobrar a anchura do dedo pulgar da man”, afirma. Isto é entre un ou dous centímetros. A fórmula para sabelo é esta: coloca o dedo gordo -eixo longitudinal en perpendicular ao eixo longitudinal do pé- na parte dianteira. “É así como ves á perfección o sobrante da zapatilla unha vez está ben atada e axustada”, apunta. O calcetín adecuado fará o resto polo confort.

5. E que sexa cómoda

Cada runner é un mundo, polo que non resulta fácil apuntar criterios fixos ou universais. Por iso é polo que o experto sinale un subxectivo para escoller a túa zapatilla: fundamental sentirse cómodo ao porlla e calzarla. E, só despois, mirar o prezo e decidir.

6. Lixeiro… como un runner

Calzar unha cuxo peso (por exceso) chama a atención ao collela non é boa elección. Aínda que nun primeiro momento creas que podes co teu calzado, proba despois de correr dez quilómetros ou, peor aínda, tras un adestramento para un media maratón.

“Unha redución do peso da zapatilla supón un pequena pero significativa mellora na economía de carreira”, sinala Gámez. Con todo, para un corredor medio, o especialista aconsella antepor o confort ao peso á hora de elixir calzado. Ademais, unha zapatilla liviá tamén leva algúns problemas. “É moi probable, por exemplo, que se deforme e perda as súas propiedades mecánicas antes”, di.

7. Non será eterna

Nada o é. Pero, cando toca cambiar de calzado? Os estudos de resistencia achegan algunhas pistas. Primeiro: as deportivas desgástanse, como calquera outro material. Aínda que non resulta sinxelo establecer unha quilometraxe máxima para cambialos, Gámez alerta de que a deterioración dos materiais comeza aos 400 quilómetros de carreira. “E por encima de entre 500 e 600 quilómetros, as súas propiedades de amortiguación e absorción de impactos minguan de maneira significativa en comparación co calzado novo”, asegura o biomecánico.

O problema é que nos custa moito despedirnos delas. Por agarimo, por superstición, por estética… Un estudo de 2017 concluíu que os corredores non eran capaces de distinguir a nivel de confort entre unha zapatilla que tiña 40 quilómetros de uso e outra con 640 quilómetros. “Isto alíñase con outros estudos que revelan que, a pesar da deterioración dos materiais, os corredores moitas veces non sabemos recoñecer estas diferenzas”, sinala. Noutras palabras: o teu corpo, e sobre todo os teus pés e articulacións, aprenden a adaptarse á rixidez crecente das túas vellas zapatillas e desenvolven estratexias de absorción de impactos en función do pavimento e do calzado cos que interactúan.

E se queres prolongar a súa vida, esquéceche de metelas na lavadora. Os xiros no tambor non resultan moi amables coas propiedades deste calzado.

Lesiones por correr con mal calzado

Lanzarte a correr con un calzado deficiente o con unas deportivas degastadas implica aumentar el riesgo de lesiones. Pero de nuevo, hay que volver a la técnica de la carrera, ya que un defecto no corregido puede representar volver a casa con fascitis plantar.

Otras lesiones típicas del runner son la tendinosis aquilea, el síndrome de la cintilla ileotibial, la condromalacia rotuliana o fracturas por estrés -también conocidas como grietas por fatiga o sobrecarga-, sobre todo en el quinto metatarsiano del pie.

Etiquetas:

calzado deporte

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións