Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As persoas maiores que practican exercicio regular teñen menos risco de depresión

Unha persoa deprimida ten ademais tendencia a facer menos deporte

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 04 de Novembro de 2011

As persoas maiores que practican exercicio de forma regular teñen menor risco de sufrir depresión. Así o demostra un dos maiores estudos sobre poboación maior europea que se levaron a cabo ata a data, desenvolvido por investigadores da University of Gothenburg, en Suecia, entre outros. O traballo mostra tamén que a automotivación e a autopercepción da competencia son factores importantes ao animar aos maiores a practicar máis deporte.

“Aínda descoñecemos cal pode ser a relación causal entre a actividade física e a depresión, pero o que está claro é que as persoas maiores fisicamente activas están menos deprimidas”, sinala o profesor adxunto de Exercicio e Psicoloxía da Saúde na University of Gothenburg Magnus Lindwall. “Con todo, uns altos niveis de depresión poden levar a unha persoa a practicar menos deporte, o que suxire que podería haber unha influencia mutua”, anota.

O equipo de Lindwall estudou a 17.500 maiores cunha idade media de 64 anos e procedentes de 11 países europeos, que participan no gran estudo poboacional financiado pola Unión Europea (UE) “Survey of Health, Ageing and Retirement” (SHARE). “Este estudo é un dos primeiros que analiza a maneira na que a actividade física afecta á posibilidade de futuras depresións e viceversa e como os cambios na actividade física asócianse con cambios na depresión no tempo”, sinala o investigador.

“Unha importante cuestión por responder os investigadores era que motiva aos maiores para manterse fisicamente activos. As teorías motivacionales modernas propoñen, por exemplo, que os individuos que senten competentes, que pensan que poden tomar decisións por si mesmos e teñen liberdade de elección e senten vinculados á sociedade vinculan a actividade física a unha experiencia interna e a formas menos controladas de motivación para facer deporte”, explica. Esta forma de motivación, diferente á motivación externa non autodeterminada, está tamén asociada co mantemento a longo prazo da actividade física, que tamén mellora as posibilidades de lograr efectos positivos que a actividade física pode proporcionar tanto ao corpo como á mente de quen a practica.

“Nestes momentos desenvolvemos e probamos un programa estruturado para incrementar a motivación para practicar exercicio físico entre os maiores, baseado nas teorías que hoxe teñen máis respaldo entre os investigadores”, di Lindwall. Os resultados deste traballo sosteñen que as recomendacións para practicar exercicio físico son unha poderosa medida preventiva contra a enfermidade mental nos adultos. “Pero necesítase que esta actividade sexa regular, porque doutro xeito haberá un gran risco de que se perdan os efectos beneficiosos para a saúde que ten o deporte a longo prazo”, precisa.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións