Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Beatriz Martín, secretaria técnica do Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS)

O 70% dos españois bebe menos de dous litros ao

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 02deAgostode2011

A hidratación é crucial para manter as funcións do organismo. Con todo, sete de cada dez españois non beben nin dous litros de líquido ao día, a cantidade mínima recomendada, e o escenario empeora: o 36% só bebe cando teñen sede e, por tanto, xa se iniciou un proceso de deshidratación que pode comprometer diversas funcións corporais e, mesmo, en casos moi extremos, provocar a morte. Un verán máis, o Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS) creu pertinente impulsar a súa campaña para concienciar á poboación do importante que é manterse ben hidratado. Este ano percorrerá distintas cidades españolas e, como novidade, realizaranse medicións de hidratación ás persoas que se acheguen, informa nesta entrevista Beatriz Martín, secretaria técnica do OHS.

Como se hidratan os españois?

Desde o Observatorio de Hidratación e Saúde, baseándonos en datos dun estudo de hidratación realizado en 2010, sabemos que o 70% dos españois bebe menos de dous litros ao día. E temos máis datos significativos, como que só o 36% das persoas enquisadas bebe cando ten sede, un hábito moi negativo porque xa se iniciou o proceso de deshidratación. É dicir, os españois beben menos do imprescindible.

E canto se necesita? Dous litros ao día?

“Só o 36% das persoas enquisadas bebe cando teñen sede”De dúas a tres litros de líquido ao día, en función das características de cada un, a situación na que se estea, a actividade física e a temperatura exterior. Se se xoga un partido de fútbol, a 33 graos de temperatura, necesitarase unha maior cantidade para manter o equilibrio hídrico, é dicir, a proporción entre o que se inxere e o que se elimina a través dos ouriños e a suor, para manter as funcións do organismo.

No verán, é necesario beber máis?

Si, na época estival é imprescindible beber máis. Non se bebe a cantidade suficiente, aínda que é un asunto ao que se debe prestar atención todo o ano. No verán, con máis actividade ao aire libre, a praia… o organismo sometido ás altas temperaturas perde líquido e repolo é fundamental para non deshidratarse.

Hai persoas que necesitan hidratarse máis que outras?

“Hai que beber entre dous e tres litros de líquido ao día, segundo a persoa”Depende da constitución. As mulleres necesitan menos cantidade que os homes. Tamén está relacionado coa suor, a temperatura e a práctica de deporte. A suor está composto de sales minerais cuxa perda hai que compensar coa bebida.

Os anciáns e os bebés son máis vulnerables?

En persoas anciás, un sector da poboación moi numeroso, o problema é dobre: a auga corporal diminúe coa idade e a sensación de sede desaparece. Como non perciben a sede, é máis fácil que se deshidraten. Por este motivo, hai que ofrecerlles líquidos de maneira continuada. Os bebés non poden comunicarse, polo que tamén hai que ofrecerlles auga e leite materno de forma constante.

Ademais da auga, con que máis se pode hidratar unha persoa?

“Os anciáns non teñen sensación de sede e é máis fácil que se deshidraten”Non só é posible hidratarse con auga, senón tamén con distintas bebidas con alto contido en auga. Están recomendadas porque favorecen que se beba máis. Pódense tomar bebidas de distinto sabor e diversidade, como zumes, refrescos, tés, gazpachos ou froitas.

Algunhas bebidas están desaconselladas?

Sempre se deben evitar as bebidas alcohólicas porque teñen un efecto diurético e deshidratan.

E os refrescos azucarados?

Forman parte dese achegue de variedade, aínda que para algunhas persoas estarán contraindicadas, como no caso de que padezan diabetes. O resto da poboación, no contexto dunha vida saudable e unha dieta equilibrada, non teñen que evitalas se fan un consumo moderado.

En que consiste a campaña que impulsou o OHS este verán?

“A deshidratación pode causar mareos, dor de cabeza, desorientación e, mesmo, a morte”Esta campaña, que ten por lema “Non che deshidrates. Hai mil formas divertidas de hidratarse”, impulsouse xa varios veráns. Conta co aval do Ministerio de Sanidade, Política Social e Igualdade e este ano, tamén, da Organización Médica Colexial e a Fundación Quirón. Consiste na colocación de puntos de información en centros comerciais de cinco cidades españolas: Madrid, Málaga, A Coruña, Alacante e Barcelona. Nestes puntos informativos tentarase transmitir á poboación cal é a importancia da hidratación nesta época do ano, informaráselle sobre os perigos da deshidratación e, como novidade, realizaranse medicións do nivel de hidratación corporal, cunha sinxela máquina que mide a cantidade hídrica corporal, en función do sexo, a idade e a constitución de cada un. Tamén se proporcionarán diversas recomendacións cun material moi ameno.

Fóra de campaña, é posible realizarse esta proba?

Este dispositivo utilízano os nutricionistas. A pesar de ser unha proba non invasiva, cuns parches que se colocan na pel, é un mecanismo sofisticado e non todo o mundo ten acceso. Os nutricionistas utilizan esta máquina porque lles resulta útil desde o punto de vista da nutrición, xa que tamén achega datos do seu interese, como a proporción de graxa corporal.

En que repercute a deshidratación no organismo?

“Non hai que esperar a ter sede, senón que hai que beber de forma paulatina e continua”Pode causar mareos, dor de cabeza, desorientación e, mesmo, en niveis extremos de deshidratación e ante temperaturas excesivas, a morte. Da mesma maneira, altera o rendemento cognitivo e intelectual, un aspecto que se fai notorio, sobre todo, en época de exames. É de vital importancia a hidratación durante os exames, xa que desta dependen a maioría das accións do corpo, como o transporte de nutrientes ou a dixestión. Sen unha boa hidratación, todos estes procesos pódense ver comprometidos.

Cales son os niveis óptimos de hidratación?

Os niveis de hidratación adecuados dependen de cada persoa, do seu xénero, idade e peso e non se pode dar un dato común para todas as persoas. A máquina que mide a hidratación ten en conta todos estes datos persoais. En función diso, proporciona a cantidade de líquido corporal que debería ter un individuo e que é específico para cada un.

CONSELLOS PARA UNHA BOA HIDRATACIÓN

Os consellos para manterse ben hidratado son moi sinxelos de seguir, pero na práctica, segundo apuntan os datos recompilados polo Observatorio de Hidratación e Saúde (OHS), non se aplican. Débense beber entres dous e tres litros de líquido ao día. Ademais de auga, cabe a posibilidade de consumir outras bebidas e refrescos, xa que a diversidade e o sabor dos líquidos aumentan a inxesta. En cambio, hai que evitar as bebidas alcohólicas, porque teñen un efecto diurético e deshidratan. Tamén se inxeren a través de alimentos ricos en auga, como froitas, verduras e hortalizas, explica Beatriz Martín.

Un truco importante para acordarse de beber certa cantidade de auga, cando aumenta a temperatura ou ao tomar o sol, é ter sempre a man unha botella, a que máis guste, para hidratarse. “Non hai que esperar a ter sede”, senón que hai que beber de forma paulatina, continua e non de golpe. En caso de dúbida sobre cal é a mellor forma de hidratarse, o mellor é consultar a un farmacéutico ou un médico, engade Martín.


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións