Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

As reaccións adversas por erros na medicación poden afectar ao 7% dos menores

A pesar diso, notifícanse menos do 10% destes incidentes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 22 de Febreiro de 2012

Calcúlase que entre o 2% e o 7% dos nenos e adolescentes en tratamento médico podería sufrir algunha reacción adversa derivada de erros cometidos na prescrición, dispensación ou administración dos seus medicamentos. Con todo, notifícanse menos do 10% destas reaccións, unha situación que preocupa aos membros da Asociación Española de Pediatría (AEP), quen reclaman a creación dun Rexistro Nacional de Reaccións Adversas e Incidentes en menores.

Nos últimos anos lográronse “melloras substanciais” no ámbito da seguridade do paciente pediátrico, con avances nas exploracións médicas, os procedementos diagnósticos e na aplicación de terapias, explica o presidente da AEP, Serafín Málaga. Por iso, na actualidade, o nivel de calidade asistencial destes pacientes en España “é alto”, segundo di. Con todo, “hai que mellorar” en relación coa seguridade dos menores ante as reaccións adversas e incidentes, pois en moitos casos poderían evitarse se se contase cun protocolo de actuación único para toda España.

Ademais, para o coordinador do Grupo de Traballo de Calidade Asistencial e Seguridade no Paciente da AEP, Antonio Urda, “os fallos na prescrición, dispensación, administración e a documentación ven favorecidos, en ocasións, por unha escritura pouco legible ou unha escasa información sobre a dosificación e frecuencia do seu uso”. Para evitar estes problemas, a AEP aposta pola implantación dunha historia clínica electrónica e un cartón sanitario única, ademais de por a prescrición electrónica na asistencia ao paciente pediátricos, tanto no hospital como na consulta de Atención Primaria. Con estas ferramentas, argumenta, poderíanse evitar erros administrativos, de diagnóstico, de procedementos e no proceso asistencial, duplicidades terapéuticas e doses excesivas, insuficientes ou mal axustadas.

Outra das situacións que preocupan aos pediatras en relación coa seguridade do paciente infantil é a escasa porcentaxe de reaccións adversas e incidentes que se notifican. Segundo o doutor Antonio Xurado, membro da Xunta Directiva da AEP, en España “notifícanse menos do 10% das reaccións adversas aos medicamentos”, o que impide aprender de antigos fallos. Para liquidar esta situación, a AEP propón ao Ministerio de Sanidade a creación dun Rexistro Nacional de Reaccións Adversas e Incidentes en poboación infantil. Esta iniciativa permitiría facilitar a notificación deste tipo de incidencias e coñecer que se pode mellorar, cales son os procesos que poden suscitar máis erros e en que fase do proceso asistencial adoitan darse. Na actualidade, ningunha comunidade autónoma conta cun rexistro infantil deste tipo e tampouco o teñen os países da nosa contorna, fóra de Canadá.

Varias medidas máis para mellorar a seguridade do paciente pediátricos que apuntan desde a AEP son a elaboración dunha lista de medicamentos de alto risco, cunha etiquetaxe sinxela, rechamante e de fácil identificación, a creación de prospectos claros, que especifiquen os efectos adversos que se poden derivar do seu uso, ou a correcta identificación do paciente e o procedemento ao que se vai a someter.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións