Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Saúde e psicoloxía > Prevención

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Beber dous litros de auga ao día: hábito saudable ou mito?

A crenza de que é necesario beber dous litros de auga ao día non ten fundamento científico

Manter unha boa hidratación é importante, sobre todo cando a calor aperta. Pero parece que se acepta que é necesario beber dous litros de auga diarios. Ata que punto é verdade? É un feito comprobado? Como explica este artigo é certo que o organismo precisa un adecuado achegue de líquidos, pero non é necesario que sexa só de auga.

Beber dous litros ao día

Img beber agua art
Imaxe: gingerpig2000

É necesario hidratarse, pero non fai falta que sexa só con auga. Este é a mensaxe que lanza Spero Tsindos, autor dun artigo sobre a inxesta de líquidos publicado en datas recentes nunha revista australiana. O estudo sinala que beber dous litros de auga ao día é unha mala interpretación do que sería unha correcta hidratación, pois non se contempla o líquido presente noutras bebidas ou alimentos. Neste caso, suplementar o consumo diario de líquidos con oito vasos de auga sería innecesario, pois dita cantidade só serviría para diluír máis os ouriños.

O experto australiano, da Trobe University (Melbourne), propón beber cando se teña sede e non só auga, senón calquera bebida, incluíndo bebidas con cafeína e bebidas con baixa gradación alcohólica, como a cervexa.

Algo parecido argumenta a Axencia Europea de Seguridade Alimentaria (AESAN), que estima que o consumo total de líquidos diarios debería estar ao redor do tres litros. Desta cantidade, un pouco menos da metade debería provir dos alimentos inxeridos, en especial de froitas e verduras. A outra metade debería ser suplementada con auga ou outras bebidas. Isto suporía algo menos de oito vasos de líquidos diarios. Se se calcula que no almorzo tómase unha cunca de café ou café con leite, a media mañá un zume de froitas, en cada comida dous vasos de auga e á tarde outra cunca de café, té ou infusión, xa se alcanzan os dous litros diarios.

Hidratación sen evidencia científica

Non hai evidencias que demostren que tomar dous litros de auga diarios sexa beneficioso para a saúde nin tampouco o contrario

Entón, de onde provén a recomendación de beber dous litros de auga diarios? Ten unha base científica ou forma parte das campañas publicitarias de empresas comercializadoras?

Os expertos empezaron a investigar a efectividade de tomar dous litros de auga ao día fai máis de dez anos e, ata a data, aínda non se atoparon evidencias que demostren que dita cantidade sexa beneficiosa para a saúde.

Un destes estudos é o que realizou Heinz Valtin, da Universidade de Medicamento de Darmouth, EE.UU., en 2002. Para a investigación, Valtin revisou a bibliografía sobre o tema e consultou con dietistas especializados na sede e o consumo de auga. Valtin conclúe que non hai probas que demostren que beber dous litros sexa beneficioso para a saúde. Ademais, engade que o corpo humano é capaz de regular mediante a micción e a sede o equilibrio hídrico do organismo. Tamén advirte de que un consumo excesivo de líquidos nalgúns casos pode chegar a ser prexudicial.

Pola súa banda, no 2008, dous investigadores da Universidade estadounidense de Pensilvania, analizaron antigos traballos para determinar se, como anuncian algunhas campañas publicitarias, beber dous litros diarios axudaba a depurar toxinas corporais, se era beneficioso para o correcto funcionamento dos órganos e se permitía adelgazar. A conclusión foi, outra vez, que faltan evidencias que sustenten estas hipóteses. No entanto, os autores aclararon que tampouco hai evidencias que demostren o contrario.

Beber auga: nin pouca nin demasiada

Beber auga forma parte dun determinado estilo de vida que as campañas publicitarias encárganse de alentar coa escusa da eliminación de toxinas e a perda de peso.
O consumo de auga ten algunhas claras recomendacións, pero tamén ten os seus contraindicaciones nalgúns problemas de saúde, como a insuficiencia cardíaca. Nesta enfermidade, se non se moderan os líquidos que se inxeren, o corazón ten dificultades para manexalos e aparece dificultade para respirar (pola acumulación de líquidos nos pulmóns) e hinchazón das pernas. Por este motivo, hai que ser precavidos antes de forzar ás persoas maiores a que beban unha abundante cantidade de líquidos.

Por outra banda, tomar abundantes líquidos mostrouse beneficioso para previr infeccións urinarias e cálculos. É de sentido común ter en conta que a cantidade de líquidos que hai que beber ten que ver coas perdas. Desta maneira, se se súa en exceso ou hai perdas excesivas (como no caso dunha gastroenterite) o achegue debe ser maior.

Auga carbonatada para o corazón

Ademais da cantidade que se bebe, tamén é importante o tipo de auga que se consome. Un estudo recente mostra que o consumo de auga mineral bicarbonatada durante as comidas diminúe a absorción de triglicéridos e colesterol. Esta é a conclusión á que chegou un grupo de investigadores españois do Instituto de Ciencia e Tecnoloxía de Alimentos e Nutrición (ICTAN) e do CSIC, quen sinalan que tomar medio litro de auga carbonatada coas comidas pode reducir ata un 15% un dos principais factores de risco cardiovascular.

Este tipo contén anhídrido carbónico, sodio, cloruro, litio e outros electrolitos. Estes minerais producen un pequeno aumento do pH durante a dixestión, que fai que a vesícula biliar verta menos bilis no intestino e, por tanto, absórbese unha menor cantidade de triglicéridos e colesterol.

Para o estudo usaron 18 voluntarios sans e compararon os resultados cun grupo control que bebía auga mineral sen carbonatar. Os autores do traballo publicado no ‘European Journal of Clinical Nutrition’ recomendan tomar dous vasos de auga bicarbonatada ao día, repartidos durante as comidas principais. No entanto, aconsellan non exceder esa cantidade, xa que un exceso de gases no tubo dixestivo pode resultar prexudicial.

Auga de débil mineralización

A pesar de que ultimamente tamén se publicitan algunhas augas de débil mineralización como máis saudables, isto é certo con matices.

Este tipo de líquidos si que están aconsellados nos nenos pequenos e nas persoas con problemas renais. Con todo, nos adultos sans non se mostrou un efecto beneficioso diferencial.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións