Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Psicoloxía e saúde mental

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Ata que punto é importante o benestar emocional

A saúde é un estado completo de benestar físico, mental e social, e non só a ausencia de enfermidades, define a Organización Mundial da Saúde

Emociones

O ritmo acelerado do día a día, as esixencias do traballo ou a xestión do fogar poden levarnos a vivir con certa tensión. E é importante aprender a xestionalo para reducir a súa intensidade, xa que unha elevada tensión mantida durante moito tempo pode alterar a nosa saúde emocional e xerar condutas nocivas, como o consumo de sustancias adictivas (tabaco e alcol, entre outras), cambios na alimentación ou deixamento para facer exercicio físico. No artigo de hoxe, exploraremos unha dimensión distinta da saúde, centrándonos no benestar emocional.

Emociones
Que son as emocións?

As emocións son mecanismos que nos serven para reaccionar con rapidez ante acontecementos inesperados e que funcionan de maneira automática. Son impulsos para actuar. A súa función consiste en axudarnos a adaptar o noso organismo á contorna que nos rodea.

Existen seis categorías básicas de emocións: medo, sorpresa, aversión, ira, alegría e tristeza. Non hai emocións boas ou malas. Hai tantas reaccións emocionais como persoas, xa que dependen das experiencias, aprendizaxes previas e situación concreta; por tanto, todas son válidas. Algunhas das reaccións fisiológicas e de comportamento que desencadean as emocións son innatas, mentres que outras poden adquirirse.

Que pode facer para mellorar a súa saúde emocional?

  • Identifique as emocións que sente en cada momento e tente expresalas.
  • Se percibe moita carga emocional, busque espazos para aliviar esa intensidade, por exemplo, falando con alguén próximo da súa confianza.
  • Ter horas suficientes de soño e descanso é fundamental para recuperarnos do desgaste diario.
  • Coide as súas relacións coa parella, familiares ou amigos para que sexan o máis satisfactorias posibles.
  • Inclúa no seu tempo libre actividades que sexan do seu interese e resúltenlle pracenteiras.
  • Utilice algunha técnica de relaxación se lle resulta de axuda.
  • É importante que coide os seus hábitos de vida, siga unha alimentación saudable e realice exercicio físico.
  • Se sente que o día a día lle desborda, cústalle manexar a tensión e o malestar emocional prolóngase no tempo, considere a posibilidade de consultar a un psicólogo para que valore a súa situación.

Educación emocional, unha forma de prevención

Lograr o benestar emocional non é sinxelo e pode requirir de distintas ferramentas e recursos que nos ensinen a identificar as emocións propias e alleas, para que estas sexan manexadas ou xestionadas de maneira adecuada e produtiva.

A educación emocional é unha forma de prevención primaria, minimiza a vulnerabilidade ás disfuncións e prevén a súa ocorrencia. Todos necesitamos, dalgún modo ou outro, que se nos ensinen estratexias para enfrontarnos ás experiencias da vida e manexar a nosa resposta a estas experiencias da mellor maneira. É de particular importancia que a educación emocional estea presente desde que somos pequenos e desde o inicio do noso desenvolvemento como persoas.

Por que é importante traballar as emocións desde pequenos?

A intelixencia, madurez e competencia emocional están directamente relacionadas co consumo de drogas tanto legais como ilegais. Comprender as emocións e saber xestionalas é a base para integrarse de forma adecuada na sociedade e fortalecerse ante situacións e presións grupales que incitan a fumar e beber alcol.

O consumo de tabaco en España empeza aos 14 anos e o de alcol, aos 16. Os estudos demostran que a menor intelixencia, madurez e competencia emocional, o consumo destas sustancias é maior. A estas idades os mozos xa deben estar formados e contar con estratexias, ferramentas e recursos para xestionar as súas emocións e actuar de maneira construtiva, evitando estilos de vida nocivos para a saúde que a longo prazo traen distintas enfermidades.

Faga un test para saber como está no plano emocional

Na páxina Benestar Emocional, do Ministerio de Sanidade, poderá atopar diferentes test para coñecer cal é o seu estado emocional.

Ademais, a Asociación Española contra o Cancro (AECC) pon á súa disposición a guía ‘As Emocións‘ para que poida transmitir a importancia das emocións a nenos e nenas.

Participe con péquelos

Na AECC temos un programa educativo, ‘El Bosque Encantado’, que a través dun xogo permite a formación e o adestramento na xestión das emocións. O xogo está destinado a nenos e nenas con idades comprendidas entre 7 e 9 anos. Está preparado para vivir unha aventura emocionante? Este é un bosque moi peculiar onde habitan seres máxicos, como bruxas, elfos, fadas, trasgos ou trolls, e non faltan castelos abandonados. Pique aquí para xogar.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

AECC

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións