Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

As mellores decisións para un Nadal saudable

Consellos da Federación Española de Diabetes para planificar os menús, comprar os alimentos e gozar das comidas das festas do Nadal

decisiones navidad saludable port

O Nadal está ao caer, polo que en tan só unhas semanas concéntranse varias comidas de traballo, reunións familiares e celebracións con amigos. Ante a chegada destas ocasións, é importante estar preparados para poder gozar dos sabores, cheiros e cores propias das festas do Nadal, sen pór en perigo o coidado da nosa saúde e o control da diabetes. Para iso, desde a Federación Española de Diabetes (FEDE) elaboramos unha serie de recomendacións para axudar a tomar as decisións máis adecuadas e vivir un Nadal saudable.

En casa

O primeiro paso, que podemos empezar a dar esta semana, é planificar ben os menús de Nadal. Isto axudaranos a valorar todos os pratos que queremos pór na nosa mesa e saber se, en conxunto, poden compor un menú saudable. Para iso, recomendamos ter en mente o Método do Prato Saudable de Harvard, que explican desde a campaña “En diabetes se perdes, ganas”, con este vídeo.

Plato saludable harvard

Como se mostra na imaxe, consiste en priorizar os produtos de orixe vexetal, facendo que estean sempre presentes e que supoñan preto da metade da comida que queiramos inxerir. Ademais, aconséllase optar por grans integrais ao introducir no noso menú alimentos ricos en hidratos de carbono, como o pan, a pasta ou o arroz. E, por último, recoméndase que as proteínas proveñan, preferiblemente, de peixes, aves e legumes, que son moi beneficiosas para as persoas con diabetes, polo seu alto contido en fibra.

En moitas ocasións considérase que a alimentación saudable pode resultar aburrida e sen sabor, pero nada máis lonxe da realidade. Un exemplo disto, dentro da campaña “Diabetes polo teu corazón”, é o receitario, en formato ebook, que lanzou o cociñeiro Alberto Chicote, con 28 pratos saudables para coidar da nosa saúde cardiovascular e diabetes, e que poden formar parte do noso Nadal saudable. Entre estas receitas inclúense uns lagostinos en tempura con romescu de cacahuete ou un steak tartar aderezado con aires de Oriente, ademais de deliciosas sobremesas, como un suflé de chocolate con sopa de fresas.

Por último, a planificación tamén resulta moi útil para elaborar unha boa lista da compra e meter no carro só os alimentos necesarios, evitando así gastos innecesarios.

No supermercado

Unha vez esteamos no supermercado, debemos prestar atención a diversas cuestións. En primeiro lugar, hai que tratar de cinguirse á lista da compra que elaboramos e evitar as ofertas de produtos pouco necesarios ou pouco saudables, que tras o Nadal poden converterse nunha tentación nas nosas despensas.

Si que podemos deixar marxe para a improvisación, no que a produtos frescos refírese, pois non sempre nos atoparemos cos mesmos. Durante os meses de inverno, algúns dos produtos de tempada cos que se poden preparar ricos pratos do Nadal, son: a laranxa, a granada, a alcachofa, a coliflor, o bacallau, a robaliza, o paspallás ou o coello.

Outra cuestión moi importante é a necesidade de prestar atención á etiquetaxe dos produtos. Moitos dos alimentos que incluímos no noso carriño da compra, como as verduras e froitas frescas, non teñen etiquetaxe, porque o único ingrediente é o produto en si. No entanto, moitos outros si que o necesitan, o cal nos axudará a coñecer información moi útil: datos da súa composición nutricional, a orixe do produto, a súa data de caducidade, o modo de emprego, etc.

Para elixir entre aqueles que poidan resultar máis saudables e beneficiosos para o control da diabetes, non debemos deixarnos levar por declaracións nutricionais como “sen azucres engadidos” ou “lixeiro”, senón que temos que fixarnos na lista de ingredientes, que se ordenan de maior a menor proporción, e a información nutricional. Ademais, desde a Asociación Americana de Diabetes (ADA) recomendan prestar atención ao tamaño da ración ou porción que se indica no envase e a cantidade de calorías e nutrientes que a compoñen (carbohidratos, graxas, sodio, etc.).

Na mesa

Unha vez sentados á mesa, seguimos tomando decisións que afectarán á nosa alimentación e moitas veces dubidaremos: que me pido para beber?, pan si ou pan non?, podo tomar sobremesa? A clave está en atopar o equilibrio e contemplar a nosa alimentación como un conxunto ese día ou mesmo semana. É dicir, é normal que algunha comida do Nadal resulte algo máis copiosa que unha comida normal, pero podemos tentar equilibrar estes excesos cunha cea máis suave ou algo máis de exercicio. En calquera caso, é moi importante e beneficioso compartir co noso equipo médico estas propostas de menú e contar co seu asesoramento.

De todos os xeitos, o mellor é evitar os excesos antes de que sucedan e, para iso, entre as recomendacións está coñecer o menú completo antes de empezar a comer e controlar as cantidades que probamos de cada prato. Isto é fundamental nas celebracións, porque son habituais os entrantes e sobremesas apetitosas que poderían desequilibrar o control da nosa diabetes, se non valoramos ben o impacto que poden ter sobre a nosa glucemia. Á marxe disto, tamén debemos ter en conta que o consumo de alcol, que debe evitarse ou limitarse polo menos, pode facer fluctuar os niveis de glicosa en sangue, polo que é preferible optar pola auga como bebida principal.

Desde FEDE só quédanos desexarvos un bo nadal saudable e lembrarvos que, ante calquera dúbida, o voso equipo sanitario de referencia poderá aconsellarvos e guiarvos.

RSS. Sigue informado

Federación de diabéticos españoles

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións