Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Astenia primaveral: cando o cansazo chega co cambio de estación

A pesar de que a astenia primaveral non está considerada unha enfermidade, cando persiste hai que descartar que non sexa un síntoma dalgunha patoloxía orgánica ou psicolóxica

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 29deAbrilde2016
img_astenia primaveral 1 hd

Cansazo, decaimiento, falta de apetito, alteracións da memoria e da atención, desgana para realizar actividades que antes motivaban… Hai a quen o cambio de estación, de inverno a primavera, non lles senta demasiado ben e manifestan un gran abanico de síntomas. A comunidade médica non considera a astenia primaveral unha enfermidade; con todo, hai que descartar que non estea asociada a unha alteración orgánica. Neste artigo descríbese que é a astenia primaveral, por que ten relación co cambio de estación e que remedios hai para previr ou aliviar estes síntomas.

Img astenia primaveral 1 art
Imaxe: cardmaverick

Cansazo e desánimo na primavera

Coa chegada da primavera, moitas persoas senten o ánimo decaído, cansazo, alteracións do soño, irritabilidad, fatiga intelectual que pode acompañarse con dificultades de concentración e de atención, trastornos da memoria, do apetito, diminución do desexo sexual, dor de cabeza e, mesmo, nalgúns casos, maior incidencia de herpes labial, picores xeneralizados, caída do cabelo e uñas fráxiles ou irritabilidad, entre outros, todos eles síntomas indeterminados con infinidade de variacións entre os afectados.

Estes síntomas adoitan estar relacionados coa diminución de endorfinas e cos niveis de melatonina (hormona que regula ciclo vixilia-soño) que, debido ao cambio horario e á modificación de horas de luz e de temperatura ambiental, fan variar os ritmos de vixilia-soño, a actividade física e os horarios -sobre todo, os dedicados ao lecer- adoitados durante a época hibernal. Pero o organismo debe ir adaptándose a todos eles.

A astenia primaveral: nin enfermidade nin trastorno

A principal clave para facer fronte á astenia primaveral é manter uns hábitos de vida saudables
Este estado que afecta o ánimo da persoa non é unha enfermidade, nin tan sequera un trastorno de saúde, e así o considera a comunidade médica. Segundo o artigo de revisión ‘Astenia primaveral’ realizado polo Dr. González Maldonado, médico especialista en Medicamento do Traballo, e o Dr. Díez Rodríguez e o Dr. Alonso Pelluz, ambos os especialistas en Medicamento Familiar e Comunitario, esta sensación de cansazo que fai a súa presenza na primavera -de aí o seu cualificativo- é unha entidade distinta á orixinada por unha enfermidade orgánica e non ten máis importancia desde o punto de vista médico cando non existe alteración orgánica evidente ou enfermidades previas que poidan agravarse.

Con todo, advirten de que sempre hai que descartar que non estea asociada a unha causa orgánica antes de poder facer o diagnóstico definitivo, xa que existen astenias que son o síntoma de enfermidades orgánicas e psicolóxicas, que poden revestir diversos graos de gravidade.

Para Asunción Lago Cabana, psicóloga do Instituto bitácora, a astenia non deixa de ser unha adaptación do organismo e só considérase trastorno “cando a sintomatología dura máis de 15-20 días”. Neste punto, é recomendable acudir á consulta do profesional de saúde para descartar que este estado non estea asociado con algunha patoloxía.
Astenia primaveral: adaptación ao cambio horario

E, entón, que facer para soportar este estado? Para Lago Cabana, o primordial é “non automedicarse. Os antihistamínicos aumentan a sensación de cansazo e os complexos vitamínicos non son necesarios se levamos unha dieta equilibrada. Seguir horarios ríxidos vixilia-soño e mesmo aumentar as horas de soño seguindo unha rutina sa antes de deitarse. Coidar a alimentación con nutrientes que acheguen enerxía (froitos secos, plátanos) e hidratarse ben. Facer exercicio moderado; que a falta de enerxía non nos deixe sen actividades reforzantes, as que nos fan sentir ben”.

Pero esta experta asegura que o máis importante é “desdramatizar, baixando un pouco o listón das actividades diarias. Se estes días non chegamos a todo, sobra con chegar a case todo. E ter paciencia. En 15 días o malestar pasaría”.

Recomendacións para previr o cansazo primaveral

A clave principal para facer fronte á astenia primaveral é manter uns hábitos de vida saudables:

  • Durmir as horas necesarias, cun horario fixo para deitarse e levantarse. Asunción Lago insiste na importancia de evitar utilizar as novas tecnoloxías antes de deitarse, xa que polas súas características (tipo de luz que emiten ou contidos) poden activar á persoa sensible.
  • Manter unha alimentación sa e equilibrada, baixa en graxas e rica en fibra, que achegue todos os nutrientes necesarios. Nesta época, recoméndase aumentar o consumo de froitas e verduras para axudar a repor os sales minerais que o organismo perde debido ao incremento da temperatura ambiental.
  • Practicar exercicio físico adecuado á idade e á condición de cada un, pero de forma regular. O máis aconsellable é realizalo de tres a seis horas antes de deitarse xa que, se se fai máis tarde, hai perigo de que o organismo se active e logo custe conciliar o soño. A actividade física libera tensións e axuda a un soño reparador, pero sempre que se faga durante o día. Para quen sofren astenia acentuada, durante esta época, o mellor é non levar a cabo actividades deportivas que esixan moito esforzo. As prácticas de relaxación, como o ioga ou a meditación, tamén son beneficiosas.
  • Eliminar ou reducir o consumo de sustancias excitantes, como o alcol, o café, o té ou refrescos con cafeína e o tabaco.
  • Seguir unha pauta estable de horarios para as comidas.
  • Non deixarse vencer pola preguiza e aproveitar as horas de sol para saír á rúa a tomar o aire e gozar das temperaturas máis agradables.
  • Facer descansos de poucos minutos durante o horario laboral para frear a tensión e o esgotamento.
  • Apuntarse a actividades en compañía doutras persoas. Participar na comunidade produce efectos positivos tanto físicos como psicolóxicos.
  • Ter unha actitude positiva ante a vida. Ademais de descansar e evitar a tensión, buscar un sentido á vida motiva levantarse cada día.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións