Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Atención ao sedentarismo! Como coidar o teu corazón mentres traballas

O traballo sedentario é un 20 % máis propenso a causar problemas cardíacos

img_cuidar corazon trabajo hd

De casa ao traballo e do traballo a casa. Entre semana, así discorre o día para moitos españois. E en ambas as contornas, o doméstico e laboral, pasan boa parte do tempo sentados (mesmo tombados), e sen apenas realizar actividade física. A presenza cada vez maior de máquinas que substitúen á forza física das persoas creou empregos sedentarios que prexudican á saúde. Dores de costas, diabetes tipo 2 ou peor saúde mental son algúns efectos. Pero tamén o corazón reséntese. Abordámolo no seguinte artigo, onde tamén damos varios consellos para coidar a saúde cardiovascular na contorna laboral.

En España a vida laboral é xa principalmente sedentaria. Homes e mulleres refiren que pasan a maior parte da súa actividade principal sentados, en proporcións similares (38 %). O aumento nas actividades principais maioritariamente sedentes que se observou en 2011 mantense”. Así de tallantes son estas conclusións da Enquisa Nacional de Saúde de España 2017.

Tamén no recente informe ‘A prevención dos efectos sobre a saúde derivados do traballo sedentario en mozos asociado ás novas tecnoloxías‘, do Instituto Nacional de Seguridade e Saúde no Traballo (INSST), advírtese do problema: o 82,6 % da poboación apenas realiza actividade física durante o seu traballo ou ocupación principal. Esta porcentaxe sae de sumar o 44,8 % da poboación adulta que xa declaraba entón que, no transcurso da súa actividade principal, permanecía de pé a maior parte da xornada, sen efectuar grandes desprazamentos ou esforzos, e o 37,8%, que recoñecía que pasaba sentada a maior parte da xornada.

Pero é que, ademais, no tempo libre, tampouco imos por bo camiño. Segundo apúntase no mesmo sondaxe de hai dous anos, “o 37,8 % da poboación de 15 e máis anos refire que o ocupa de forma case completamente sedentaria”, é dicir, a ler, ver a televisión, ir ao cinema, etc.
Sentados e fronte ás pantallas no traballo
Certo grao de sedentarismo axuda a descansar e recuperarse, pero en exceso convértese en factor de risco para a saúde. Como comenta Juan Luján, cardiólogo do hospital Quirónsalud Torrevieja, “o sedentarismo e a inactividade implícita na maioría dos postos de traballo actuais, asociado a un abandono da dieta mediterránea, ten como consecuencias un aumento da obesidade e do desenvolvemento precoz de enfermidades cardiovasculares e hipertensión, especialmente entre os máis novos”.

Diversos estudos apuntan que os riscos para a saúde increméntanse significativamente cando se acumulan máis de sete horas diarias de sedentarismo e cando se permanece sentado máis de 30 minutos seguidos, sen interrupción. Séntesche identificado? Se traballas nunha oficina, nun medio de transporte, en casa por teletrabajo…, seguro que pasas máis de oito horas sentado, sen apenas moverche, polo que estás neste grupo de risco.

Imaxe: Negative Space

Pero non só o número de horas seguidas que as persoas pasan sentadas durante a xornada laboral intervén no sedentarismo no ámbito laboral. Como apunta o informe do INSST, hai outro dato moi relevante da Enquisa Nacional de Condicións de Traballo. 2015 6ª EWCS – España para poder valoralo: a cantidade de horas nas que se está traballando con computadores de sobremesa, portátiles ou teléfonos móbiles. Como recolle este estudo, o 40,1 % dos empregados pasan sentados a metade ou máis da súa xornada laboral e un 14,7 % están sentados todas as horas. Pero, ademais, sinala que o 42 % das persoas empregan as novas tecnoloxías da información e a comunicación durante a metade ou máis das horas da súa xornada, á vez que chama a atención que una de cada catro persoas (o 23 %) utilízaas sempre.

De novo identificado? Pois atento ao teu corazón, porque os especialistas deste órgano tan importante no teu corpo alertan de que este tipo de traballos cada vez máis sedentarios inflúen de maneira moi negativa na saúde cardiovascular. “As persoas que non fan algún tipo de actividade física no seu posto de traballo -sinala José Neto, cardiólogo do hospital Quirónsalud Murcia- presentan un risco de entre un 20 e un 30 % maior de sufrir un accidente cardiovascular que as que realizan algún labor que leve implícito algún tipo de actividade física”.

Consellos para coidar a túa saúde cardiovascular no traballo
Como remedialo? Para diminuír e interromper o tempo sedente, no documento do Instituto Nacional de Seguridade e Saúde no Traballo os expertos insisten en evitar permanecer sentados máis de sete horas cada día, e preferiblemente menos de catro horas. Ademais, aconsellan non estar sentado máis de 30 minutos seguidos: facer pausas duns dous minutos con actividade física lixeira, como camiñar, e alternar 30 minutos sentado con 30 minutos de pé. Para iso propoñen desenvolver no traballo acciones concretas como estas: levar a cabo reunións de pé, dinámicas e en espazos diferentes; establecer conversacións cara a cara ou co móbil, pero sempre que impliquen un desprazamento; establecer un momento diario de movemento asociado á música; ou programar o teléfono para que lembre dúas veces ao día a importancia de porse de pé, camiñar un par de minutos e volver sentar.

Imaxe: Samuel Mann

Entre outras rutinas para aumentar a actividade física suxiren camiñar polo menos 3.000 pasos durante a xornada laboral ou habilitar 40 minutos á hora da comida para facer unha actividade física sistemática (baile, andar ou exercicio físico). E, ademais, expoñen, como medidas para mellorar a condición física, desde crear un club da empresa para facer running ou ciclismo cos compañeiros, ata instalar cintas rodantes en diferentes puntos do lugar de traballo ou mesmo un ximnasio.

Pola súa banda, os especialistas de Quirónsalud recomendan seguir no noso traballo varias pautas para gozar dunha boa saúde cardiovascular:

  • Sempre que sexa posible, o idóneo é desprazarse ata o traballo andando ou en bicicleta. Aparcar o coche máis lonxe do centro laboral ou baixarse unha parada antes no autobús ou o metro son outras alternativas.
  • Usar as escaleiras en lugar do ascensor no lugar de traballo.
  • Levantarse cada hora da mesa e camiñar un pouco. Facelo para falar por teléfono ou con outros compañeiros pode ser o motivo, pero máis a túa saúde.
  • Aproveitar os tempos de pausa para andar un intre.
  • Realizar estiramentos ao comezo e final da xornada.
  • E se a pesar de todo, temos un traballo moi sedentario, incluír a actividade física noutros hábitos da nosa vida. Neste caso, os cardiólogos lembran que, “aínda que a maioría das persoas non necesitan unha valoración especial á hora de comezar a realizar actividade física, recoméndase unha valoración por parte do especialista. En caso de presentar diabetes ou varios factores de risco cardiovascular, podería ser recomendable a realización dunha proba de esforzo antes de comezar o programa de exercicio”.

    E se traballo de pé?

    En saúde laboral, é común relacionar as enfermidades cardiovasculares con traballos que implican permanecer todo o día sentado na oficina: a menos movemento do corpo, máis probabilidade de desenvolver obesidade, causa das enfermidades cardiovasculares. No entanto, un estudo publicado en 2017 en American Journal of Epidemiology alertan de que as persoas que traballan de pé teñen o dobre de probabilidades de sufrir un ataque de corazón ou insuficiencia cardíaca congestiva.

    A investigación do Instituto de Traballo e Saúde (IWH) en colaboración co Instituto de Avaliación Clínica (CIEM), ambos en Canadá, determinou que o risco de enfermidade cardíaca foi maior entre as persoas cuxos empregos esixían estar predominantemente de pé (6,6% ) que entre as persoas cuxos empregos se desenvolvían principalmente sentadas (2,8% ). “Unha combinación de estar sentado, de pé e moverse no traballo é probable que teña os maiores beneficios para a saúde do corazón”, manifestou Peter Smith, o doutor que dirixiu ao equipo de investigadores.

    RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións