Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Problemas de saúde

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As malas posturas diante do computador pasan factura á saúde

A dor de costas, de pescozo e de cabeza son os malestares máis frecuentes entre os traballadores que usan o computador

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Domingo, 10 de Xuño de 2012
img_mala postura ordenador hd

A falta de comodidade no posto de traballo e un estilo de actividade laboral itinerante, caracterizado polo uso do portátil e as tabletas, pon en risco a saúde. De feito, ata un 89% dos empregados españois ha sufrido algunha doenza relacionada con traballar de forma inadecuada con estes dispositivos. Neste artigo detállanse cales son os resultados de adoptar posturas inadecuadas na oficina e que doenzas asociadas son as máis habituais. Ademais, explícase como previr as alteracións posturales e achéganse consellos para que o espazo destinado ao traballo sexa o máis saudable posible.

Imaxe: AndreyPopov

Traballar de calquera forma, nunha postura incorrecta e sen consentir o espazo de traballo pasa factura á saúde, segundo un amplo estudo europeo, ‘Dynamic Markets’, levado a cabo a mediados de 2012 cunha mostra de 4.664 persoas de nove países europeos, entre as cales 522 eran de nacionalidade española. Todas tiñan máis de 18 anos, realizaban a súa actividade laboral durante un tempo mínimo co computador e pertencían a distintos sectores. O 66% facíano en pemes e o 34% en grandes empresas, segundo Carla Piedade, directora de mercadotecnia de Fellowes Ibérica, multinacional estadounidense presente no noso país.

As posturas incorrectas afectan á saúde

Segundo esta sondaxe, os empregados españois traballan unha media de 7,2 horas sentados fronte ao computador ou outro dispositivo de sobremesa, como un portátil ou unha tableta electrónica. “Este xa é un dos achados interesantes: somos o país europeo que máis horas traballa fronte ao computador. Disto, derívase que o 89% dos españois padecese algunha doenza no últimos tres anos, a consecuencia do seu labor co computador ou outros dispositivos”, remarca Piedade.

O 15% dos traballadores que usan o computador fano de forma itinerante, o que lles leva a adoptar posturas que poden afectar á súa saúde

Ademais, o 15% dos traballadores que usan o computador fano de forma itinerante -con portátil ou tabletas-, o que lles leva a adoptar posturas forzadas e inadecuadas que poden ser nocivas para a saúde. Improvisan a súa área de ocupación nun sofá ou unha cadeira (29%), na cama ou no chan (18%), nunha cafetaría (17%), na mesa da cociña (13%) e medios de transporte como os trens (13%), aeroportos (12%), avións (9%), automóbiles (8%), estacións de tren (7%) e autobuses (6%). E, como parte desta oficina ambulante, o 54% destes empregados improvisan un soporte para o seu dispositivo, como un almohadón, ao que tamén recorren para apoiar as costas, as bonecas ou os pés.

Outro dato curioso do estudo é que os españois invisten unha media de 67 minutos ao día en buscar unha posición confortable no traballo. “Isto significa que non se traballa de forma cómoda e, por iso, movémonos tanto. Esta falta de benestar, que pode provocar lesións ou doenzas, para as empresas tradúcese en 5,6 horas de tempo improductivo”, destaca Piedade.

Doenzas comúns nos usuarios de computador

As doenzas máis comúns que padecen os usuarios do computador son a dor de costas, que, segundo este estudo, afecta ao 66% dos traballadores, seguido do malestar de pescozo (46%) e de cabeza (42%), a tensión nos ombreiros (41%) que está empatada co malestar ocular (41%) e a dor nas bonecas (29%).

A dor de costas garda relación co tempo que as persoas permanecen fronte ao computador na mesma postura. O de cabeza prodúcese por estar horas seguidas nunha posición que non é a correcta ou a unha distancia, entre o usuario e a pantalla, que tampouco é a adecuada, e sen utilizar filtros, polo que a pantalla emite brillos ou escintileos. Este compendio de factores pode orixinar dor de cabeza, fatiga ou malestar nos ollos.

A dor nas bonecas (neuropatía periférica) é un problema á alza nos últimos anos, debido a que os traballadores permanecen sentados durante horas, utilizando o rato con movementos repetitivos. Isto pode conducir á síndrome do túnel carpiano, provocado por forzar a man ou a boneca cando, ademais, non está en posición natural, o que leva que, aos poucos, desgástese o nervio.

Como previr alteracións posturales

As axudas ergonómicas favorecen o mantemento dunha postura correcta no traballo e evitan forzar certas partes do corpo. Para cada necesidade, hai unha solución.

Segundo informa Piedade, en esencia, o mobiliario do espazo laboral debe contar cunha cadeira con respaldo que axude ao traballador a estar ben sentado e apoiado.

Hai reposamuñecas que poden contribuír a que estas adopten unha posición neutral, en lugar de permanecer reiteradamente nun ángulo forzado. Estes soportes teñen unha pequena elevación que permite que as bonecas se apoien neles de forma natural mentres se manexa o rato.

E, do mesmo xeito, os repousapés posibilitan apoiar os pés e elevar as pernas, o que favorece a circulación sanguínea e a adopción dunha postura en sedestación correcta.

Dez consellos para crear un espazo saudable

Os consellos para traballar nunha contorna saudable son numerosos. Estes son algúns deles, segundo Carla Piedade:

  • Traballar nun lugar fixo, como un escritorio ou unha mesa, aumenta a disposición a adoptar unha postura correcta.
  • Concienciarse da posición adecuada no traballo e saber cales son as principais zonas de perigo: a tensión nas costas, o pescozo e as bonecas.
  • Descansar cada certo tempo para evitar a fatiga.
  • Utilizar axudas ergonómicas.
  • Non recorrer a inventos, como almofadas sobre as pernas para levantar a pantalla do portátil ou libros para alzar o monitor do computador fixo. En lugar diso, usar soportes de monitores e portátiles deseñados para tal fin.
  • Non colocar os pés sobre unha caixa calquera, senón sobre un repousapés para descansar as pernas.
  • Para preservar a saúde visual, cando non se dispoña dunha pantalla de TFT, utilizar un filtro de pantalla. Nos monitores de última xeración non é tan necesario.
  • Pór o monitor á altura dos ollos, pero lixeiramente cara abaixo respecto de leste.
  • Sentar recto, apoiándose no respaldo da cadeira e a unha distancia de 55-60 centímetros fronte á pantalla, xa que situarse moi preto pode irritar os ollos ou producir cansazo visual.
  • Ao escribir, empregar atrís para colocar os documentos de consulta, a fin de non realizar movementos repetitivos todo o tempo para acceder á información.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións