Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Así é o ritual para tomar (ben) unha sauna

Entre os trucos para dominar o método como un experto está beber auga ou infusións antes e despois do baño de calor

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 21deMarzode2019

Img saunas ritual asi es art

Para tomar unha sauna con seguridade hai que seguir con coidado os pasos dun ritual que inclúe hidratarse, non entrar co estómago baleiro nin exceder o tempo recomendado. Comentámolos nas seguintes liñas. Pero tamén hai situacións nas que é mellor absterse, xa que o seu uso está desaconsellado para nenos (o seu sistema respiratorio aínda é inmaturo), algunhas embarazadas (sempre hai que preguntar ao médico antes) e persoas maiores, sobre todo con problemas de saúde. Tamén pode ser perigosa en caso de problemas cardiocirculatorios, presión demasiado alta ou baixa, problemas renais, de corazón ou de bronquios. Por iso, os expertos insisten: antes de meterse nunha sauna, sempre hai que consultar co médico.

O ritual completo dunha sauna rolda entre 20 e 40 minutos. No caso da sauna seca, este divídese nun ou dous ciclos (máximo) duns 10 minutos cada un, aínda que debe ser cada usuario o que determine o seu tempo de estancia, sempre baixo indicacións médicas. Pola contra, o do baño turco é maior e inclúe un único ciclo, de entre 20 e 25 minutos.

Fase 1: preparación
Aínda que a sauna ten beneficios, tamén pode ser perigosa se non se utiliza con precaución. Por iso, antes hai que prepararse. Non entres co estómago baleiro nin demasiado cheo. Pero sobre todo hai que beber, xa que é importante que o corpo teña unha boa reserva de líquidos para favorecer a suor. Podes tomar auga, unha infusión ou bebida sen azucre, sen gas e, sobre todo, sen alcol.

Antes de usar a sauna, ademais, dúchache con auga quente. “Isto irá preparando a pel e o corpo para que non haxa un choque térmico importante”, explica Alfredo Pérez, presidente da Asociación Española de Wellness Spa. Os pés tamén teñen que estar quentes. Sécache ben e entra na cabina espido, cun traxe de baño folgado ou cuberto cunha toalla de fibras naturais (como o algodón) seca e limpa para non limitar a transpiración do corpo.

Fase 2: quecemento
No caso da sauna seca, esta fase dura un máximo de 15 minutos e a temperatura escollida será en función da idade e as condicións físicas, “pero encima de 95 ºC ou 98 ºC é desaconsejable en calquera caso”, di Pérez. Con todo, este paso prolóngase entre 20 e 25 minutos para o baño de vapor (de novo, en función da idade e condición). Xa que a temperatura é inferior, podes estar máis tempo e a sesión faise de corrido (unha soa).

Na cabina permanece tombado ou sentado. No caso da húmida, hai quen anda un pouco, xa que activa a sudoración. “Pero na finlandesa é mellor non facer actividade física, xa que a alta temperatura do aire nos pulmóns pódeche afectar”, engade o experto. Tenta estar tranquilo e relaxarche.

Cando quédenche dous minutos para terminar o quecemento, sentar de forma habitual, cos pés máis abaixo. Esta postura axudarache a recuperar a circulación do sangue á posición recta. Tras isto, sal da sauna amodo para evitar baixadas de presión e marearche.

Un apuntamento se usas a sauna finlandesa: durante os primeiros minutos desta fase, deixa que o aire sexa seco e, despois, podes pór auga sobre as pedras quentes da cabina para aumentar a humidade relativa.

Fase 3: arrefriado
O método finlandés clásico di que esta fase incorpora un mergullo rápido en auga xeada, xeralmente, nun lago. Con este fin, algúns ximnasios e centros de spa teñen un pozo frío que permite facer contraste térmico e subir a tensión. No entanto, este baño podes substituílo cunha ducha de auga fría dun tres ou catro minutos. En calquera caso, espera un ou dous minutos desde a saída da sauna antes de mollarche.

Se a túa opción é a ducha, empeza polos pés e sobe cara ao tronco. A clave é evitar que o primeiro en arrefriarse sexa a cabeza, xa que poderías marearche. Tamén tómache uns minutos de repouso nunha tumbona e espera a que o teu corpo deixe de suar.

Fase 4 (só para a seca): repite as fases 2 e 3

Despois, se estás a tomar a sauna seca, podes repetir o ciclo anterior quecemento-arrefriado e entrar outra vez na cabina outros 10 ou 15 minutos. Aínda que tamén podes saltarche este paso, xa que un só ciclo é suficiente. Iso si, nunca tomes máis de dúas saunas. E, por suposto, finaliza sempre o ciclo cunha fase de arrefriado, no cubo xeado ou ducha fría.

Fase 5: recuperación

O ritual da sauna termina cun tempo de relaxación que ademais permita ao teu corpo recuperar a presión sanguínea normal de forma graduada e sen risco. Para iso, podes tombarche nunha tumbona uns 10 minutos.

Se logo tomarás unha ducha, usa auga tépeda ou fría, e se utilizas xabón ou xel de ducha, escolle un suave e natural para non irritar a pel, xa que estará sensible.

Ademais, é importante devolver ao organismo o líquido e os sales minerais perdidas na sauna bebendo auga ou infusións. Non hai regras. Hai que deixarse guiar pola propia sensación de sede de cada un. Pero si, aínda que non teñas sede, convén beber polo menos medio vaso de auga. E se apetéceche, tamén podes tomar un alimento saudable e lixeiro, como unha peza de froita, por exemplo un plátano ou unha mazá, para equilibrar os minerais. E se tes máis fame, elixe un aperitivo salgado lixeiro, como un panecillo salgado cun anaco de queixo.

Img portada marzo 19
MARTÍN Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

baño

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións